Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-P-L24SM-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 6.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć podstawowych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Roman Leppert, Aldona Molesztak, Dorota Podgórska-Jachnik
Prowadzący grup: Aldona Molesztak, Dorota Podgórska-Jachnik, Magdalena Zając
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W zakresie wiedzy student:

W01 – zna stosowane w naukach społecznych i humanistycznych strategie badawcze i metody badań, zna podejścia badawcze stosowane w pedagogice, posiada wiedzę na temat paradygmatów badawczych i warunków ich stosowania

W zakresie umiejętności student:

U01 – potrafi stosować i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i owiązanych z nią dyscyplin z używanymi paradygmatami badawczymi, stosowanymi podejściami badawczymi oraz metodami badań w celu diagnozowania i/lub projektowania procesów edukacyjnych

U02 – posiada umiejętność konstruowania ustnych i pisemnych uzasadnień dotyczących wybranego przedmiotu badań, wykorzystując w tym celu znane mu teorie i twierdzenia oraz paradygmaty, podejścia i metody badawcze

U03 – posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów badawczych, stosowania argumentacji mającej swoje źródło w wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki i dyscyplin jej pokrewnych, kierując się jednocześnie zasadami etycznymi

U04 – posiada rozwinięte umiejętności badawcze, potrafi rozróżniać wyodrębniane w metodologii podejścia badawcze, formułować problemy badawcze adekwatne do wybranego przedmiotu badań, dobierać adekwatne do nich metody zbierania i analizowania danych, konstruować narzędzia badawcze, interpretować i prezentować uzyskane rezultaty oraz wskazywać kierunki dalszych badań dotyczące wybranego przedmiotu

W zakresie kompetencji społecznych student:

K01 – jest przekonany o konieczności zachowania się w sposób etyczny w trakcie projektowania badań, gromadzenia i analizy danych, interpretacji i prezentacji uzyskanych rezultatów, dostrzega dylematy etyczne związane z prowadzonymi przez siebie badaniami

K02 – odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do podejmowania decyzji związanych z wyborem przedmiotu badań, stosowanego podejścia badawczego, skutki własnych działań (zwłaszcza dla osób badanych)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Ogólna metodologia nauk z elementami logiki

Wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne na poziomie absolwenta studiów I stopnia z zakresu pedagogiki lub nauk pokrewnych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aldona Molesztak, Dorota Podgórska-Jachnik
Prowadzący grup: Mariusz Cichosz, Agnieszka Kamyk-Wawryszuk, Dorota Podgórska-Jachnik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W zakresie wiedzy student:

W01 – zna stosowane w naukach społecznych i humanistycznych strategie badawcze i metody badań, zna podejścia badawcze stosowane w pedagogice, posiada wiedzę na temat paradygmatów badawczych i warunków ich stosowania

W zakresie umiejętności student:

U01 – potrafi stosować i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i owiązanych z nią dyscyplin z używanymi paradygmatami badawczymi, stosowanymi podejściami badawczymi oraz metodami badań w celu diagnozowania i/lub projektowania procesów edukacyjnych

U02 – posiada umiejętność konstruowania ustnych i pisemnych uzasadnień dotyczących wybranego przedmiotu badań, wykorzystując w tym celu znane mu teorie i twierdzenia oraz paradygmaty, podejścia i metody badawcze

U03 – posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów badawczych, stosowania argumentacji mającej swoje źródło w wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki i dyscyplin jej pokrewnych, kierując się jednocześnie zasadami etycznymi

U04 – posiada rozwinięte umiejętności badawcze, potrafi rozróżniać wyodrębniane w metodologii podejścia badawcze, formułować problemy badawcze adekwatne do wybranego przedmiotu badań, dobierać adekwatne do nich metody zbierania i analizowania danych, konstruować narzędzia badawcze, interpretować i prezentować uzyskane rezultaty oraz wskazywać kierunki dalszych badań dotyczące wybranego przedmiotu

W zakresie kompetencji społecznych student:

K01 – jest przekonany o konieczności zachowania się w sposób etyczny w trakcie projektowania badań, gromadzenia i analizy danych, interpretacji i prezentacji uzyskanych rezultatów, dostrzega dylematy etyczne związane z prowadzonymi przez siebie badaniami

K02 – odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do podejmowania decyzji związanych z wyborem przedmiotu badań, stosowanego podejścia badawczego, skutki własnych działań (zwłaszcza dla osób badanych)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Ogólna metodologia nauk z elementami logiki

Wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne na poziomie absolwenta studiów I stopnia z zakresu pedagogiki lub nauk pokrewnych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariusz Cichosz, Dorota Podgórska-Jachnik, Dariusz Zając
Prowadzący grup: Mariusz Cichosz, Dorota Podgórska-Jachnik, Dariusz Zając
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Jabłoński, Helena Ostrowicka, Dariusz Zając, Magdalena Zając
Prowadzący grup: Maciej Jabłoński, Helena Ostrowicka, Dariusz Zając, Magdalena Zając
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2023-02-22 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aldona Molesztak, Dorota Podgórska-Jachnik
Prowadzący grup: Dariusz Zając
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.0.0-4 (2022-09-15)