Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika opiekuńcza z profilaktyką uzależnień i socjoterapią

Informacje o programie studiów

Kod: SP-POP
Nazwa: Pedagogika opiekuńcza z profilaktyką uzależnień i socjoterapią
Tryb studiów: stacjonarne
Rodzaj studiów: studia pierwszego stopnia
Czas trwania: 3 lata (6 semestrów)
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane w ramach wszystkich toków nauczania programu (w przypadku tego programu zdefiniowano tylko jeden możliwy tok nauczania). Kierunki: pedagogika opiekuńcza z profilaktyką uzależnień i socjoterapią
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane tylko w ramach niektórych toków nauczania programu (związane z konkretnymi etapami). Kierunki do
wyboru:
(brak)
Jednostki organizacyjne oferujące ten program studiów Jednostki: Kolegium II (od 2019) [ inne programy w tej jednostce ]
Wydział Pedagogiki i Psychologii (od 1000 do 2018) [ inne programy w tej jednostce ]

Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:

moje zaliczenia etapów

Główny tok nauczania

Dodatkowe informacje

Warunki przyjęcia:

świadectwo dojrzałości

Możliwe do uzyskania certyfikaty:
  • Licencjat na kierunku pedagogika opiekuńcza z profilaktyką uzależnień i socjoterapią
Uprawnienia zawodowe:

Absolwent kierunku Pedagogika opiekuńcza z profilaktyką uzależnień i socjoterapią, o profilu praktycznym, dysponuje specjalistyczną wiedzą i praktycznymi umiejętnościami, oraz prezentuje postawy, które są niezbędne do pełnienia funkcji opiekuńczych, wychowawczych oraz podejmowania działań profilaktycznych i socjoterapeutycznych, a także do wspierania rozwoju podopiecznych i wychowanków w wieku od 0 do 15 lat, we wszystkich środowiskach ich życia we współpracy z rodzicami, opiekunami, wychowawcami, nauczycielami i społecznością lokalną. Absolwent posiada zdolność do refleksyjnej oceny własnej roli zawodowej i na jej podstawie projektuje warsztat metodyczny i rozwój zawodowy w zakresie wzbogacania swojej wiedzy i doskonalenia praktycznych umiejętności. Nabyte kompetencje i kwalifikacje są rezultatem uczestnictwa absolwenta w procesie kształcenia modułowego charakteryzującego się zdobywaniem wiedzy i umiejętności poprzez działanie polegające na wchodzeniu w ciągłą interakcję z otoczeniem i konfrontowaniu nowo zdobytej wiedzy i doświadczeń z już posiadanymi. Absolwent posiada wykształcenie uprawniającego go do kontynuowania kształcenia na studiach drugiego stopnia. Absolwent zna język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy, umie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu pedagogiki.

Absolwent posiada przygotowanie pedagogiczne.

Uprawnienia do wykonywania zawodu ze wskazaniem aktów prawnych:

- pedagoga w przedszkolach i szkołach podstawowych (Dz.U. z 2017r., poz. 1575, §4.1., §19.2;);

- nauczyciela-wychowawcy/pedagoga/socjoterapeuty w szkole podstawowej (Dz.U. z 2017r., poz. 1575, §23.1., § 16.1; § 4. 1.);

- nauczyciela-wychowawcy w świetlicach szkolnych w szkołach podstawowych (Dz.U. z 2017r. poz. 1575, §24, pkt.1; § 4. 1.);

- nauczyciela-wychowawcy w internatach dla uczniów szkół podstawowych (Dz.U. z 2017r. poz. 1575, §4.1 pkt. ust.a; §24, pkt.1));

- wychowawcy w placówce wychowania pozaszkolnego (Dz.U. z 2015r. poz.1872; § 74.1.)

- wychowawcy/socjoterapeuty w placówkach wsparcia dziennego (Dz.U. z 2011r. Nr 149, poz. 887, z późn. zmian. Dz. U. z 2018r. poz. 998, 1076, 1544, Art.26 pkt.1.1a;1.4);

- wychowawcy/socjoterapeuty w placówkach opiekuńczo-wychowawczych (Dz.U. z 2011r. Nr 149, poz. 887, z późn. zmian. Dz. U. z 2018r. poz. 998, 1076, 1544, Art. 98, pkt. 1.1;1.5);

- opiekuna dziecięcego w placówce wsparcia dziennego, w placówce opiekuńczo-wychowawczej (Dz.U. z 2011r. Nr 149, poz. 887, z późn. zmian. Dz. U. z 2018r. poz. 998, 1076, 1544, Art.26, pkt.1.5; Art. 98, pkt. 1.5);

- asystenta rodziny (Dz.U. z 2011r. Nr 149, poz. 887, z późn. zmian. Dz. U. z 2018r. poz. 998, 1076, 1544 Art.12, pkt.1.1)a));

- opiekuna w żłobku lub klubie dziecięcym (Dz.U. z 2011r. Nr 45 poz. 235 z późn. zmian. Dz.U. z 2018r. poz. 603, 650, 1544, 1629);

- koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej (Dz.U. z 2011r. Nr 149, poz. 887, z późn. zmian: Dz. U. z 2018r. poz. 998 Art.78.1.);

- osoby świadcząca specjalistyczne usługi opiekuńcze (Dz.U. z 2005r. nr 189 poz.1598 § 3);

- społecznego kuratora sądowego (Dz.U. z 2001r., nr 98, poz.1071, Art. 84. pkt. 1, 2.);

- pełnomocnika/koordynatora w jednostkach samorządowych ds. rozwiązywania różnych problemów społecznych np. uzależnień (Dz.U. z 2008r., nr 223, poz. 1458, art. 6, pkt.1.3); Dz.U. 1982 Nr 35 poz. 230, Art.4.2.);

Potencjalne miejsca pracy ze wskazaniem stanowiska:

- placówki wsparcia dziennego (opiekuńcze/świetlice, kluby, ogniska wychowawcze; świetlice środowiskowe, socjoterapeutyczne; pracy podwórkowej)/wychowawca-socjoterapeuta;

- placówki opiekuńczo-wychowawcze, socjalizacyjne, interwencyjne, rodzinne, hostele/wychowawca-socjoterapeuta;

- ośrodki pomocy społecznej/asystent rodziny;

- przedszkola/nauczyciel-pedagog;

- szkoły podstawowe/nauczyciel-pedagog i nauczyciel-wychowawca świetlicy szkolnej;

- internaty dla uczniów szkół podstawowych/nauczyciel-wychowawca;

- placówki wychowania pozaszkolnego/wychowawca (oprócz młodzieżowych ośrodków wychowawczych i młodzieżowych ośrodków socjoterapii, przedszkoli, szkół i placówek wymagających innego, lub dodatkowego wykształcenia);

- jednostki samorządu terytorialnego/pełnomocnik ds. dziecka, rodziny, profilaktyki.

Dalsze studia:

możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia i studia podyplomowe

J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)