Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Technologie mobilne i rozproszone na platformie NET 1300-Inf2TMNET-NP
Wykład (WYK) Rok akademicki 2018/19

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 18
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: materiały przygotowane przez prowadzącego
Metody dydaktyczne: wykład w toku problemowym
Metody dydaktyczne - inne: ykład, prezentacja multimedialna, materiały elektroniczne
Literatura:

E-book:

1.http://www.c-sharpcorner.com/ebooks/universal-windows-platform-complete-solution

2.https://www.syncfusion.com/resources/techportal/details/ebooks/UWP_Succinctly

Efekty uczenia się:

W1. Zna podstawy stosowania technologii XAML.

W2. Zna podstawy programowania urządzeń mobilnych działających pod kontrolą systemu Windows

U1. Potrafi wykorzystać C# oraz XAML do budowy aplikacji.

U2. Potrafi wykorzystać środowisko Visual Studio do wykonania i testowania prostej aplikacji na urządzenia mobilne.

U3. Potrafi oprogramować ekran dotykowy.

Metody i kryteria oceniania:

Treści prezentowane na wykładzie są niezbędne do prawidłowego wykonania i zaliczenia projektu. Zaliczenie wykładów na podstawie oceny ustnego zaliczenia projektu – aplikacja w systemie Windows Mobile 10 lub UWP.

Zakres tematów:

Specyfika urządzenia mobilnego. Grupa docelowa, design, platforma, interfejs użytkownika. Funkcje i obsługa urzą-dzenia. Wykorzystywane narzędzia i technologie. Hello, World!. Obsługa emulatora.

Specyfika aplikacji na urządzenia mobilne. Języki deklaratywne. xml w środowisku Visual Studio oraz w systemie Windows 10. Składnia xml.

Technologia XAML. Programowanie – podstawowe elementy. Środowisko programistyczne, szablony. Standardowe pliki projektu. Struktura projektu.

Budowa aplikacji. Przestrzeń nazw, klasa Application. Układ elementów – Canvas, StackPanel, Grid.

Podstawowe kontrolki i zdarzenia. Procedury zdarzeniowe, konwencje nazywania. Zarządzanie zdarzeniami w progra-mie. Użycie środowiska programistycznego do budowy procedur zdarzeniowych. Zdarzenia a XAML.

Budowa interfejsu użytkownika z użyciem gotowych komponentów.

Nawigacja oraz wykorzystanie ekranu dotykowego. Gesty.

Czas. Binding. Zachowanie stanu aplikacji – isolated storage. Funkcje standardowe systemu - launchers, choosers.

Model rozpowszechniania oprogramowania – Windows Store. Warunki i sposób korzystania z Windows Store: dystrybucja, konto, urządzenia developerskie, integracja z aplikacją. Wymagania formalne.

Sensory – wykorzystanie i oprogramowanie.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Grzegorz Zych 19/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6 (2025-03-04)