Literatura: |
1. Alicja Żarowska, Waldemar Węglarz, EDCL na skróty, Wydawnictwo naukowe, PWN, Warszawa 2010
2. Steve Schwartz, Po prostu Office 2007 PL, Helion 2008
3. Denise Etheridge, 100 najlepszych sztuczek i trików Excel 2007 PL, Helion 2009
4. Scott Basham, Word 2007 Pl, seria praktyk, Helion 2009
5. Andrew Edney, PowerPoint 2007 PL, seria praktyk, Helion 2009
6. Mirosława Kopertowska-Tomczak, PowerPoint 2007 ćwiczenia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010
7. Mirosława Kopertowska-Tomczak, Word 2007 ćwiczenia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010
|
Efekty uczenia się: |
W01 – Student zna podstawy funkcjonowania współczesnych technik informatyczno-komputerowych i ich zastosowań w obszarze nauk technicznych.
W02 – Student zna pojęcia podstawowe: technologia informacyjna, technologia informatyczna, informatyka, informacje, dane, wiedza,
W03 – Student zna zagrożenia związane z technologią informacyjną, manipulacją w sferze świadomości i podświadomości, oddziaływanie na wolę użytkownika technologii, metody sondowania upodobań
W04 – Student zna pojęcia podstawowe z zakresu edycji i formatowania tekstu, prezentacji i arkuszy kalkulacyjnych: pojęcie slajdu, kreator zawartości, szablon, pusta prezentacja, pokaz slajdów, etap u tworzenie pokazu slajdów, wprowadzanie automatycznego czasu odtwarzania slajdów, wstawianie obrazków, animacji, oraz muzyki czy plików filmowych jako tła prezentacji.
U01 – Student potrafi skutecznie dopasować wybrane narzędzie technologii informacyjnej do wspomagania pracy inżynierskiej,
U02 – Student posiada umiejętność wyszukiwania, selekcjonowania oraz przetwarzania informacji,
U03 – Student potrafi wykonać operacje w arkuszu kalkulacyjnym: zaznaczanie komórek, przenoszenie, kopiowanie, adresy względne i bezwzględne, przenoszenie danych z innych programów, import pliku tekstowego; wykonywanie obliczeń na danych - pisanie formuł, wykorzystanie funkcji standardowych (logicznych, statystycznych, tekstowych); formatowanie danych; filtrowanie danych; wizualizacja obliczeń przy użyciu wykresów - formatowanie wykresów,
U04 – Student posiada umiejętność przetwarzania tekstu (MS Word), arkusz kalkulacyjny (MS Excel),grafika prezentacyjna/menadżerska (MS Power Point): Edytowanie dokumentu, formatowanie tekstu, prezentowanie informacji w tabelach i kolumnach, dołączanie grafiki do tekstu, tworzenie konspektów, spisy bibliograficzne, korespondencja seryjna, dostosowywanie interfejsu aplikacji do wymagań użytkownika –pasek narzędzi,
K01 – Student umie samodzielnie rozwiązywać problemy oraz potrafi w sposób metodologicznie poprawny zaplanować i przeprowadzić własny projekt badawczy, powiązany z działalnością naukową,
K02 – Student jest aktywny w poszukiwaniu nowej wiedzy, potrafi pracować w grupie
|
Zakres tematów: |
1. Przygotowanie środowiska pracy z edytorem tekstu Word. Rozmieszczanie tekstu. Tworzenie dokumentu z obiektami graficznymi.
2. Praca nad dłuższym tekstem – konspekt. Praca nad tekstem w dobrym stylu – stosowanie własnych stylów.
3. Automatyzacja prac redakcyjnych – szablony. Tworzenie spisu treści i hipertekstu. Dodatkowe możliwości edytora tekstu – zapisywanie wzorów.
4. Wypełnianie i formatowanie tabeli w arkuszu Excel. Pobieranie danych do tabeli, w tym z Internetu. Wykorzystanie pełnych możliwości kreatora wykresów – Tworzenie typowych i nietypowych wykresów.
5. Graficzna prezentacja funkcji. Krzywa trendu i jej zastosowania Obliczenia finansowe, inżynierskie i bankowe.
6. Lista w arkuszu Excel jako baza danych. Konwersja danych tekstowych na tabelę w edytorze i arkuszu. Korespondencja seryjna.
7. Tworzenie Layout’u w PowerPoint według koncepcji „złotej proporcji”
8. Tworzenie slajdów. Uatrakcyjnianie prezentacji. Przedstawienie prezentacji. Przenoszenie prezentacji do dokumentu w edytorze Word i na stronę WWW.
|