Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Aplikacje uniwersalne Windows 1300-Inf-PB24AUW-SP
Laboratorium (LAB) Semestr letni 2019/20

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: 1. https://developer.microsoft.com/pl-pl/windows/apps
2. https://developer.microsoft.com/pl-pl/windows/develop/app-certification-kit
3. https://docs.microsoft.com/en-us/windows/uwp/get-started/whats-a-uwp
4. https://www.w3schools.com/xml/

Metody dydaktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Metody dydaktyczne - inne: 1. prezentacja przykładu, objaśnienie, prezentacja multimedialna,
2. praca samodzielna i zespołowa z komputerem, wykonanie ćwiczeń wg instrukcji,
3. samodzielne wykonanie programu.

Literatura:

E-book:

1. http://www.c-sharpcorner.com/ebooks/universal-windows-platform-complete-solution

2. https://www.syncfusion.com/resources/techportal/details/ebooks/UWP_Succinctly

3. Materiały autorskie prowadzącego.

Efekty uczenia się:

U1, U2, U3

Metody i kryteria oceniania:

Ocena wykonanego programu działającego w systemie Windows Mobile 10/UWP.

Temat i zakres programu:

• propozycja studenta podlega zatwierdzeniu,

• możliwa realizacja w zespole, maks. 2-3 osoby (zalecane 2).

Szczegółowe wymagania – zastosowanie min. 3 technik, np.:

a) min. 3 strony + nawigacja pomiędzy stronami,

b) wykorzystanie Isolated Storage do zachowania stanu aplikacji,

c) interakcja z użytkownikiem poprzez ekran dotykowy.

Na wysokość oceny wpływają:

• zgodność z wymaganiami standardu,

• spełnienie wymagań platformy Windows Store,

• ewentualne przejście procedury zatwierdzenia aplikacji w Windows Store

• pomysł na program.

Ocena pozytywna wymaga osobistego przedstawienia działającej aplikacji oraz wykazania się znajomością utworzonego kodu.

Zakres tematów:

1. Prosty edytor grafiki miniPaint. Założenia, funkcjonalność. Budowa aplikacji. Elementy sterujące, obsługa zdarzeń. Dodawanie i obsługa obiektów graficznych. Linia prosta i dowolna.

2. Grubość i kolor linii. Implementacja operacji Undo – użycie listy obiektów klasy Shape. Kompilacja i instalacja programu.

3. Dokument xml. Tabela uczestników w formacie xml. Użycie edytora xml w Visual Studio. Dokument xml i schemat dokumentu. Definiowanie schematu. Metody przypisania schematu do dokumentu.

4. Wykorzystanie serwisów internetowych – dane w formacie xml. Aplikacja do przeliczania kursów walut – założenia, funkcjonalność. Interfejs użytkownika, czytanie danych ze strony www – odczyt synchroniczny i asynchroniczny. Zdarzenie DownloadStringCompleted. Obiekty klasy XDocument, parsowanie typu string do typu xml. Dodanie biblioteki do projektu, użycie biblioteki LINQ to XML. Ekstrakcja węzłów dokumentu xml do obiektów. Utworzenie listy obiektów. Lista obiektów jako źródło danych kontrolki ListBox. Definiowanie pozycji listy, użycie mechanizmu Date Binding.

5. Mapa: wyświetlanie, skalowanie, zmiana trybu mapy. Użycie GPS

6. Określenie aktualnych współrzędnych geograficznych. Centrowanie mapy na punkcie. Zaznaczanie punktu na mapie.

7. Użycie serwisu Bing Maps – formułowanie zapytania dot. trasy pomiędzy dwoma punktami. Rysowanie na mapie. Rysowanie trasy drogowej. Pomiar odległości pomiędzy punktami na mapie. Dane trasy: długość, spodziewany czas przejazdu

8. Użycie biblioteki MonoGame do budowy prostej gry komputerowej

9. Ocena projektów. Zaliczenie.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 9:45 - 11:15, sala 112A (PS)
Grzegorz Zych 15/15 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy M. Kopernika
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6 (2025-03-04)