Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wykład monograficzny I/II 1500-WF3WM-NP
Wykład (WYK) Rok akademicki 2019/20

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: 1) Czechowski J., Sport szansą społecznego rozwoju człowieka, 2014 [online] [http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1. element.desklight-67662b40-e117-477c-9216-ff62b7c4a876/c/SaE_2014_1_1_7-19.pdf]
2) Dziubiński Z., Jankowski K.W. (red.) Kultura fizyczna a osobowość. AWF Warszawa, SALOS RP, 2017.
3) Kostencka A., Barwińska-Szczutkowska G., Barth G. (red.), Kultura fizyczna i edukacja: koncepcja personalistyczna. Wyd. Ośrodek Rekreacji, Sportu i Edukacji,Poznań, 2015.

Metody dydaktyczne: wykład monograficzny
Literatura:

1) Kasperczyk T. Poradnik metodyczny pisania prac i prowadzenia badań naukowych w zakresie nauk kultury fizycznej. Jet. Kraków. 2013.

2) Stupnicki R. Metodologia praktyczna. Wskazówki dla studentów nauk o kulturze fizycznej i nauk o zdrowiu. Wydawnictwo WSKFiT w Pruszkowie, 2016, E-książka [http://www.wskfit.pl/PDF/artykuly/MetodolPrakt.pdf].

3) Kostencka A. Edukacja zdrowotna – oczekiwania, priorytety, wskazówki [w] Kostencka A., Śmiglewska M., Szark-Eckardt M. (red.), 2012, Edukacja zdrowotna w wychowaniu fizycznym. Realizacja podstawy programowej. Oficyna Wydawnicza Mirosław Wrocławski. Bydgoszcz.

Efekty uczenia się:

W01, W02, W02,

U01, U02,

K01, K02, K03

Metody i kryteria oceniania:

kolokwium/aktywność na wykładach

zaliczenie pracy programowej-projektu naukowego

Zakres tematów:

1-2) Kultura fizyczna w ujęciu integralnym, wielowymiarowe podejście do człowieka: sfera fizyczna, psychiczna, emocjonalna, społeczna i duchowa. Związki między układami organizmu człowieka ze szczególnym uwzględnieniem korelacji sfery psychicznej z fizyczną;

3-4) Aksjologiczny wymiar edukacji i kultury fizycznej; refleksja na temat wartości i własnego rozwoju osobowego, jako podstawy do wszelkich profesjonalnych działań stosowanych w kulturze fizycznej

5-6) Sztuka motywacji jako sposób rozwiązywania wybranych problemów współczesnej edukacji oraz kultury fizycznej i zdrowotnej;

7-8) Praca badawcza nauczyciela kultury fizycznej i zdrowotnej.

Podstawy prowadzenia badań naukowych dotyczących aktywności i sprawności fizycznej, motywacji, edukacji aksjologicznej nauczycieli wf, uczniów, studentów, sportowców itp.;

9-10) Rozwijanie umiejętności zaprezentowania przemyśleń własnych, stawiania pytań badawczych i formułowania hipotez oraz wyboru narzędzi badawczych;

11-12) Zaprezentowanie umiejętności projektowania i przeprowadzania badań naukowych w formie ankiety w środowisku związanym z kulturą fizyczną lub dotyczącej aktywności fizycznej;

13-14) Uczenie się przez doświadczanie-projekt badawczy;

doskonalenie umiejętności i wykorzystanie ich w trakcie prowadzenia działalności praktycznej dotyczącej prezentowania wyników badań naukowych (zinterpretowanie i zaprezentowanie danych zawartych w wynikach własnych badań naukowych związanych z kulturą fizyczną i wyciągnięcie odpowiednich wniosków);

15) Umiejętności życiowe a rozwój osobowy oraz potrzeba samowychowania i samokształcenia; Samoocena własnych kompetencji zawodowych i osobistych, wyznaczenie sobie kierunków dalszego rozwoju i dokształcania się;

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Alicja Kostencka 13/16 szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Marek Napierała 15/17 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-5 (2025-06-04)