Liczba godzin: |
10
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Zaliczenie na ocenę |
Rygory zaliczenia zajęć: |
zaliczenie na ocenę
|
Literatura uzupelniająca: |
1. Anderson B, Anderson J. (1995): Stretching czyli ćwiczenia rozciągające dla zwykłych śmiertelników oraz sportowców różnych dyscyplin. Wrocław, Warszawa, Kraków. Zakład Narodowy imienia Ossolińskich.
2. Kaczyński A. (2000): Zabawowe formy ćwiczeń zręcznościowo – akrobatycznych. AWF Wrocław.
3. Kaczyński A. (2001): Atlas gimnastycznych ćwiczeń siłowych. Wydawnictwo AWF Wrocław.
4. Mieczkowski T. (1977): Akrobatyka, WSP Szczecin.
5. Szot Z. (1992): Gimnastyka – technika wykonania i metodyka nauczania podstawowych ćwiczeń zwinnościowo-akrobatycznych. Gdańsk, WIW.
|
Metody dydaktyczne: |
ćwiczenia laboratoryjne metody nauczania ruchu metody realizacji zadań ruchowych
|
Metody dydaktyczne - inne: |
Metody przekazywania wiadomości: pokaz, opis;
Metody utrwalania: powtarzanie strukturalne, syntetyczne, metoda problemowa;
Metody nauczania nowych czynności ruchowych: metoda nauczania czynności ruchowych całości, metoda nauczania czynności ruchowych częściami, metoda „od całości przez szczegół do całości”. Metoda zadaniowa ścisła.
|
Literatura: |
1. Barański K., Janowski D. (1971) : Technika i metodyka nauczania podstawowych ćwiczeń gimnastycznych, AWF Warszawa.
2. Drobnik A., Szajna A., Paszkiewicz K., Szewc W. (1995) : Gimnastyka, Wydawnictwo Sport, Bydgoszcz.
3. Jezierski R., Rybicka A. (1999) : Gimnastyka Teoria i metodyka, AWF Wrocław.
4. Karniewicz J., Kochanowicz K.(1990) : Wybrane zagadnienia teoretycznych i praktycznych podstaw gimnastyki, AWF Gdańsk.
5. Karkosz K. (2006): Gimnastyka - systematyka, technika i metodyka wybranych ćwiczeń. AWF Katowice.
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza:
W01 - (K_W08)
W02 - (K_W10)
Umiejętności:
U01 - (K_U12)
U02 - (K_U08)
Kompetencje:
K01 - (K_K01)
K02 - (K_K02)
K03 - (K_K13)
|
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia kończą się zaliczeniem z oceną.
Ocena końcowa jest średnią ocen uzyskanych przez studenta za:
1. Samodzielnie opracowanie i prezentację układów gimnastycznych oraz piramid akrobatycznych.
Ocena: umiejętności oraz technika wykonania elementów i układów gimnastycznych. Dobór elementów, stopień trudności, kompozycja układu. Stosowanie odpowiedniego nazewnictwa, sposobów asekuracji i ochrony.
2. Aktywność studenta na zajęciach
Ocena: praca własna, umiejętność współpracy w grupie, umiejętność organizacji pracy własnej i innych, umiejętność prawidłowego korzystania ze sprzętu i przyrządów gimnastycznych, zachowywanie zasad BHP.
Udział w ćwiczeniach jest obowiązkowy
|
Zakres tematów: |
1. Ćwiczenia kształtujące, zabawy gimnastyczne.
2. Zasób ćwiczeń gimnastycznych zakresu sportów gimnastycznych.
3. Technika wykonania i metodyka nauczania wybranych elementów gimnastycznych, sposoby ochrony i asekuracji.
4. Układy gimnastyczne, piramidy akrobatyczne.
5. Zasady bezpieczeństwa w gimnastyce (przyczyny wypadków, ogólne zasady pomocy i ochrony w ćwiczeniach gimnastycznych).
|