Literatura uzupelniająca: |
- Spraul V., Jak działa oprogramowanie? Tajemnice komputerowych mechanizmów szyfrowania, obrazowania, wyszukiwania i innych
powszechnie używanych technologii, Helion, 2016
- Halavais A., Wyszukiwarki internetowe a społeczeństwo, Warszawa, 2014
- Durka P. Komputer. Internet. Cyfrowa Rewolucja, PWN SA, Warszawa, 2000.
-Kopertowska M., ECDL Europejskie Komputerowe Prawo Jazdy ECDL, Wyd. Mikom, Warszawa, 2001.
- Decyzje logistyczne z EXCELEM, pod red. Macieja Szymczaka, Warszawa, Difin, 2011
|
Literatura: |
- Madej, J., Technologia informacyjna: laboratoria i ćwiczenia, Kraków, 2016
- Skulimowska, A., Technologia informacyjna WORD 2007, Siedlce, Wydawnictwo UPH, 2013
- Wolański A., Edycja tekstów Praktyczny poradnik, PWN, 2011
-Sokół M., OpenOffice.ux.pl 2.0. Ćwiczenia praktyczne, Helion, 2009
- Williams R., Prezentacja, która robi wrażenie. Projekty z klasą, wydawnictwo Helion, 2011
- HP IT technologia informacyjna. Cz. 1, Sprzęt i oprogramowanie, Cisco Systems, Inc. ; przekł. z jęz. ang. K. Zdrojewski, S. Furmanek,
Warszawa : MIKOM, 2105
|
Efekty uczenia się: |
K_U27- posiada elementarne umiejętności w zakresie wykorzystywania technologii graficznych i multimedialnych do tworzenia i rozwijania aplikacji komputerowych, prezentacji multimedialnych oraz witryn stron www.
K_K01- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób; potrafi uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i etyczne.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium z treści omawianych na zajęciach, dotyczących przetwarzania danych tekstowych, numerycznych i multimedialnych za
pomocą oprogramowania komputerowego wykorzystywanego na ćwiczeniach laboratoryjnych. Próg zaliczenia od 60%.
|
Zakres tematów: |
Profesjonalne przygotowanie i redagowanie różnych typów dokumentacji wymagających szczegółowych danych informacyjnych i pomiarowych. Wykorzystanie kreatorów do tworzenia stron www oraz aplikacji multimedialnych do tworzenia prezentacji graficznych, hipertekstowych, przetwarzania obrazu i dźwięku. Analizowanie i doskonalenie witryny www. Prezentacja w sieci. Automatyzacja prac redakcyjnych – szablony. Tworzenie spisu treści i hipertekstu. Wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego do automatyzacji obliczeń, zestawień, opracowania statystycznego i zaprezentowania wyników badań. Wyszukiwanie informacji i aplikacji w Internecie; wyszukiwarki naukowe i strategie przeszukiwania zasobów. Dokumenty w chmurze – udostępnianie i redagowanie dokumentu przez wielu użytkowników.
|