Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konstruowanie projektu badań nad dzieckiem 1100-P-POW24KPB-SP
Konwersatorium (KON) Semestr letni 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: Dziecko i dzieciństwo. Wybrane konteksty badań. red. M. Nawrot-Borowska, D. Zając, Bydgoszcz 2017
Dziecko w perspektywie diachronicznej i synchronicznej, red. M. Nawrot-Borowska, D. Zając, Bydgoszcz 2016

Inne, wybrane wraz ze Studentem pozycje, niezbędne do realizacji projektu badawczego.
Metody dydaktyczne: ćwiczenia konwersatoryjne
metody aktywizujące
metody dyskusyjne
metody pracy ze źródłami
metody seminaryjne
Literatura:

Dziecko jako obiekt badań pedagogicznych – konteksty teoretyczne i empiryczne, red. M. Błędowska, J. Michalak, Łódź 2000

Hornowska E., Brzezińska A., Appelt K., Kaliszewska-Czeremska K., Rola środowiska w rozwoju małego dziecka – metody badania, Warawa 2014

Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Warszawa 2000.

Kubinowski D., Jakościowe badania pedagogiczne, Filozofia – Metodyka – Ewaluacja, Lublin 2010.

Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, red. S. Palka, Kraków 1998.

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001.

Podstawy metodologii badań w pedagogice, red. S. Palka, Gdańsk 2010

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Warszawa 2008

Szulakiewicz W. (red.), Źródła w badaniach naukowych historii edukacji, Toruń 2003.

Śliwerski B., Pedagogika dziecka. Studium pajdocentryzmu, Gdańsk 2007

Efekty uczenia się:

K_W12

K_U05

K_ U10

K_U17

K_K01

K_K06

K_K08

Metody i kryteria oceniania:

obecność na zajęciach, analiza materiałów źródłowych, prezentacje

projekt - W1, U1, U2, K3

aktywność na zajęciach - W1, U3, K1, K2

Dopuszczalne nauczanie w formie zdalnej i zdalna forma przeprowadzenia ewaluacji studentów (za pośrednictwem platformy Ms Temas).

Zaliczenie pisemne stacjonarnie lub zdalnie, w zależności od sytuacji epidemiologicznej w kraju.

Zakres tematów:

Dziecko jako obiekt badań pedagogicznych (szerzej - nauk społecznych).

Konstruowanie projektów badań nad dzieckiem i dzieciństwem odpowiadających schematowi badań historycznych.

Obraz dziecka i dzieciństwa w przeszłości. Znaczenie pedagogicznego, psychologicznego i socjologicznego kontekstu badań.

Archiwum, źródła do badań, dokumenty, teksty kultury z przeszłości. Pytanie badawcze i dobór źródeł. Kontekst czasowy, przestrzenny i kulturowy analiz badawczych.

Rzetelność badań i etyczne uwarunkowania postępowania badawczego.

Wybrane schematy w badaniach nad edukacją, w szczególności jej zasadniczego podmiotu, jaki stanowi dziecko.

Projekt badań własnych.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy poniedziałek, 9:45 - 11:15, (sala nieznana)
Monika Nawrot-Borowska 18/18 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)