Liczba godzin: |
30
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Zaliczenie na ocenę |
Rygory zaliczenia zajęć: |
zaliczenie na ocenę
|
Literatura uzupelniająca: |
1. J. Kronenberg i T. Bergier, Wyzwania zrównoważonego rozwoju w Polsce, Fundacja Sendzimira, Kraków 2010 (w wersji internetowej: http://www.sendzimir.org.pl/podrecznik ).
2. „Problemy Ekorozwoju/Problems of Sustainable Development” (w wersji internetowej: http://ekorozwoj.pol.lublin.pl/index_p.html ).
3. Raport o stanie świata: O postępie w budowie zrównoważonego społeczeństwa, KiW Warszawa 2004.
4. Wskaźniki zrównoważonego rozwoju Polski, GUS, Katowice 2011, http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/oz_wskazniki_
zrownowazonego_rozwoju_Polski_us_kat.pdf .
5. R. F. Sadowski, Z. Łepko (red.), „Theoria” i „praxis” zrównowazonego rozwoju. 30 lat od ogłoszenia Raportu Brundtland, TNFS, Warszawa 2017 (w wersji internetowej: http://tnfs.pl/pdf/theoria-i-praxis-zrownowazonego-rozwoju.pdf ) .
6. R. W. Kates, Th. M. Parris, and A. A. Leiserowitz, What is sustainable development? Goals, indicators, values, and practice, “Science and Policy for Sustainable Development”, April 2005, Volume 47, Number 3, pages 8–21 (w wersji internetowej”: https://sites.hks.harvard.edu/sustsci/ists/docs/whatisSD_env_kates_0504.pdf ) .
|
Metody dydaktyczne: |
metody aktywizujące wykład kursowy zajęcia realizowane innymi metodami
|
Metody dydaktyczne - inne: |
Użycie multimediów
|
Literatura: |
1. Edukacja ku zmianie. Podręcznik edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju, pod red.: Gitte Jutvik, Inese Liepina, b.r.w. (w wersji internetowej: www2.balticuniv.uu.se/index.php/.../204-education-for-change-handbook-polish ; http://docplayer.pl/46439120-Edukacja-ku-zmianie-podrecznik-edukacji-na-rzecz-zrownowazonego-rozwoju.html ).
2. Papuziński A. (red.): Zrównoważony rozwój. Od utopii do praw człowieka, Wyd. Branta, Bydgoszcz 2005.
|
Efekty uczenia się: |
BN_W01 Ma podstawową wiedzę na temat relacji między podmiotami prowadzącymi działalność w zakresie zrównoważonego rozwoju w wymiarze państwowym. Ma podstawową wiedzę o najważniejszych organizacjach międzynarodowych działających na rzecz zrównoważonego rozwoju, do których należy Polska [K_W03].
BN_W02 Ma ogólną wiedzę o czynnikach mających wpływ na zapewnienie zrównoważonego rozwoju w skali kraju i społeczności lokalnej [K_W04].
|
Metody i kryteria oceniania: |
W pierwszym terminie test zaliczony na poziomie 50% punktów; w drugim terminie możliwość zmiany testu na odpowiedzi na pytania w formie ustnej lub pisemnej.
Kryteria weryfikacji efektów:
- dostateczny: 50% do 60%,
- plus dostateczny: 60,1% do 70%,
- dobry: 70,1% do 80%,
- plus dobry: 80,1% do 90%,
- bardzo dobry: 90,1% do 100% możliwych do zdobycia punktów.
|
Zakres tematów: |
1. Zrównoważony rozwój jako polityka rozwiązywania problemów globalnych.
2. Współczesna światowa środowiskowa polityka zrównoważonego rozwoju a historyczne motywy ochrony przyrody.
3. Zagrożenia ekologiczne w polityce międzynarodowej.
4. Środowiskowa polityka zrównoważonego rozwoju w ujęciu teoretyczno-metodologicznym.
5. Geneza światowej środowiskowej polityki zrównoważonego rozwoju.
6. Ewolucja światowej środowiskowej polityki równoważonego rozwoju.
7. Geneza i ewolucja polityki zrównoważonego rozwoju Unii Europejskiej.
8. Globalne zagrożenia rozwoju społeczno-gospodarczego na świecie.
9. Instrumenty zrównoważonego rozwoju.
10. Społeczne i gospodarcze aspekty światowej polityki zrównoważonego rozwoju.
11. Geneza i ewolucja światowej polityki zrównoważonego rozwoju.
12. Mierniki zrównoważonego rozwoju..
|