Strona zajęć: |
https://edukacjaestetyczna.ukw.edu.pl/jednostka/katedra_badan_nad_edukacja_estetyczna
|
Liczba godzin: |
15
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Zaliczenie na ocenę |
Rygory zaliczenia zajęć: |
egzamin
|
Literatura uzupelniająca: |
Kurcz, A. (2005), Przedszkole, [w:] Formy opieki, wychowania i wsparcia w zreformowanym systemie pomocy społecznej, red. J. Brągiel,
S. Badora, Wyd. Uniwersytet Opolski, Opole.
Kurcz, A. (2005), Żłobek, [w:] Formy opieki, wychowania i wsparcia w zreformowanym systemie pomocy społecznej, red. J. Brągiel, S.
Badora, Wyd. Uniwersytet Opolski, Opole.
|
Metody dydaktyczne: |
wykład konwersatoryjny
|
Literatura: |
Klus-Stańska D., Paradygmaty dydaktyki, PWN, Warszawa 2018.
Fisher, R. (1999), Uczymy jak się uczyć, WSiP, Warszawa
Śnieżyński, M. (1991), Wielostronne nauczanie w świetle badań empirycznych, Wydawnictwo naukowe WSP, Kraków
E. Filipiak )red.), Rozwijanie zdolności uczenia się, Bydgoszcz 2008.
|
Efekty uczenia się: |
Po zrealizowaniu zajęć Student:
- zna podstawowe teorie dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania, rozumie różnorodne uwarunkowania i zakłócenia tych
procesów (K_W09),
- ma elementarną wiedzę na temat subdyscypliny pedagogiki dziecka, pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagogiki muzyki i
dydaktyki obejmującą terminologię, teorię i metodykę (K_W13),
- ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań stosowanych w różnych obszarach działalności pedagogiczne z
dzieckiem (K_W16),
- odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne (K_K08)
|
Metody i kryteria oceniania: |
Praca pisemna zaliczeniowa _ ocena
|
Zakres tematów: |
Istota teorii i metodyki zajęć edukacyjnych w pracy z dzieckiem
Literatura dziecięca - opis problemy oferty, kryteria oceny.
Stymulowanie rozwoju poznawczego, motorycznego, emocjonalnego i społecznego dziecka poprzez sztukę
Dobre praktyki w zakresie opieki i wielostronnego rozwoju dziecka
|