Liczba godzin: |
15
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Zaliczenie na ocenę |
Rygory zaliczenia zajęć: |
zaliczenie na ocenę
|
Literatura uzupelniająca: |
Jarocki M., Marzec P., Serwisy internetowe instytucji kultury w Polsce, Toruń 2020.
Marzec P., Oceny eksperckie w badaniu użyteczności bibliotecznych serwisów informacyjnych, 2019.
Siuda P., Metody badań online, pod red P. Siudy, Gdańsk 2016.
|
Metody dydaktyczne: |
ćwiczenia konwersatoryjne metody aktywizujące metody dyskusyjne metody pracy ze źródłami metody problemowe
|
Metody dydaktyczne - inne: |
Przygotowanie przez studentów projektu badawczego (zaliczeniowego).
|
Literatura: |
Lister M. i in, Nowe media. Wprowadzenie, Kraków 2009.
Metody badań online, pod red. P. Siudy, Gdańsk 2016.
Metody badania wizerunku w mediach, pod red. T. Gackowskiego, M.Łączyńskiego, Warszawa 2009.
Olszański L., Media i dziennikarstwo internetowe, Warszawa 2012.
Rosenfeld L., Morville P., Architektura informacji w serwisach internetowych, Gliwice 2003.
|
Efekty uczenia się: |
W01 - Student zna najważniejsze wydarzenia i postaci w historii Internetu i rozumie jego istotę w życiu społecznym.
W02 - Student rozumie podstawowe pojęcia związane z badaniami Internetu, tj. konwergencja mediów, architektura informacji, big data i data journalism (dziennikarstwo danych i bazodanowe) itp.
U01 - Student potrafi wykorzystywać Internet do prowadzenia różnorodnych badań, m.in. internetowej sfery publicznej, mediów społecznościowych, źródeł genealogiczno-genetycznych itd.
U02 - Student potrafi wykorzystywać źródła internetowe i poszukiwać informacji do innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów.
U03 - Student potrafi oceniać strony internetowe pod względem jakościowym.
K01 - Student uznaje wiedzę w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych związanych z badaniem Internetu i za pomocą Internetu.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Na podstawie aktywności w trakcie konwersatorium (50%) oraz projektu zaliczeniowego (50%).
Ocena bdb (5.0) - student wykazuje dużą aktywność w trakcie konwersatorium i prezentuje projekt zaliczeniowy spełniający wszystkie wymogi w sposób wyróżniający.
Ocena db+ (4,5) - student wykazuje dużą aktywność w trakcie konwersatorium i prezentuje projekt zaliczeniowy spełniający wszystkie wymogi.
Ocena db (4.0) - student wykazuje średnią aktywność w trakcie konwersatorium i prezentuje projekt zaliczeniowy spełniający wszystkie wymogi.
Ocena dst+ (3,5) - student wykazuje średnią aktywność w trakcie konwersatorium i prezentuje projekt zaliczeniowy spełniający wymogi w sposób dostateczny.
Ocena dst (3.0) - student wykazuje przeciętną aktywność w trakcie konwersatorium i prezentuje projekt zaliczeniowy spełniający wymogi w sposób dostateczny.
|
Zakres tematów: |
Wprowadzenie - zarys historii Internetu;
Architektura informacji - badanie stron www.
Media tradycyjne w Internecie - badanie konwergencji mediów;
Metody oceny użyteczności
Ocena heurystyczna
Badanie focusowe Internetu
Analiza zawartości.
Badanie mediów społecznościowych;
Przegląd narzędzi analitycznych.
|