Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy inżynierii oprogramowania 1300-Inf23PIO-SP
Laboratorium (LAB) Semestr zimowy 2022/23

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: 1. Inżynieria oprogramowania / Krzysztof Sacha. ISBN: 978-83-01-16179-8
Metody dydaktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
metody problemowe
Metody dydaktyczne - inne: prezentacja przykładu, objaśnienie, prezentacja multimedialna, praca samodzielna z komputerem, realizacja zadań domowych
Literatura:

1. Inżynieria oprogramowania / Ian Sommerville, ISBN: 83-204-2795-9

2. Język C# 6.0 i platforma .NET 4.6 / Andrew Troelsen i Philip Japikse ; [przekład WITKOM Witold Sikorski: Maciej Baranowski]. Autor: Troelsen, Andrew W. Warszawa : PWN, 2017.

Efekty uczenia się:

U1, U2, U3

Metody i kryteria oceniania:

- uczestnictwo w zajęciach,

- realizacja terminowa zadań domowych (przy braku ukończenia zadań w czasie trwania danych zajęć lab, należy je uzupełnić i umieścić we właściwym folderze zespołu w MS Teams do kolejnych zajęć),

- ocena kolokwium w skali 2 do 5, kolokwium realizowane w uzgodnionym terminie w ramach wykładu w sali laboratoryjnej,

- przy ocenie końcowej brana jest pod uwagę terminowość realizacji zadań domowych.

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do tworzenia aplikacji Windows Forms .

Kontekst: konwencje nazewnicze, struktura projektu rola i znaczenie folderów i klas. Standardowe elementy interfejsów użytkownika.

2. Model bazy danych i praca z bazą w praktyce – komunikacja SQL.

Kontekst: model związków encji a powiązania z modele klas i relacyjną bazą danych.

3. Projektowanie i budowa graficznych interfejsów użytkownika.

Kontekst: budowa funkcjonalnych GUI.

4. Obiektowo-relacyjna platforma mapowania - Entity Framework.

Kontekst: rzutowanie obiektowo relacyjne.

5. Korzystanie ze złożonych kontrolek do obsługi komunikacją z bazą danych.

Kontekst: znacznie modelu relacyjne w praktyce programistycznej komunikacja z bazą danych, funkcjonalne i ergonomiczne zastosowanie zdarzeń dla GUI.

6. Projektowanie i budowa fizycznych interfejsów użytkownika – cześć A. (Manipulatory)

Kontekst: praktyczne aspekty modelu maszyny stanowej.

7. Projektowanie i budowa fizycznych interfejsów użytkownika – cześć B. (Arduino)

Kontekst: praktyczne aspekty modelu maszyny stanowej.

8. Czas na dokończenie zadań w lab 6 lub 7.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każda środa, 14:30 - 16:00, sala 012 (PS)
Piotr Kotlarz 15/16 szczegóły
2 wielokrotnie, wtorek (niestandardowa częstotliwość), 8:45 - 10:15, sala 112A (PS)
Olga Małolepsza 16/16 szczegóły
3 wielokrotnie, wtorek (niestandardowa częstotliwość), 12:15 - 13:45, sala 112A (PS)
Olga Małolepsza 16/16 szczegóły
4 wielokrotnie, czwartek (niestandardowa częstotliwość), 14:30 - 16:00, sala 112A (PS)
Olga Małolepsza 14/16 szczegóły
5 wielokrotnie, czwartek (niestandardowa częstotliwość), 16:15 - 17:45, sala 112A (PS)
Olga Małolepsza 15/16 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy M. Kopernika
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)