Literatura: |
1) Biernat E. Międzynarodowy kwestionariusz aktywności fizycznej – polska długa wersja. Medycyna Sportowa (Polish J Sport Med.), 2013, 1(4); Vol. 29, s. 1-15.
2) Brzezińska A., Wojciechowska J., Ziółkowska B., Kram A., Molińska M. Skrzynka z narzędziami. Wczesna faza dorastania. (W:) Brzezińska A. (red) Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria IV. Monitorowanie rozwoju w okresie dzieciństwa i dorastania. Dodatek. Tom 5. Warszawa, Wyd. IBE, 2014.
3) Brzezińska A., Ziółkowska B., Wojciechowska J., Molińska M., Kram A. Skrzynka z narzędziami. Późna faza dorastania. (W:) Brzezińska A. (red) Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria IV. Monitorowanie rozwoju w okresie dzieciństwa i dorastania. Dodatek. Tom 6. Warszawa, Wyd. IBE, 2014.
4) Dobosz J. Kondycja fizyczna dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Siatki centylowe. Warszawa, Wyd. AWF, 2012.
5) Franks B. D. YMCA Youth Fitness Test Manual. New Orleans, Wyd. YMCA of the USA, 1989.
6) Frołowicz T. Karta sprawności i zdrowia. Gdańsk, Wyd. Fokus, 1999.
7) Frołowicz T., Pogorzelska M., Klonowska J.: WF z KLASĄ w szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej – od planowania do oceniania. Warszawa, Wyd. ORE, 2013.
8) Rękosiewicz M., Jabłoński S., Brzezińska A., Molińska M. Skrzynka z narzędziami. Środkowy wiek szkolny. (W:) Brzezińska A. (red) Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria IV. Monitorowanie rozwoju w okresie dzieciństwa i dorastania. Dodatek. Tom 4. Warszawa, Wyd. IBE, 2014.
9) Testing Physical Fitnesss. Eurofit. Experimental Battery. Provisional Handbook. Strasbourg, Wyd. Council of Europe, 1983.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Laboratoria z przedmiotu „Diagnoza i ewaluacja w szkolnym wychowaniu fizycznym” kończą się zaliczeniem z oceną. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa, a zaległości powstałe w wyniku każdej nieobecności muszą być uzupełnione w sposób wskazany przez nauczyciela prowadzącego zajęcia.
W trakcie semestru student wykonuje w zespole 3-4 osobowym 2 pisemne prace projektowe dotyczące tematyki: 1) diagnozy psycho-socjo-pedagogicznej, 2) aktywności i sprawności fizycznej oraz 3) zestaw obserwacji-pomiarów w ramach szkolnego wychowania fizycznego. Z obserwacji i pomiarów studenci sporządzają raport naukowy. Każda praca jest punktowana do pięciu pktów. Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny laboratoriów jest uzyskanie w sumie co najmniej ośmiu pktów i nie mniej niż dwa pkty za każdą pracę.
Punktacja pracy (kolejne kryterium zawiera w sobie również wcześniejsze):
2 pkty – rozwiązania zadań opisane w pracy respektują współczesną wiedzę na temat rozwoju ucznia,
3-4 pkty – rozwiązania zadań opisane w pracy są dostosowane do wieku uczniów,
5 pktów – rozwiązania zadań opisane w pracy są innowacyjne
Skala ocen:
- bardzo dobry – 14-15 pktów,
- dobry plus – 12-13 pktów,
- dobry – 10-11 pktów,
- dostateczny plus – 9 pktów,
- dostateczny – 8 pktów.
|