1-2) Kultura fizyczna w ujęciu integralnym, wielowymiarowe podejście do człowieka: sfera fizyczna, psychiczna, emocjonalna, społeczna i duchowa. Związki między układami organizmu człowieka ze szczególnym uwzględnieniem korelacji sfery psychicznej z fizyczną;
3-4) Aksjologiczny wymiar edukacji i kultury fizycznej; refleksja na temat wartości i własnego rozwoju osobowego, jako podstawy do wszelkich profesjonalnych działań stosowanych w kulturze fizycznej
5-6) Sztuka motywacji jako sposób rozwiązywania wybranych problemów współczesnej edukacji oraz kultury fizycznej i zdrowotnej;
7-8) Praca badawcza nauczyciela kultury fizycznej i zdrowotnej.
Podstawy prowadzenia badań naukowych dotyczących aktywności i sprawności fizycznej, motywacji, edukacji aksjologicznej nauczycieli wf, uczniów, studentów, sportowców itp.;
9-10) Rozwijanie umiejętności zaprezentowania przemyśleń własnych, stawiania pytań badawczych i formułowania hipotez oraz wyboru narzędzi badawczych;
11-12) Zaprezentowanie umiejętności projektowania i przeprowadzania badań naukowych w formie ankiety w środowisku związanym z kulturą fizyczną lub dotyczącej aktywności fizycznej;
13-14) Uczenie się przez doświadczanie-projekt badawczy;
doskonalenie umiejętności i wykorzystanie ich w trakcie prowadzenia działalności praktycznej dotyczącej prezentowania wyników badań naukowych (zinterpretowanie i zaprezentowanie danych zawartych w wynikach własnych badań naukowych związanych z kulturą fizyczną i wyciągnięcie odpowiednich wniosków);
15) Umiejętności życiowe a rozwój osobowy oraz potrzeba samowychowania i samokształcenia; Samoocena własnych kompetencji zawodowych i osobistych, wyznaczenie sobie kierunków dalszego rozwoju i dokształcania się;
|