Literatura: |
John Stewart (red.) Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2021;
Przemysław Kutnyj, Sztuka autoprezentacji i wystąpień publicznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2021;
Wojciech Graczyk, Wystąpienia publiczne, e-book Ridero IT Solution 2021;
Sabina W. Siwy (red.), Prezentacje, wystąpienia publiczne i prowadzenie spotkań, Wolters Kluwer Polska SA, Warszawa 2013;Jerzy Mikułowski Pomorski, Jak narody porozumiewają się ze sobą w komunikacji międzykulturowej i komunikowaniu medialnym, Universitas, Kraków 2006;
Dale G. Leathers, Komunikacja niewerbalna. Zasady i zastosowania, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2007;
Radosław Sajna, Kolory, zwierzęta, tańce… Niesamowity świat niewerbalny w reklamach telewizyjnych (ujęcie globalne), DSP Publishing, Chicago 2008;
Philippe Turchet, Mowa ciała. Zrozumieć człowieka po jego gestach, Bauer-Weltbild Media, Warszawa 2006;
Antoni Benedikt, Mowa ciała, Wydawnictwo ASTRUM, Wrocław 2002;
Włodzimierz Głodowski, Wywiad, czyli rozmowa na temat, Warszawa 1999.
|
Efekty uczenia się: |
Doktorant:
- zna podstawy komunikacji interpersonalnej, rozróżniając specyfikę i istotę komunikacji werbalnej i niewerbalnej;
- rozumie istotę i rolę komunikacji interpersonalnej (werbalnej i niewerbalnej) w perswazji, reklamie, budowaniu wizerunku, kreowaniu liderów w życiu politycznym oraz w prywatnym życiu codziennym i rozwiązywaniu konfliktów;
- rozumie specyfikę komunikacji interpersonalnej w mediach tradycyjnych i nowych;
- rozumie istotę różnic kulturowych w komunikacji interpersonalnej (werbalnej i niewerbalnej);
- rozumie istotę etyki w komunikacji interpersonalnej;
- potrafi wykorzystać wiedzę dotyczącą komunikacji interpersonalnej do upowszechniania wyników działalności naukowej, w tym w formach popularnych (m.in. w wywiadzie telewizyjnym);
- potrafi wykorzystać wiedzę na temat komunikacji interpersonalnej uczestnicząc w dyskursie naukowym (m.in. w prezentowaniu referatów, dyskusjach i debatach w trakcie konferencji naukowych).
|
Zakres tematów: |
Podstawy komunikacji interpersonalnej – werbalnej i niewerbalnej; istota komunikacji werbalnej i niewerbalnej w perswazji, reklamie, budowaniu wizerunku, kreowaniu liderów w życiu politycznym, wywiadzie oraz w prywatnym życiu codziennym i rozwiązywaniu konfliktów; specyfika komunikacji interpersonalnej w mediach tradycyjnych i nowych; istota różnic kulturowych w komunikacji interpersonalnej (werbalnej i niewerbalnej);
istota komunikacji interpersonalnej (werbalnej i niewerbalnej) w upowszechnianiu wyników działalności naukowej, m.in. w formach popularnych; istota komunikacji interpersonalnej (werbalnej i niewerbalnej) w dyskursie naukowym – udział w dyskusjach i debatach; znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej w prezentacji referatów naukowych.
|