Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Grafika i techniki multimedialne 1300-BHP24PrGITM-SP
Laboratorium (LAB) Semestr Letni 2023/24

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: Hermida A., tłumaczenie Wawrzonek L.: Przygody w świecie promieni: o technice tworzenia realistycznych obrazów komputerowych. Warszawa, Intersoftland 1994
Brągoszewski P.; GIMP 2,0: edycja zdjęć cyfrowych. Gliwice, Wydawnictwo Helion 2005
Gajda W.: GIMP w zastosowaniach. Warszawa MIKOM 2007
Cieśla K.: Inkscape. Podstawowa obsługa programu. Gliwice, Wydawnictwo Helion 2022
Metody dydaktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Literatura:

Foley J.D. współautor, przeł. Zabrocki J.: Wprowadzenie do grafiki komputerowej. Warszawa, Wydawnictwo Naukowo - Techniczne 1995

Gajda W.: GIMP Praktyczne projekty. Gliwice, Wydawnictwo Helion 2011

Efekty uczenia się:

Student zna

W_01 - różnice między grafiką wektorową a rastrową

W_02 - zagadnienia związane z rozdzielczością obrazu( piksele)

W_03 - zasady tworzenia fotomontaży

W_04 - podstawy tworzenia animacji komputerowych

W_05 - formaty plików w programach graficznych

W_06 - podstawy modelowania 3D

U_01 - potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł

U_02 - ma umiejętności samokształcenia się w celu podwyższenia kompetencji zawodowych

U_03 - potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację

U_04 - stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy

U_05 - posiada elementarne umiejętności w zakresie wykorzystania technologii graficznych do tworzenia prezentacji multimedialnych

K_01 - rozumie potrzebę uczenia się, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób

K_02 - ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności

K_03 - potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą uzyskania zaliczenia z przedmiotu jest poprawne wykonanie ćwiczeń (projektów) i prezentacji, uzyskanie pozytywnych ocen z projektów oraz na podstawie odpowiedzi związanych z częścią teoretyczną, Ocena projektów i odpowiedzi wynika ze stopnia opanowania efektów kształcenia :

Ocena bdb (5) Student dogłębnie i gruntownie opanował materiał programowy, wykonuje poprawnie wszystkie ćwiczenia, odpowiada konsekwentnie, kompetentnie i logicznie, łączy umiejętności teoretyczne z praktycznymi, poprawnie odpowiada na pytania dodatkowe i wyjaśniające

Ocena db + (4,5) Student opanował materiał programowy, odpowiada poprawnie i rzeczowo, wykonuje poprawnie wszystkie ćwiczenia, nie popełnia błędów w odpowiadaniu na pytania, prawidłowo posługuje się treściami teoretycznymi w wykonywaniu zadań - projektów

Ocena db (4) Student opanował materiał programowy, udziela poprawnych i rzeczowych odpowiedzi, nie popełnia istotnych błędów w wykonywanych ćwiczeniach - projektach, stosuje zasady teoretyczne

Ocena dst + (3,5) Student zna materiał w zakresie podstawowym, ale nie opanował dogłębnie szczegółów, popełnia nieścisłości, nie dość poprawnie interpretuje obowiązujące zasady, a trudności z wykonywaniem ćwiczeń - projektów

Ocena dst (3) Student opanował materiał podstawowy, ale nie opanował szczegółów treści programowych, wykazuje nieścisłości, popełnia zasadnicze błędy w realizacji ćwiczeń - projektów

Ocena ndst (2) Student nie opanował podstawowego zakresu treści programowych przedmiotu w zakresie teoretycznym i praktyczny a tym samym nie osiągnął zakładanych efektów nauczania

Zakres tematów:

Grafika wektorowa i rastrowa

Rozdzielczość obrazu, piksele

Aparaty , kamery cyfrowe

Tworzenie fotomontaży

Podstawy tworzenia animacji

Podstawy grafiki 3D

Karty graficzne i procesory

Zasady tworzenia kina domowego, pomieszczenia, sprzęt

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co druga środa (parzyste), 9:45 - 11:15, sala 148 (PK)
Krzysztof Warmbier 14/15 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek główny
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-2 (2025-04-29)