Literatura uzupelniająca: |
Hermida A., tłumaczenie Wawrzonek L.: Przygody w świecie promieni: o technice tworzenia realistycznych obrazów komputerowych. Warszawa, Intersoftland 1994
Brągoszewski P.; GIMP 2,0: edycja zdjęć cyfrowych. Gliwice, Wydawnictwo Helion 2005
Gajda W.: GIMP w zastosowaniach. Warszawa MIKOM 2007
Cieśla K.: Inkscape. Podstawowa obsługa programu. Gliwice, Wydawnictwo Helion 2022
|
Literatura: |
Foley J.D. współautor, przeł. Zabrocki J.: Wprowadzenie do grafiki komputerowej. Warszawa, Wydawnictwo Naukowo - Techniczne 1995
Gajda W.: GIMP Praktyczne projekty. Gliwice, Wydawnictwo Helion 2011
|
Efekty uczenia się: |
Student zna
W_01 - różnice między grafiką wektorową a rastrową
W_02 - zagadnienia związane z rozdzielczością obrazu( piksele)
W_03 - zasady tworzenia fotomontaży
W_04 - podstawy tworzenia animacji komputerowych
W_05 - formaty plików w programach graficznych
W_06 - podstawy modelowania 3D
U_01 - potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł
U_02 - ma umiejętności samokształcenia się w celu podwyższenia kompetencji zawodowych
U_03 - potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację
U_04 - stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
U_05 - posiada elementarne umiejętności w zakresie wykorzystania technologii graficznych do tworzenia prezentacji multimedialnych
K_01 - rozumie potrzebę uczenia się, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
K_02 - ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności
K_03 - potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
|
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą uzyskania zaliczenia z przedmiotu jest poprawne wykonanie ćwiczeń (projektów) i prezentacji, uzyskanie pozytywnych ocen z projektów oraz na podstawie odpowiedzi związanych z częścią teoretyczną, Ocena projektów i odpowiedzi wynika ze stopnia opanowania efektów kształcenia :
Ocena bdb (5) Student dogłębnie i gruntownie opanował materiał programowy, wykonuje poprawnie wszystkie ćwiczenia, odpowiada konsekwentnie, kompetentnie i logicznie, łączy umiejętności teoretyczne z praktycznymi, poprawnie odpowiada na pytania dodatkowe i wyjaśniające
Ocena db + (4,5) Student opanował materiał programowy, odpowiada poprawnie i rzeczowo, wykonuje poprawnie wszystkie ćwiczenia, nie popełnia błędów w odpowiadaniu na pytania, prawidłowo posługuje się treściami teoretycznymi w wykonywaniu zadań - projektów
Ocena db (4) Student opanował materiał programowy, udziela poprawnych i rzeczowych odpowiedzi, nie popełnia istotnych błędów w wykonywanych ćwiczeniach - projektach, stosuje zasady teoretyczne
Ocena dst + (3,5) Student zna materiał w zakresie podstawowym, ale nie opanował dogłębnie szczegółów, popełnia nieścisłości, nie dość poprawnie interpretuje obowiązujące zasady, a trudności z wykonywaniem ćwiczeń - projektów
Ocena dst (3) Student opanował materiał podstawowy, ale nie opanował szczegółów treści programowych, wykazuje nieścisłości, popełnia zasadnicze błędy w realizacji ćwiczeń - projektów
Ocena ndst (2) Student nie opanował podstawowego zakresu treści programowych przedmiotu w zakresie teoretycznym i praktyczny a tym samym nie osiągnął zakładanych efektów nauczania
|
Zakres tematów: |
Grafika wektorowa i rastrowa
Rozdzielczość obrazu, piksele
Aparaty , kamery cyfrowe
Tworzenie fotomontaży
Podstawy tworzenia animacji
Podstawy grafiki 3D
Karty graficzne i procesory
Zasady tworzenia kina domowego, pomieszczenia, sprzęt
|