Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia pracy i organizacji 1100-PS3PPO-NJ
Konwersatorium (KON) Rok akademicki 2023/24

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: Baczyńska, A., Kosy, K. (2009). Pomoc pracodawcom w zakresie doboru kandydatów do pracy- metody rekrutacji i selekcji. Zeszyt informacyjno-metodyczny doradcy zawodowego Nr 45. Warszawa: Ministerstwo pracy i polityki społecznej. Departament rynku pracy. http://www.eurodoradztwo.praca.gov.pl/?option=com_content&view=article&id=13:zeszyty-informacyjno-metodyczne-doradcy-zawodowego&catid=2:publikacje&Itemid=3
Prokopowicz, P. (2016). Rekrutacja i selekcja oparta na dowodach. 33 zasady skutecznego naboru pracowników. Warszawa: Wolters Kluwer


Metody dydaktyczne: ćwiczenia konwersatoryjne
metody aktywizujące
metody dyskusyjne
metody pracy ze źródłami
metody problemowe
warsztaty
Literatura:

Bańka A. (1995). Zawodoznawstwo. Doradztwo zawodowe. Pośrednictwo pracy. Poznań: Print-B. Kwestionariusz lubelski analizy stanowiska pracy. (1992). A. Biela (red). Lublin: Red KUL.

Chmiel, N. (2003). Psychologia pracy i organizacji. Gdańsk: GWP.

Griffin R. (1996). Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: PWN.

Hatch, M. (2002). Teoria organizacji. Warszawa, PWN. Psychologiczny model efektywności pracy. (1992).Gliszczyńska X.(red.) Warszawa: PWN.

Kasprzak E. (2013). Poczucie jakości życia pracowników realizujących różne wzory kariery zawodowej. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.

Kasprzak, E., Michalak M., Minda, M. (2017) Kwestionariusz kształtowania pracy - KKPracy. Polska adaptacja narzędzia. Psychologia Społeczna - 2017, T. 12, nr 4 (43), s. 459-475.

Kożusznik. B. (2014). Zachowania człowieka w organizacji. Warszawa: PWE

Robbins S.P. (1998). Zachowania w organizacji. Warszawa: PWE.

Rożnowski, B., Fortuna P. (red.). (2020). Psychologia biznesu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Stoner J. Wankel Ch. (1992) Kierowanie. Warszawa: PWE.

Schultz, D.P. Schultz,S.E. (2002). Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy. W-wa: PWN.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie pisemne zawierające pytania otwarte i zamknięte. W zależności od sytuacji epidemicznej zaliczenie przeprowadzone zostanie stacjonarnie lub na platformie Microsoft Forms. Pytania odnosić się będą do treści omawianych podczas zajęć, jak również do zadanej literatury przedmiotu. Próg zaliczenia od 60%. Terminowe wywiązanie się z ustaleń dotyczących obecności na zajęciach.

Zakres tematów:

1. Cele analizy pracy. Badanie pracy i jej trafność.

2. Dobór pracowników do pracy. Etapy rekrutacji, uczestnicy i typy rekrutacji. Selekcja pozytywna i negatywna.

3. Ocena wykonania zadań. Cele ocen. Rola psychologa w procesie ewaluacji. Możliwość wykorzystania testów psychologicznych do oceny pracy.

4. Grupa pracownicza, cechy i dynamika. Wpływ grupy na pracę jednostki. Zasady budowania grup pracowniczych. Zespoły robocze. Różnorodność w pracy (wieku, płci, rasy oraz poglądów i wartości)

5. Dynamika, przyczyny konfliktu. Reakcje na konflikt. Techniki rozwiązywania konfliktów.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 10:15, sala 301
Justyna Golonka 32/33 szczegóły
2 wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 10:30 - 12:45, sala 301
Justyna Golonka 31/33 szczegóły
3 wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 13:00 - 15:15, sala 301
Justyna Golonka 27/33 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy Staffa
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-5 (2025-06-04)