Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Badanie różnic indywidualnych w praktyce 1100-ps24BRIWP-SJ
Laboratorium (LAB) Semestr Letni 2023/24

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: 1. Brzeziński J. (2006). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN.
2. Strelau, J. (1985). Temperament, osobowość, działanie. Warszawa: PWN.
3. Strelau, J. (1995). Temperament i inteligencja. W: T. Tomaszewski (red.). Psychologia ogólna. Warszawa: PWN.
4. Strelau, J. (1998). Psychologia temperamentu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
5. Nogaj-Gluska, A.A. (2011) Skala wsparcia społecznego uczniów szkół muzycznych W: Badania naukowe nad edukacją artystyczną i kulturową / red. W.A. Sacher, A. Weiner. Bielsko-Biała : Wyższa Szkoła Administracji, s. 70-92
6. Kasprzak, E., Michalak M., Minda, M. (2017) Kwestionariusz kształtowania pracy - KKPracy. Polska adaptacja narzędzia. Psychologia Społeczna - 2017, T. 12, nr 4 (43), s. 459-475.
Metody dydaktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
metody dyskusyjne
metody pracy ze źródłami
Metody dydaktyczne - inne: - przygotowanie prezentacji multimedialnych dotyczących podstaw teoretycznych i metodologicznych wybranych testów z zakresu pomiaru różnic indywidualnych,
- realizacja testów psychologicznych pozwalających na pomiar temperamentu, osobowości oraz inteligencji (w pierwszej kolejności "na sobie" a następnie na wybranej osobie badanej)

Literatura:

1. Hornowska E. (2001). Testy psychologiczne. Teoria i praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.

2. Matczak A (2000). Testy zdolności i inteligencji. W: J. Strelau (red.) Psychologia. Podręcznik akademicki. T I Gdańsk: GWP

3. Strelau J. (1997). Inteligencja człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Żak.

4. Strelau J. (2006). Psychologia różnic indywidualnych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach oraz przygotowanie jednej prezentacji multimedialnej na temat wybranego testu.

Realizacja wskazanych w zakresie tematów testów zarówno na sobie jak i na wybranej osobie badanej, przygotowanie protokołów z każdego z badań.

Terminowe oddanie protokołów z badań.

Terminowe wywiązanie się z ustaleń dotyczących obecności na zajęciach.

Zakres tematów:

1. Skala Inteligencji Wechslera Dla Dorosłych - Wersja Zrewidowana,

2. Inwentarz Osobowości Neo-Pi-R, Paul Costa Jr i Robert McCrae w polskiej adaptacji Jerzego Siuty,

3. Kwestionariusz Osobowości Eysencka EPQ-R, w polskiej adaptacji Piotra Brzozowskiego i Radosława Łukasza Drwala,

4. Formalna Charakterystyka Zachowania – Kwestionariusz Temperamentu (FCZ-KT), Bogdan Zawadzki i Jan Strelau,

5. Kwestionariusz Temperamentu PTS, Jan Strelau i Bogdan Zawadzki.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 13:15 - 14:45, sala 406
Maciej Michalak 22/22 szczegóły
2 każdy czwartek, 9:45 - 11:15, sala 406
Maciej Michalak 22/22 szczegóły
3 każdy czwartek, 11:30 - 13:00, sala 406
Maciej Michalak 22/22 szczegóły
4 każdy czwartek, 15:00 - 16:30, sala 406
Maciej Michalak 21/22 szczegóły
5 każdy wtorek, 15:45 - 17:15, sala 406
Maciej Michalak 22/22 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy Staffa
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-5 (2025-06-04)