Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Programowanie obiektowe (e) 1300-Inf12POe-SP
Wykład (WYK) Semestr Letni 2023/24

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Rygory zaliczenia zajęć: egzamin
Literatura uzupelniająca: 1. Stephen Prata „Język C++. Szkoła programowania. Wydanie „ Helion 2006
2. St. Wrycza, B. Marcinkowski, K. Wyrzykowski „Język UML 2.0 w modelowaniu systemów informatycznych” Helion 2006

Metody dydaktyczne: wykład kursowy
Metody dydaktyczne - inne: wykład, prezentacja multimedialna, materiały elektroniczne
Literatura:

1. Jerzy Grębosz „Symfonia C++. Programowanie w języku C++ orientowane obiektowo. T I, II, III” Oficyna Kalli-mach, Kraków 1999

2. Andrew Troelsen „Język C# i platforma .NET” Mikom, Warszawa 2006

Efekty uczenia się:

W1. Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie języka C++ (lub C#) oraz paradygmatu programowania obiektowego.

W2. Ma szczegółową wiedzę na temat klas oraz mechanizmów w nich zachodzących. Zna możliwości zastosowania typów klasowych i potrafi je wskazać w stosunku do paradygmatu programowania strukturalnego

W3. Zna podstawowe metody i techniki stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań informatycznych z zakresu implementacji w języku programowania C++/C#. Zna narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań informatycznych z zakresu implementacji języków programowania – środowisko programistyczne Visual Studio.

U1. Ma umiejętność budowy modelu aplikacji z wykorzystaniem klas. Zna sens i potrafi wykorzystać mechanizmy enkapsulacji, dziedziczenia, zaprzyjaźnienia oraz konwersji w klasach

U2. Ma umiejętność testowania funkcjonalności algorytmów i ich programowania z użyciem języka C++/C# i środowiska Visual Studio.

U3. Ma umiejętność przeprowadzania podstawowych testów napisanego programu

Metody i kryteria oceniania:

egzamin pisemny

Zakres tematów:

1. definicja aklas - inicjacja obiektów. Przyklady elementarne

2. Metody argumentowe oraz bez argumentowe. Zwracanie wartosci przez metody - np void, int, float

3. Specyfikatory dostępu. W pierwszej kolejności public oraz private. Protected wprowadzam przy dzieciczeniu

4. Konstruktory zwykłe - argumentowe oraz bez argumentowe. Zalecam poświęcenie temu tematowi więcej czasu. Konstruktory kopiujace i konwertujace.

5. Dziedziczenie jedno i wielkokrotne (zastosowanie specyfikatora protected)

6. Tablicowanie obiektów (tez obiekty z konstruktorami), listy innicjalizacyjne. Tablice statyczne i dynamiczne.

7. Przeciążanie metod (równeiż konstruktorów)

8. Wskażniki do obiektów oraz do składowych w obiektach.

9. Funkcje zaprzyjaźnione oraz zaprzyjaźnienie klas

10. Tworzenie własnych bibliotek.

11. Wykorzystanie kolekcji i delegacji ( C# )

12. Interfejsy - dziedziczenie (C#)

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy piątek, 9:45 - 11:15, sala 02
Krzysztof Tyburek 79/96 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy M. Kopernika
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)