Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Programowanie obiektowe (e) 1300-Inf12POe-SP
Laboratorium (LAB) Semestr Letni 2023/24

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: 1. Stephen Prata „Język C++. Szkoła programowania. Wydanie „ Helion 2006
2. St. Wrycza, B. Marcinkowski, K. Wyrzykowski „Język UML 2.0 w modelowaniu systemów informatycznych” Helion 2006

Metody dydaktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Metody dydaktyczne - inne: prezentacja przykładu, objaśnienie, prezentacja multimedialna, praca samodzielna z komputerem
Literatura:

1 Jerzy Grębosz „Symfonia C++. Programowanie w języku C++ orientowane obiektowo. T I, II, III” Oficyna Kallimach, Kraków 1999

2. Andrew Troelsen „Język C# i platforma .NET” Mikom, Warsza-wa 2006

Efekty uczenia się:

K_W07

Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie języków i paradygmatów programowania, grafiki i komunikacji człowiek-komputer, sztucznej inteligencji, baz danych, inżynierii oprogramowania oraz systemów wbudowanych

K_W08

Ma szczegółową wiedzę nt. algorytmiki, projektowania i programowania obiektowego, baz danych i sztucznej inteligencji

K_W11

Zna podstawowe metody, techniki i narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań informatycznych z zakresu implementacji języków programowania, grafiki i komunikacji człowiek-komputer oraz systemów wbudowanych

K_U11

Ma umiejętność formułowania algorytmów i ich programowania z użyciem przynajmniej jednego z popularnych narzędzi

K_U20

Ma umiejętność systematycznego przeprowadzania testów funkcjonalnych

K_U21

Ma umiejętność efektywnego uczestniczenia w inspekcji oprogramowania

Metody i kryteria oceniania:

Ocena z kolokwium (pisemne oraz programy komputerowe)

Zakres tematów:

1. definicja klas - inicjacja obiektów. Przykłady elementarne

2. Metody argumentowe oraz bezargumentowe. Zwracanie wartości przez metody - np void, int, float

3. Specyfikatory dostępu. W pierwszej kolejności public oraz private. Specyfikator protected zostaje wpro-wadzony razem z zagadnieniem dziedziczenia klas.

4. Konstruktory domyślne oraz zwykłe - argumentowe oraz bezargumentowe. Zaleca się poświęcenie temu tematowi więcej czasu.

5. Dziedziczenie jedno i wielkokrotne (zastosowanie specyfikatora protected)

6. Tablicowanie obiektów (wykorzystanie tablic statycznych oraz dynamicznych), listy innicjalizacyjne

7. Przeciążanie metod (również konstruktorów), oraz pól

8. Wskaźniki do obiektów oraz do składowych klas.

9. Funkcje zaprzyjaźnione oraz zaprzyjaźnienie klas

10. Tworzenie własnych bibliotek.

11. Wykorzystanie kolekcji i delegacji ( C# )

12. Interfejsy - dziedziczenie (C#)

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 11:30 - 13:00, sala 106 (PS)
Adrianna Piszcz 14/16 szczegóły
2 każdy czwartek, 13:15 - 14:45, sala 106 (PS)
Adrianna Piszcz 17/16 szczegóły
3 każdy poniedziałek, 15:00 - 16:30, sala 112A (PS)
Leonid Rusanov 16/16 szczegóły
4 każdy poniedziałek, 16:45 - 18:15, sala 112A (PS)
Leonid Rusanov 16/16 szczegóły
5 każda środa, 11:30 - 13:00, sala 309
Krzysztof Galas 0/0 szczegóły
6 każdy wtorek, 15:00 - 16:30, sala 106 (PS)
Krzysztof Galas 16/16 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy M. Kopernika
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)