Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka wychowania fizycznego (e) 1500-WF1DWFe-ND
Wykład (WYK) Rok akademicki 2023/24

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 40
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: 1.Kierczak U., Glos T. 2002, Poradnik metodyczny, wychowanie fizyczne , szkoła ponadgimnazjalna, WSiP, cz IV, Warszawa.
2.Kosiba G., Madejski E. 2001, Praca innowacyjno - badawcza w rozwoju zawodowym nauczyciela wychowania fizycznego. Wydawnictwo Zamkom, Kraków.
3.Sieniek Cz. 2002, Planowanie pracy w Szkole Zawodowej, Liceum i Technikum. Wyd. Helvetica, Cz. I i II, Starachowice.
4.Czasopisma naukowe i dydaktyczne z zakresu kultury fizycznej.
Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny
Literatura:

1.Bielski J. 2005, Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego. Podręcznik dla nauczycieli wychowania fizycznego i studentów studiów pedagogicznych. Wyd. IMPULS, Kraków.

2.Bielski J. 2000, Teoretyczne i metodyczne podstawy efektywności pracy nauczyciela wychowania fizycznego. Wyd. Akademii Świętokrzyskiej, Piotrków Trybunalski.

3.Grabowski H. 2000, Co koniecznie trzeba wiedzieć o wychowaniu fizycznym. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.

4.Madejski M., Węglarz J. 2007, Wybrane zagadnienia współczesnej metodyki wychowania fizycznego. Wyd. Impuls, Kraków.

5.Tatarczuk J. 2004, Metodyka wychowania fizycznego, Wyd. Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra.

6. Węglarz J., 2021, Aksjologia ciała w edukacji fizycznej. Wydawnictwo Impuls, Kraków.

7. Węglarz J., 2022, Intelektualizacja w edukacji fizycznej. Wydawnictwo Impuls, Kraków.

Efekty uczenia się:

W01, W02, K01

Metody i kryteria oceniania:

Student może otrzymać dodatkowe punkty za aktywne uczestnictwo w wykładach, które wliczają się do ostatecznego wyniku zaliczenia przedmiotu. Chętni studenci mogą przygotować ciekawostki dotyczące wychowania fizycznego w różnych krajach, za co otrzymują dodatkowe punkty (prezentacje). Zaliczenie ustne.

Kryteria oceny efektów uczenia się:

2,0 – student nie osiągnął wymaganych efektów uczenia się (do 59 %)

3,0 – student osiągnął efekty uczenia się w stopniu dostatecznym (60do67 % )

3,5 – student osiągnął efekty uczenia się w stopniu dostatecznym plus (68 do 75 %)

4,0 – student osiągnął efekty uczenia się w stopniu dobrym (76 do 83 %)

4,5 – student osiągnął efekty uczenia się w stopniu dobrym plus (84 do 92 %)

5,0 – student osiągnął efekty uczenia się w stopniu bardzo dobrym (93 do 100 %)

Zakres tematów:

• Specyfika pracy w szkołach ponadpodstawowych.

• Organizacja lekcji wychowania fizycznego w szkołach ponadpodstawowych

• Kwalifikacje i kompetencje współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego.

• Prowadzenie zajęć z wykorzystanie technik informacyjno-komunikacyjnych.

• Autoprezentacja współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego.

• Nowoczesność w wychowaniu fizycznym.

• Bezpieczeństwo uczniów. Odpowiedzialność nauczyciela za zdrowie i życie uczniów. Zapobieganie przyczynom urazów i wypadków na lekcjach.

• Wybrane problemy wychowania fizycznego w szkole ponadpodstawowej.

• Problemy dorastającej młodzieży – zagrożenia, autorytety. Metody pracy dydaktyczno-wychowawczej z młodzieżą.

• Ocena jakości pracy ucznia.

• Diagnoza, jej zakresy i sposoby realizacji.

• Wychowanie fizyczne w różnych krajach.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Mirosława Szark-Eckardt 36/40 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-2 (2025-04-29)