Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Internet rzeczy w sterowaniu maszyn i procesów (e) 1300-Mt12IRSMP(e)-SD
Laboratorium (LAB) Semestr letni 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: Internet rzeczy / Marcin Sikorski ; redakcja naukowa Adam Roman. Autor: Sikorski, Marcin. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020.
Metody dydaktyczne: metody aktywizujące
warsztaty
Literatura:

Nodemcu - Arduino i ESP8266 (poradnik i szczegóły) - https://github.com/esp8266/Arduino

Wprowadzenie do Arduino / Massimo Banzi, Michael Shiloh ; przekład: Maria Chaniewska, Marek Włodarz. Autor: Banzi, Massimo Warszawa : APN Promise, 2022.

Efekty uczenia się:

U1, U2, U3, K1

Metody i kryteria oceniania:

Systematyczna realizacja miniprojektów.

Do zdobycia 5 ptk. Punktowana skuteczność realizacji zadania oraz jakość kodu.

>2 p - dst

>3 p - db

>4 p - dbd

Zakres tematów:

Laboratoria "Internet rzeczy w sterowaniu maszyn i procesów" mają na celu praktyczne zastosowanie nowoczesnych technologii w mechatronice. Studenci zdobędą umiejętności tworzenia aplikacji Windows oraz projektowania graficznych interfejsów użytkownika (GUI). Nauczą się pracy z bazami danych i komunikacji SQL, wykorzystując modelowanie danych oraz platformę mapowania obiektowo-relacyjnego Entity Framework. Zajęcia obejmują także projektowanie fizycznych interfejsów użytkownika z użyciem platformy Arduino, z integracją rozwiązań bazodanowych. Uczestnicy rozwiną zdolności do budowy prostych systemów mechatronicznych oraz zaawansowanych narzędzi informatycznych.

Wprowadzenie do tworzenia aplikacji Windows Forms - zastosowania w sterowaniu

Model bazy danych i praca z bazą w praktyce – komunikacja SQL - zastosowania w akwizycji danych

Projektowanie i budowa graficznych interfejsów użytkownika – GUI

Obiektowo-relacyjna platforma mapowania - Entity Framework

Projektowanie i budowa fizycznych interfejsów użytkownika – Arduino

Rozwiązania bazodanowe z Arduino

(Kolejność realizacji zagadnień może ulec zmianie, ze względu na postępy studentów).

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każda środa, 17:45 - 19:15, sala 012 (PS)
Cezary Graul 9/10 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy M. Kopernika
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)