Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Badanie różnic indywidualnych w praktyce 1100-ps24BRIWP-SJ
Konwersatorium (KON) Semestr letni 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: 1. Brzeziński J. (2006). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN
2. Strelau, J. (1985). Temperament, osobowość, działanie. Warszawa: PWN.
3. Strelau, J. (1995). Temperament i inteligencja. W: T. Tomaszewski (red.).
4. Psychologia ogólna. Warszawa: PWN.
5. Strelau, J. (1998). Psychologia temperamentu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
6. Kasprzak, E., Michalak M., Minda, M. (2017) Kwestionariusz kształtowania pracy - KKPracy. Polska adaptacja narzędzia. Psychologia
Społeczna - 2017, T. 12, nr 4 (43), s. 459-475.

Metody dydaktyczne: ćwiczenia konwersatoryjne
ćwiczenia laboratoryjne
metody dyskusyjne
metody problemowe
zajęcia realizowane innymi metodami
Metody dydaktyczne - inne: Analiza literatury, dialog sokratejski, praca z testami psychologicznymi, analiza danych, dyskusja, wykorzystanie do korespondencji ze studentami narzędzi informatycznych
Literatura:

1. Stemplewska-Żakowicz K. (2016). Diagnoza psychologiczna: diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. Gdańsk: Gdańskie

2. Hornowska E. (2001). Testy psychologiczne. Teoria i praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar

3. Sęk H. (2014). Społeczna psychologia kliniczna. Warszawa: PWN

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach

Kolokwium pisemne, próg zaliczenia 60%.

Terminowe wywiązanie się z ustaleń dotyczących obecności na zajęciach.

Zakres tematów:

1. Umiejętności dotyczące zbierania treści i umiejętności dotyczące prowadzenia procesu w diagnozie psychologicznej

2. Podstawowe informacje na temat psychologicznych metod umożliwiających dokonanie opisu funkcjonowania osoby: rozmowa, wywiad, obserwacja, testy psychologiczne

2. Charakterystyka procesu diagnozy podczas badania różnic indywidualnych

3. Badanie psychologiczne jako proces komunikowania się

4. Znaczenie dobrego kontaktu z osobą badaną oraz motywacja do badań

5. Nawiązanie kontaktu, zbudowanie relacji zaufania, motywowanie oraz efektywna współpraca z osobami badanymi (na podstawowym poziomie); zasada zadawania pytań

6. Pułapki badania psychologicznego

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi poniedziałek (nieparzyste), 10:30 - 12:00, sala 302
Maciej Michalak 31/36 szczegóły
2 co drugi poniedziałek (nieparzyste), 8:45 - 10:15, sala 302
Maciej Michalak 37/36 szczegóły
3 co drugi poniedziałek (parzyste), 10:30 - 12:00, sala 302
Maciej Michalak 27/36 szczegóły
4 co drugi poniedziałek (parzyste), 8:45 - 10:15, sala 302
Maciej Michalak 37/36 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy Staffa
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-5 (2025-06-04)