Literatura uzupelniająca: |
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 2211,z 2022 r. poz. 2185).
Ustawa z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dz. U. z 2020 r.,poz.2139, Dz.U.2021 r.1641, na podstawie Dz. U. z 2022 r.poz. 511, 2185, z 2023 r. poz. 1394.).
G.Gołembski,2009,Kompendium wiedzy o turystyce, PWN, Poznań
Czasopisma branżowe „Rynek turystyczny”, „Rynek podróży”, „Wiadomości
turystyczne”, „Hotelarz”
Wybrane i udostępnione przez prowadzącego publikacje związane z tematyką zajęć - wybrana literatura polska i angielskojęzyczna
|
Literatura: |
S. Bosiacki , J. Śniadek ,2004,(red.),Metodyka i technika obsługi ruchu turystycznego AWF, Poznań
Z. Kruczek, 2005, (red.), Testy i pytania z zakresu turystyki, Proksenia, Kraków
Z. Kruczek, 2005, (red.), Kompendium pilota wycieczek, Proksenia, Kraków
Z.Kruczek,2010 (red.), Obsługa ruchu turystycznego, Proksenia, Kraków
B.Meyer,2010 (red.), Obsługa ruchu turystycznego, PWN, Warszawa
B.Meyer,2015 (red.), Obsługa uczestników turystyki i rekreacji. Wybrane aspekty, Difin ,Warszawa
|
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie pisemne w postaci testu (pytania otwarte i zamknięte) . Zgodnie ze regulaminem studiów istnieje tylko jedna możliwość poprawy otrzymanej oceny końcowej.:
Progi stosowane przy ocenie testu egzaminacyjnego.
51-60% dostateczny;
61-70% dostateczny plus;
71-80%, dobry,
81-90% dobry plus.
91-100% bardzo dobry
|
Zakres tematów: |
Treści programowe wykładów
1.Kultura obsługi i etyka zawodu.
2.Biuro podróży (organizatorzy, pośrednicy, agenci).
3.Nowe technologie w obsłudze ruchu turystycznego.
4.Prawne aspekty ruchu turystycznego.
5. Obsługa turysty w obiektach bazy noclegowej i żywieniowej.
6.Transport w turystyce.
7.Przewodnictwo turystyczne i pilotaż.
8.Ubezpieczenia w turystyce.
9.Tworzenie produktu turystycznego :
- programowanie i kalkulacja imprezy turystycznej
|