Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Obsługa ruchu turystycznego 1500-TR23ORT-SP
Laboratorium (LAB) Semestr zimowy 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 2211,z 2022 r. poz. 2185).

Ustawa z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dz. U. z 2020 r.,poz.2139, Dz.U.2021 r.1641, na podstawie Dz. U. z 2022 r.poz. 511, 2185, z 2023 r. poz. 1394.).

G.Gołembski,2009,Kompendium wiedzy o turystyce, PWN, Poznań

Czasopisma branżowe: „Rynek turystyczny”, „Rynek podróży”, „Wiadomości
turystyczne”, „Hotelarz”

Udostępnione przez prowadzącego publikacje naukowe
Metody dydaktyczne: ćwiczenia konwersatoryjne
metody dyskusyjne
metody pracy ze źródłami
metody problemowe
warsztaty
Metody dydaktyczne - inne: Praca z komputerem podłączonym do Internetu, metody projektowe.
Literatura:

S. Bosiacki , J. Śniadek ,2004,(red.),Metodyka i technika obsługi ruchu turystycznego AWF, Poznań

Z. Kruczek, 2005, (red.), Testy i pytania z zakresu turystyki, Proksenia, Kraków

Z. Kruczek, 2005, (red.), Kompendium pilota wycieczek, Proksenia, Kraków

Z.Kruczek,2010 (red.), Obsługa ruchu turystycznego, Proksenia, Kraków

B.Meyer,2010 (red.), Obsługa ruchu turystycznego, PWN, Warszawa

B.Meyer,2015 (red.), Obsługa uczestników turystyki i rekreacji. Wybrane aspekty, Difin ,Warszawa

Efekty uczenia się:

U_01 – student posiada umiejętność stworzenia konkurencyjnej oferty imprezy turystycznej , która dopasowana jest do różnych typów klientów (K_U05).

K_01 – student potrafi doskonalić swoja wiedzę pod kątem nowych trendów na rynku turystycznym (K_K01).

K_02 – student potrafi pracować i współpracować w grupie jednocześnie mając na uwadze specyfikę branży turystycznej i charakter pracy z klientem (K_K02).

Metody i kryteria oceniania:

1) Komplet wykonanych zadań domowych z podziałem na omawiane tematy,

2) aktywność na zajęciach,

3) projekt semestralny w postaci programu wycieczki zagranicznej,

4) listy obecności (dopuszcza się jedną nieobecność nieusprawiedliwioną).

Zakres tematów:

1. Organizacja i technika pracy biurowej w obsłudze ruchu turystycznego.

2. Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi cyfrowych w obsłudze ruchu turystycznego ( praca z podłączonymi komputerami do sieci -

ćwiczenia z wykorzystaniem systemu rezerwacyjnego dla biur podróży

MerlinX ).

3. Przegląd i prezentacja bazy noclegowej i gastronomicznej.

4. Wykorzystanie transportu w turystyce.

6. Analiza, zapoznanie się z podstawowymi rodzajami dokumentów zawierania umów z klientem biur podróży.

7.Programowanie imprez turystycznych.

8.Kalkulacja imprez turystycznych.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co druga środa (parzyste), 8:00 - 9:30, sala 9
Patrycja Essing-Jelonkiewicz 12/12 szczegóły
2 co druga środa (parzyste), 9:45 - 11:15, sala 9
Patrycja Essing-Jelonkiewicz 16/16 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy Placu Kościeleckich
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-5 (2025-06-04)