Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika kultury fizycznej (e) 1500-WF1PKFe-ND
Wykład (WYK) Rok akademicki 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Rygory zaliczenia zajęć: egzamin
Literatura uzupelniająca: Zuchora K. Edukacja olimpijska ku wspólnym wartościom. Warszawa: Centrum Edukacji Olimpijskiej, 2006.
Metody dydaktyczne: metody aktywizujące
metody dyskusyjne
metody seminaryjne
wykład w toku problemowym
Literatura:

Nowocień J. Pedagogika sportu. Warszawa: Wydawnictwo AWF, 2019

Woynarowska B. Edukacja zdrowotna. Podstawy teoretyczne, metodyka, praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017.

Nowocień. J. Studium o pedagogice kultury fizycznej, AWF, Warszawa, 2013.

Wychowanie poprzez sport pod red. Żukowskiej Z., Żukowskiego R. MEN, Warszawa, 2003.

Efekty uczenia się:

N_W1, N_W2, N_W7,

B.2.W1, B.2.W2, B.2.W3, B.2.W4, B.2.W5, B.2.W6, B.2.W7,

B.2.U1, B.2.U2, B.2.U3, B.2.U4, B.2.U6, B.2.U7,

B.2.K1, B.2.K2, B.2.K3, B.2.K4,

W01, W02, W03, U01, U02, U03, K01, K02, K03.

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin pisemny sprawdzający zapamiętanie i zrozumienie treści wykładów wynikających w zaplanowanych efektów uczenia się.

Student w trakcie semestru, w czasie wykładów gromadzi punkty, które są doliczane do wyniku egzaminu.

Kryteria oceny efektów uczenia się:

3,0 – od 56% prawidłowo odtworzonych informacji,

3,5 – od 66% prawidłowo odtworzonych informacji,

4,0 – od 75% prawidłowo odtworzonych informacji,

4,5 – od 82% prawidłowo odtworzonych informacji,

5,0 – od 92% prawidłowo odtworzonych informacji.

Zakres tematów:

1. Pedagogika kultury fizycznej jako subdyscyplina pedagogiczna. Wieloznaczność pojęcia kultura fizyczna. Elementy składowe pedagogiki kultury fizycznej.

2. Podstawowe zadania i pojęcia pedagogiki kultury fizycznej: ogólna charakterystyka, zadania i przedmiot badań, związek z innymi naukami. Kultura fizyczna jako zjawisko społeczne.

3. Wybrane zagadnienia pedagogiki kultury fizycznej: Edukacja kulturalna i edukacja olimpijska. Wychowanie patriotyczne w edukacji fizycznej. Społeczno-kulturowy wymiar aktywności fizycznej. Sprawność fizyczna jako kategoria pedagogiczna. Fair play jako źródło wartości społeczno-moralnych.

4. Wychowanie fizyczne jako obszar zainteresowań pedagogiki kultury fizycznej. Ewolucja zawodu nauczyciela wychowania fizycznego.

5. Indywidualizacja i personalizacja wychowania fizycznego. Różne potrzeby edukacyjne uczniów.

6. Rola i koncepcje pracy nauczyciela wychowania fizycznego.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 18:00 - 20:15, sala 105 - budynek C
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 11:00, sala 105 - budynek C
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:15 - 14:00, sala 105 - budynek C
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:45 - 14:30, sala 105 - budynek C
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 9:15 - 13:00, sala 105 - budynek C
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 17:00, sala 105 - budynek C
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:30 - 10:45, sala 105 - budynek C
Krzysztof Kultys 37/38 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy Sportowej
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-5 (2025-06-04)