Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia ogólna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1000-H12PSO-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologia ogólna
Jednostka: Kolegium I
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Bitner-Szulc
Prowadzący grup: Joanna Bitner-Szulc
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Student zna główne nurty psychologiczne oraz założenia, na których bazują:klasyczna psychoanalizę, psychologię behawioralną, poznawczą, humanistyczną, różnic indywidualnych. (K_W06)

Student potrafi scharakteryzować podstawowe pojęcia z psychologii: procesy poznawcze, uczenie się i pamięć, emocje i motywacje w procesach regulacji zachowania, temperament, psychologię różnic indywidualnych - różnice w zakresie inteligencji, temperamentu i stylu poznawczego oraz potrafi wymienić podstawowe teorie z tego zakresu. (K_W02)

Student posiada wiedzę o psychologicznych aspektach w edukacji historycznej, zna i rozumie procesy rozwoju ucznia w okresie dzieciństwa, adolescencji i wczesnej dorosłości. (K_W04)

Student jest w stanie poddać krytycznej analizie założenia różnych nurtów psychologicznych. (K_U01)

Student potrafi obserwować sytuacje i zdarzenia społeczne, procesy rozwojowe uczniów oraz ich zachowania społeczne, a także porozumiewać się w sytuacji konfliktowej. (K_U02)

Student jest zdolny do samodzielnego poszukiwania rozwiązań problemów natury psychologicznej. (K_U03)

Student rozumie i jest gotów do autorefleksji nad własnym rozwojem zawodowym oraz do wykorzystania zdobytej wiedzy psychologicznej do analizy zdarzeń pedagogicznych w edukacji historycznej. (K_K01)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak wymagań wstępnych.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Szymanik-Kostrzewska
Prowadzący grup: Anna Szymanik-Kostrzewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Student zna główne nurty psychologiczne oraz założenia, na których bazują: klasyczna psychoanalizę, psychologię behawioralną, poznawczą, humanistyczną, różnic indywidualnych. (K_W06)

Student potrafi scharakteryzować podstawowe pojęcia z psychologii: procesy poznawcze, uczenie się i pamięć, emocje i motywacje w procesach regulacji zachowania, temperament, psychologię różnic indywidualnych - różnice w zakresie inteligencji, temperamentu i stylu poznawczego oraz potrafi wymienić podstawowe teorie z tego zakresu. (K_W02)

Student posiada wiedzę o psychologicznych aspektach w edukacji historycznej, zna i rozumie procesy rozwoju ucznia w okresie dzieciństwa, adolescencji i wczesnej dorosłości. (K_W04)

Student jest w stanie poddać krytycznej analizie założenia różnych nurtów psychologicznych. (K_U01)

Student potrafi obserwować sytuacje i zdarzenia społeczne, procesy rozwojowe uczniów oraz ich zachowania społeczne, a także porozumiewać się w sytuacji konfliktowej. (K_U02)

Student jest zdolny do samodzielnego poszukiwania rozwiązań problemów natury psychologicznej. (K_U03)

Student rozumie i jest gotów do autorefleksji nad własnym rozwojem zawodowym oraz do wykorzystania zdobytej wiedzy psychologicznej do analizy zdarzeń pedagogicznych w edukacji historycznej. (K_K01)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak wymagań wstępnych.

Bilans pracy studenta:

1,8 pkt (40 h) - udział studenta w wykładach

2,2 pkt (55h) - praca własna studenta (czytanie wskazanej literatury, ćwiczenie umiejętności wykorzystania wiedzy psychologicznej, przygotowanie do egzaminu)

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Szymanik-Kostrzewska
Prowadzący grup: Monika Deja, Anna Szymanik-Kostrzewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Student zna główne nurty psychologiczne oraz założenia, na których bazują: klasyczna psychoanalizę, psychologię behawioralną, poznawczą, humanistyczną, różnic indywidualnych. (K_W06)

Student potrafi scharakteryzować podstawowe pojęcia z psychologii: procesy poznawcze, uczenie się i pamięć, emocje i motywacje w procesach regulacji zachowania, temperament, psychologię różnic indywidualnych - różnice w zakresie inteligencji, temperamentu i stylu poznawczego oraz potrafi wymienić podstawowe teorie z tego zakresu. (K_W02)

Student posiada wiedzę o psychologicznych aspektach w edukacji historycznej, zna i rozumie procesy rozwoju ucznia w okresie dzieciństwa, adolescencji i wczesnej dorosłości. (K_W04)

Student jest w stanie poddać krytycznej analizie założenia różnych nurtów psychologicznych. (K_U01)

Student potrafi obserwować sytuacje i zdarzenia społeczne, procesy rozwojowe uczniów oraz ich zachowania społeczne, a także porozumiewać się w sytuacji konfliktowej. (K_U02)

Student jest zdolny do samodzielnego poszukiwania rozwiązań problemów natury psychologicznej. (K_U03)

Student rozumie i jest gotów do autorefleksji nad własnym rozwojem zawodowym oraz do wykorzystania zdobytej wiedzy psychologicznej do analizy zdarzeń pedagogicznych w edukacji historycznej. (K_K01)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak wymagań wstępnych.

Bilans pracy studenta:

1,8 pkt (40 h) - udział studenta w wykładach

2,2 pkt (55h) - praca własna studenta (czytanie wskazanej literatury, ćwiczenie umiejętności wykorzystania wiedzy psychologicznej, przygotowanie do egzaminu)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)