Psychologia ogólna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-Lg11PO-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia ogólna |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
1 rok, 1 sem., logopedia [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Kosiol | |
Prowadzący grup: | Marta Kosiol | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Najważniejsze szkoły w psychologii. Procesy poznawcze. Uczenie się w różnych koncepcjach teoretycznych – uczenie się przez warunkowanie, modelowanie, wgląd. Uczenie się jako zapamiętywanie informacji, funkcjonowanie pamięci. Temperament i osobowość. Inteligencja. Rozumowanie i rozwiązywanie problemów. Procesy regulacyjne: emocje i motywacja. Problematyka wpływu społecznego. (K_W01; K_W20; K_U20; K_K01; K_K02) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Najważniejsze szkoły w psychologii. Procesy poznawcze. Uczenie się w różnych koncepcjach teoretycznych – uczenie się przez warunkowanie, modelowanie, wgląd. Uczenie się jako zapamiętywanie informacji, funkcjonowanie pamięci. Temperament i osobowość. Inteligencja. Rozumowanie i rozwiązywanie problemów. Procesy regulacyjne: emocje i motywacja. Problematyka wpływu społecznego. (K_W01; K_W20; K_U20; K_K01; K_K02) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Natalia Pilarska | |
Prowadzący grup: | Natalia Pilarska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Najważniejsze szkoły w psychologii. Procesy poznawcze. Uczenie się w różnych koncepcjach teoretycznych – uczenie się przez warunkowanie, modelowanie, wgląd. Uczenie się jako zapamiętywanie informacji, funkcjonowanie pamięci. Temperament i osobowość. Inteligencja. Rozumowanie i rozwiązywanie problemów. Procesy regulacyjne: emocje i motywacja. Problematyka wpływu społecznego. (K_W01; K_W20; K_U20; K_K01; K_K02) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
|
Bilans pracy studenta: | Przedmiot - 1 punkt ECTS, w tym: -15 h wykładów -10 h pracy własnej studenta (przygotowywanie się do zajęć, studiowanie literatury, przygotowanie pracy zaliczeniowej) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Najważniejsze szkoły w psychologii. Procesy poznawcze. Uczenie się w różnych koncepcjach teoretycznych – uczenie się przez warunkowanie, modelowanie, wgląd. Uczenie się jako zapamiętywanie informacji, funkcjonowanie pamięci. Temperament i osobowość. Inteligencja. Rozumowanie i rozwiązywanie problemów. Procesy regulacyjne: emocje i motywacja. Problematyka wpływu społecznego. (K_W01; K_W20; K_U20; K_K01; K_K02) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
|
Bilans pracy studenta: | Przedmiot - 1 punkt ECTS, w tym: -15 h wykładów -10 h pracy własnej studenta (przygotowywanie się do zajęć, studiowanie literatury, przygotowanie pracy zaliczeniowej) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Michalak | |
Prowadzący grup: | Maciej Michalak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W01 zna podstawowe pojęcia psychologii: procesy poznawcze, spostrzeganie, odbiór i przetwarzanie informacji, proces mowy, myślenie i rozumowanie, uczenie się i pamięć, rolę uwagi, emocje i motywacje w procesach regulacji zachowania, zdolności i uzdolnienia; psychologię różnic indywidualnych – różnice w zakresie inteligencji, temperamentu, osobowości i stylu poznawczego (P6S_WG) K_W03 zna teorię spostrzegania społecznego i komunikacji: zachowania społeczne i ich uwarunkowania, sytuację interpersonalną, zagadnienia empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, stresu i radzenia sobie z nim, porozumiewania się ludzi w instytucjach; reguły współdziałania; procesy komunikowania się; style komunikowania się uczniów i nauczyciela; zasady porozumiewania się emocjonalnego w klasie i w sytuacjach konfliktowych; bariery w komunikowaniu się, w szczególności w klasie; różne formy komunikowania się − autoprezentację, aktywne słuchanie, efektywne nadawanie, komunikację niewerbalną; wpływ mediów na zmiany współczesnej komunikacji oraz na proces wychowawczy (P6S_WG) K_W04 zna proces uczenia się: modele uczenia się – koncepcje klasyczne i współczesne ujęcia, metody i techniki uczenia się, trudności w uczeniu się, ich przyczyny i strategie ich przezwyciężania, metody i techniki identyfikacji oraz wspomagania rozwoju uzdolnień i zainteresowań, techniki i metody usprawniania komunikacji z uczniem oraz między (P6S_WG) K_W10, zna i rozumie normy aktywności dziecka, w tym naukę i zabawę; zagadnienia rozwoju zainteresowań, poszerzania autonomii i samodzielności (P6S_WG) K_W15 zna i rozumie rolę kontaktów społecznych ucznia, w tym w grupie rówieśniczej, koleżeństwa, przyjaźni i konfliktów wśród uczniów; rolę osób znaczących i autorytetów; zagadnienia zmiany autorytetów, kryzysu autorytetu nauczyciela, rodzica i opiekuna, buntu okresu dorastania i jego funkcji; zagrożenia w wychowaniu młodzieży; podkultury młodzieżowe (P6S_WK) K_W16 zna i rozumie cel pracy opiekuńczo-wychowawczej z dziećmi w przedszkolu i uczniami w szkole na różnych etapach edukacyjnych; istotę programu wychowawczego; zagadnienia edukacji zdrowotnej, bezpieczeństwa dzieci w przedszkolu i uczniów w szkole oraz poza nimi (zajęcia terenowe, wycieczki); potrzebę ochrony zdrowia dziecka, w tym zdrowia psychicznego; znaczenie edukacji dla bezpieczeństwa i dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych; (P6S_WK) K_U05 potrafi rozpoznawać bariery i trudności uczniów w procesie uczenia się, komunikowania się oraz w funkcjonowaniu społecznym, w tym uwarunkowane czynnikami środowiskowymi (P6S_UW) K _U07 potrafi rozpoznawać potrzeby psychospołecznego wsparcia ucznia (P6S_UW) K_K04 jest gotowy do porozumiewania się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej, dialogowego rozwiązywania konfliktów oraz tworzenia dobrej atmosfery dla komunikacji w klasie szkolnej i poza nią (P6S_KK) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
|
Bilans pracy studenta: | Przedmiot - 1 punkty ECTS, w tym: - 30 godzin wykładów -15 h pracy własnej studenta (przygotowywanie się do zajęć, studiowanie literatury, przygotowanie pracy zaliczeniowej) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Mudło-Głagolska | |
Prowadzący grup: | Karolina Mudło-Głagolska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W01 zna podstawowe pojęcia psychologii: procesy poznawcze, spostrzeganie, odbiór i przetwarzanie informacji, proces mowy, myślenie i rozumowanie, uczenie się i pamięć, rolę uwagi, emocje i motywacje w procesach regulacji zachowania, zdolności i uzdolnienia; psychologię różnic indywidualnych – różnice w zakresie inteligencji, temperamentu, osobowości i stylu poznawczego (P6S_WG) K_W03 zna teorię spostrzegania społecznego i komunikacji: zachowania społeczne i ich uwarunkowania, sytuację interpersonalną, zagadnienia empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, stresu i radzenia sobie z nim, porozumiewania się ludzi w instytucjach; reguły współdziałania; procesy komunikowania się; style komunikowania się uczniów i nauczyciela; zasady porozumiewania się emocjonalnego w klasie i w sytuacjach konfliktowych; bariery w komunikowaniu się, w szczególności w klasie; różne formy komunikowania się − autoprezentację, aktywne słuchanie, efektywne nadawanie, komunikację niewerbalną; wpływ mediów na zmiany współczesnej komunikacji oraz na proces wychowawczy (P6S_WG) K_W04 zna proces uczenia się: modele uczenia się – koncepcje klasyczne i współczesne ujęcia, metody i techniki uczenia się, trudności w uczeniu się, ich przyczyny i strategie ich przezwyciężania, metody i techniki identyfikacji oraz wspomagania rozwoju uzdolnień i zainteresowań, techniki i metody usprawniania komunikacji z uczniem oraz między (P6S_WG) K_W10, zna i rozumie normy aktywności dziecka, w tym naukę i zabawę; zagadnienia rozwoju zainteresowań, poszerzania autonomii i samodzielności (P6S_WG) K_W15 zna i rozumie rolę kontaktów społecznych ucznia, w tym w grupie rówieśniczej, koleżeństwa, przyjaźni i konfliktów wśród uczniów; rolę osób znaczących i autorytetów; zagadnienia zmiany autorytetów, kryzysu autorytetu nauczyciela, rodzica i opiekuna, buntu okresu dorastania i jego funkcji; zagrożenia w wychowaniu młodzieży; podkultury młodzieżowe (P6S_WK) K_W16 zna i rozumie cel pracy opiekuńczo-wychowawczej z dziećmi w przedszkolu i uczniami w szkole na różnych etapach edukacyjnych; istotę programu wychowawczego; zagadnienia edukacji zdrowotnej, bezpieczeństwa dzieci w przedszkolu i uczniów w szkole oraz poza nimi (zajęcia terenowe, wycieczki); potrzebę ochrony zdrowia dziecka, w tym zdrowia psychicznego; znaczenie edukacji dla bezpieczeństwa i dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych; (P6S_WK) K_U05 potrafi rozpoznawać bariery i trudności uczniów w procesie uczenia się, komunikowania się oraz w funkcjonowaniu społecznym, w tym uwarunkowane czynnikami środowiskowymi (P6S_UW) K _U07 potrafi rozpoznawać potrzeby psychospołecznego wsparcia ucznia (P6S_UW) K_K04 jest gotowy do porozumiewania się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej, dialogowego rozwiązywania konfliktów oraz tworzenia dobrej atmosfery dla komunikacji w klasie szkolnej i poza nią (P6S_KK) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
|
Bilans pracy studenta: | Przedmiot - 1 punkty ECTS, w tym: - 30 godzin wykładów -15 h pracy własnej studenta (przygotowywanie się do zajęć, studiowanie literatury, przygotowanie pracy zaliczeniowej) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.