Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-POW35MWR-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
LUB
5.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
WYK
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Lidia Hendler | |
Prowadzący grup: | Lidia Hendler | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 ma uporządkowaną wiedzę na temat wychowania małego dziecka oraz teoretyczne podstawy wspomagania rozwoju dziecka do 6. roku życia W02 rozpoznaje zaburzenia występujące u małego dziecka W03 posiada wiedzę na temat tworzenia warunków sprzyjających optymalnemu rozwojowi dzieci (K_W21) W04 zna psychospołeczne mechanizmy związane z funkcjonowaniem rodziny wychowującej małe dzieci, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci zagrożonych niepełnosprawnością oraz niepełnosprawne (K_W22) W05 ma uporządkowaną wiedzę o mechanizmach leżących u podstaw metod pracy stosowanych u dzieci zagrożonych niepełnosprawnością lub niepełnosprawnych objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju (K_W22) U01 potrafi obserwować zachowanie dziecka i jego rodziców, analizuje powiązania pomiędzy zachowaniem opiekunów i dziecka (K_U01) U02 potrafi animować działania wspomagające rozwój dziecka oraz jego opiekunów (K_U11) K01 ma przekonanie, że podjęcie działania na rzecz dziecka i rodziny może prowadzić do poprawy jakości życia tej rodziny (K_K03) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Teoretyczne podstawy wczesnego diagnozowania i wspomagania rozwoju psychospołecznego dziecka. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Lidia Hendler | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Blanka Poćwiardowska | |
Prowadzący grup: | Maciej Jabłoński, Magdalena Pluta, Blanka Poćwiardowska, Alicja Potorska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W_01 - student/ka ma uporządkowaną wiedzę o wczesnym wspomaganiu rozwoju [K_W03] W_02 - student/ka rozpoznaje zaburzenia występujące u małego dziecka i ma wiedzę o działaniach pomocowych i wspomagających jego rozwój [K_W21] W_03 - student/ka ma wiedzę o funkcjonowaniu rodziny z dzieckiem wymagającym wczesnego wspomagania rozwoju [K_W22] U_01 - student/ka potrafi obserwować zachowanie dziecka i jego rodziców, analizuje powiązania pomiędzy zachowaniem opiekunów i dziecka [K_U01] U_02 - student/ka potrafi animować pracę nad rozwojem rodziców dzieci wymagających WWR [K_U11] K_01 - student/ka ma przekonanie, że podjęcie działania na rzecz rodziny może prowadzić do poprawy jakości życia tej rodziny [K_K03] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.