Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Część I Diagnozowanie warunków i efektów rozwoju psychospołecznego dzieci i młodzieży

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-POP12DW-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Część I Diagnozowanie warunków i efektów rozwoju psychospołecznego dzieci i młodzieży
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

praktyczny

Typ przedmiotu:

moduł zajęć podstawowych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maria Deptuła
Prowadzący grup: Szymon Borsich, Maria Deptuła
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1- student potrafi odwołując się do aktualnej wiedzy naukowej zaprojektować postępowanie diagnostyczne w klasach I-III/ IV-VI/ VII-VIII mające na celu dostarczenie wiedzy o warunkach rozwoju psychospołecznego w tym zespole, które będzie podstawą projektowania pracy wychowawczej z klasą [K-W02]

W-2 Student posiada wiedzę o niespecyficznych i specyficznych warunkach sprzyjających rozwojowi psychospołecznemu w okresach 7-9/ 10-12/ 13-15 roku życia, w tym zwłaszcza o roli rówieśników z zespołu klasowego i nauczycieli, występujących prawidłowościach i zakłóceniach w tym zakresie [K-W07]


W-3 Student posiada podstawową wiedzę o specyficznych trudnościach dzieci nieśmiałych, impulsywnych bądź agresywnych oraz dzieci z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym [SES] i potrafi zastosować ją w projektowaniu obserwacji w środowisku szkolnym

U-1 Student potrafi odwołując się do wiedzy naukowej prezentowanej na zajęciach i podanej w sylabusie literaturze wskazać możliwe przyczyny wybranych problemów / zaburzeń w rozwoju psychospołecznym ucznia związane z warunkami rozwoju, jakie tworzą mu dorośli i dotychczasowymi efektami jego rozwoju.


U-2 Student potrafi sformułować oparte na naukowych podstawach hipotezy dotyczące przyczyn wybranych trudności dzieci/nastolatków w realizowaniu zadań rozwojowych, przejawiających niewłaściwe zachowania i zaprojektować adekwatne do nich postępowanie diagnostyczne w celu ustalenia ich przyczyn uwzględniając zarówno efekty rozwoju, jak i warunki rozwoju tworzone dzieciom /nastolatkom przez dorosłych w rodzinie i szkole [K_U04]

K-1 – Student potrafi korzystać z technologii ułatwiających gromadzenie, przetwarzanie i prezentowanie danych z badań warunków i efektów rozwoju w zespole klasowym.






Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maria Deptuła
Prowadzący grup: Szymon Borsich, Maria Deptuła
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1- student potrafi odwołując się do aktualnej wiedzy naukowej zaprojektować postępowanie diagnostyczne w klasach I-III/ IV-VI mające na celu dostarczenie wiedzy o wybranych warunkach i efektach rozwoju psychospołecznego w tym zespole, które będzie podstawą projektowania pracy wychowawczej z klasą [K-W02]


W-2 Student posiada wiedzę o niespecyficznych i specyficznych warunkach sprzyjających rozwojowi psychospołecznemu w okresach 7-9/ 10-12 roku życia, w tym zwłaszcza o roli rówieśników z zespołu klasowego i nauczycieli, występujących prawidłowościach i zakłóceniach w tym zakresie [K-W07]


W-3 Student posiada podstawową wiedzę o specyficznych trudnościach dzieci odrzucanych przez rówieśników i zagrożonych odrzuceniem oraz dzieci z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym [SES] i potrafi zastosować ją w projektowaniu obserwacji w środowisku szkolnym. [K_W10]


U-1 Student potrafi odwołując się do wiedzy naukowej prezentowanej na zajęciach i w literaturze podanej w sylabusie wskazać możliwe przyczyny wybranych problemów / zaburzeń w rozwoju psychospołecznym ucznia związane z warunkami rozwoju, jakie tworzą mu dorośli i dotychczasowymi efektami jego rozwoju [K_U03].


U-2 Student potrafi sformułować oparte na naukowych podstawach hipotezy dotyczące przyczyn wybranych trudności dzieci/nastolatków w realizowaniu zadań rozwojowych, przejawiających niewłaściwe zachowania i zaprojektować adekwatne do nich postępowanie diagnostyczne w celu ustalenia ich przyczyn uwzględniając zarówno efekty rozwoju, jak i warunki rozwoju tworzone dzieciom /nastolatkom przez dorosłych w rodzinie i szkole [K_U04]


K-1 – Student potrafi korzystać z technologii ułatwiających gromadzenie, przetwarzanie i prezentowanie danych z badań warunków i efektów rozwoju w zespole klasowym [K_K13].






Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maria Deptuła
Prowadzący grup: Szymon Borsich, Maria Deptuła
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1- student potrafi odwołując się do aktualnej wiedzy naukowej zaprojektować postępowanie diagnostyczne w klasach I-III/ IV-VI mające na celu dostarczenie wiedzy o wybranych warunkach i efektach rozwoju psychospołecznego w tym zespole, które będzie podstawą projektowania pracy wychowawczej z klasą [K-W02]


W-2 Student posiada wiedzę o niespecyficznych i specyficznych warunkach sprzyjających rozwojowi psychospołecznemu w okresach 7-9/ 10-12 roku życia, w tym zwłaszcza o roli rówieśników z zespołu klasowego i nauczycieli, występujących prawidłowościach i zakłóceniach w tym zakresie [K-W07]


W-3 Student posiada podstawową wiedzę o specyficznych trudnościach dzieci odrzucanych przez rówieśników i zagrożonych odrzuceniem oraz dzieci z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym [SES] i potrafi zastosować ją w projektowaniu obserwacji w środowisku szkolnym. [K_W10]


U-1 Student potrafi odwołując się do wiedzy naukowej prezentowanej na zajęciach i w literaturze podanej w sylabusie wskazać możliwe przyczyny wybranych problemów / zaburzeń w rozwoju psychospołecznym ucznia związane z warunkami rozwoju, jakie tworzą mu dorośli i dotychczasowymi efektami jego rozwoju [K_U03].


U-2 Student potrafi sformułować oparte na naukowych podstawach hipotezy dotyczące przyczyn wybranych trudności dzieci/nastolatków w realizowaniu zadań rozwojowych, przejawiających niewłaściwe zachowania i zaprojektować adekwatne do nich postępowanie diagnostyczne w celu ustalenia ich przyczyn uwzględniając zarówno efekty rozwoju, jak i warunki rozwoju tworzone dzieciom /nastolatkom przez dorosłych w rodzinie i szkole [K_U04]


K-1 – Student potrafi korzystać z technologii ułatwiających gromadzenie, przetwarzanie i prezentowanie danych z badań warunków i efektów rozwoju w zespole klasowym [K_K13].


Bilans pracy studenta:

3 pkt. ECTS - 75 godzin, w tym godziny kontaktowe 45, praca własna studenta 30.

Wykład godziny kontaktowe: 30

Praca własna studenta: samodzielne studiowanie literatury 10 godzin, przygotowanie pracy na zaliczenie 10 godzin (praca w grupach)

Konwersatoria: godziny kontaktowe 15.

Praca własna studenta: 10



Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wioletta Junik
Prowadzący grup: Wioletta Junik, Marta Nikel
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1- student potrafi odwołując się do aktualnej wiedzy naukowej zaprojektować postępowanie diagnostyczne w klasach I-III/ IV-VI mające na celu dostarczenie wiedzy o wybranych warunkach i efektach rozwoju psychospołecznego w tym zespole, które będzie podstawą projektowania pracy wychowawczej z klasą [K-W02]

W-2 Student posiada wiedzę o niespecyficznych i specyficznych warunkach sprzyjających rozwojowi psychospołecznemu w okresach 7-9/ 10-12 roku życia, w tym zwłaszcza o roli rówieśników z zespołu klasowego i nauczycieli, występujących prawidłowościach i zakłóceniach w tym zakresie [K-W07]

W-3 Student posiada podstawową wiedzę o specyficznych trudnościach dzieci odrzucanych przez rówieśników i zagrożonych odrzuceniem oraz dzieci z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym [SES] i potrafi zastosować ją w projektowaniu obserwacji w środowisku szkolnym. [K_W10]

U-1 Student potrafi odwołując się do wiedzy naukowej prezentowanej na zajęciach i w literaturze podanej w sylabusie wskazać możliwe przyczyny wybranych problemów / zaburzeń w rozwoju psychospołecznym ucznia związane z warunkami rozwoju, jakie tworzą mu dorośli i dotychczasowymi efektami jego rozwoju [K_U03].

U-2 Student potrafi sformułować oparte na naukowych podstawach hipotezy dotyczące przyczyn wybranych trudności dzieci/nastolatków w realizowaniu zadań rozwojowych, przejawiających niewłaściwe zachowania i zaprojektować adekwatne do nich postępowanie diagnostyczne w celu ustalenia ich przyczyn uwzględniając zarówno efekty rozwoju, jak i warunki rozwoju tworzone dzieciom /nastolatkom przez dorosłych w rodzinie i szkole [K_U04]

K-1 – Student potrafi korzystać z technologii ułatwiających gromadzenie, przetwarzanie i prezentowanie danych z badań warunków i efektów rozwoju w zespole klasowym [K_K13].

Bilans pracy studenta:

3 pkt. ECTS - 75 godzin, w tym godziny kontaktowe 45, praca własna studenta 30.

Wykład godziny kontaktowe: 30

Praca własna studenta: samodzielne studiowanie literatury 10 godzin, przygotowanie pracy na zaliczenie 10 godzin (praca w grupach)

Konwersatoria: godziny kontaktowe 15.

Praca własna studenta: 10



Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)