Podstawy diagnostyki pedagogicznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-POP12PDP-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy diagnostyki pedagogicznej |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
1 rok, 2 sem., pedagogika opiekuńcza z profilaktyką uzależnień i socjoterapią [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WYK
WT ŚR WYK
CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Deptuła | |
Prowadzący grup: | Szymon Borsich, Maria Deptuła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1 Student wie na czym polega specyfika diagnostyki pedagogicznej, zna jej cele oraz etapy postępowania diagnostycznego i związane z nimi czynności; wie, jaki jest związek projektowania postępowania diagnostycznego z przyjmowaną teorią opisującą i wyjaśniającą rozwój dziecka i nastolatka oraz rolę socjalizacji i wychowania w tym procesie. W2 Student zna etapy postępowania diagnostycznego, którego celem jest ustalenie, jakie warunki rozwoju psychospołecznego mają uczniowie w klasach I-III/ IV-VI/ VII-VIII i jakie osiągnęli efekty w tym zakresie. W3 Student zna metody i techniki badawcze, które może zastosować pedagog w postępowaniu diagnostycznym, zna gotowe narzędzia badawcze, które można wykorzystać w projekcie postępowania diagnostycznego o którym mowa w efekcie W2. U1 Korzystając z TIK student potrafi zaprojektować postępowanie diagnostyczne w celu ustalenia, jakie warunki rozwoju psychospołecznego mają uczniowie w klasach I-III/ IV-VI/ VII-VIII i jakie efekty osiągnęli. U2 Student potrafi wykonać czynności niezbędne do prowadzenia badań i opracowania raportu dla uczniów, rodziców i nauczycieli z wykorzystaniem TIK uwzględniając wiek badanych. K1 Projektując i przeprowadzając postępowanie diagnostyczne oraz upowszechniając jego wyniki student przestrzega zasad etycznych obowiązujących w badaniach z udziałem dzieci. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawy pedagogiki dla nauczycieli; Podstawy psychologii dla nauczycieli; Psychologiczne podstawy rozwoju i wychowania; Etyczne i prawne aspekty pracy pedagoga. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WYK
WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Deptuła | |
Prowadzący grup: | Szymon Borsich, Maria Deptuła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1 Student wie na czym polega specyfika diagnostyki pedagogicznej, zna jej cele oraz etapy postępowania diagnostycznego i związane z nimi czynności; wie, jaki jest związek projektowania postępowania diagnostycznego z przyjmowaną teorią opisującą i wyjaśniającą rozwój dziecka i nastolatka oraz rolę socjalizacji i wychowania w tym procesie. W2 Student zna etapy postępowania diagnostycznego, którego celem jest ustalenie, jakie warunki rozwoju psychospołecznego mają uczniowie w klasach I-III/ IV-VI i jakie osiągnęli efekty w tym zakresie. W3 Student zna metody i techniki badawcze, które może zastosować pedagog w postępowaniu diagnostycznym, zna gotowe narzędzia badawcze, które można wykorzystać w projekcie postępowania diagnostycznego o którym mowa w efekcie W2. U1 Korzystając z TIK student potrafi zaprojektować postępowanie diagnostyczne w celu ustalenia, jakie warunki rozwoju psychospołecznego mają uczniowie w klasach I-III/ IV-VI i jakie efekty osiągnęli. U2 Student potrafi wykonać czynności niezbędne do prowadzenia badań i opracowania raportu dla uczniów, rodziców i nauczycieli z wykorzystaniem TIK uwzględniając wiek badanych. K1 Projektując i przeprowadzając postępowanie diagnostyczne oraz upowszechniając jego wyniki student przestrzega zasad etycznych obowiązujących w badaniach z udziałem dzieci. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawy pedagogiki dla nauczycieli; Podstawy psychologii dla nauczycieli; Psychologiczne podstawy rozwoju i wychowania; Etyczne i prawne aspekty pracy pedagoga. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT WYK
ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Deptuła | |
Prowadzący grup: | Szymon Borsich, Maria Deptuła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1 Student wie na czym polega specyfika diagnostyki pedagogicznej, zna jej cele oraz etapy postępowania diagnostycznego i związane z nimi czynności; wie, jaki jest związek projektowania postępowania diagnostycznego z przyjmowaną teorią opisującą i wyjaśniającą rozwój dziecka i nastolatka oraz rolę socjalizacji i wychowania w tym procesie. W2 Student zna etapy postępowania diagnostycznego, którego celem jest ustalenie, jakie warunki rozwoju psychospołecznego mają uczniowie w klasach I-III/ IV-VI i jakie osiągnęli efekty w tym zakresie. W3 Student zna metody i techniki badawcze, które może zastosować pedagog w postępowaniu diagnostycznym, zna gotowe narzędzia badawcze, które można wykorzystać w projekcie postępowania diagnostycznego o którym mowa w efekcie W2. U1 Korzystając z TIK student potrafi zaprojektować postępowanie diagnostyczne w celu ustalenia, jakie warunki rozwoju psychospołecznego mają uczniowie w klasach I-III/ IV-VI i jakie efekty osiągnęli. U2 Student potrafi wykonać czynności niezbędne do prowadzenia badań i opracowania raportu dla uczniów, rodziców i nauczycieli z wykorzystaniem TIK uwzględniając wiek badanych. K1 Projektując i przeprowadzając postępowanie diagnostyczne oraz upowszechniając jego wyniki student przestrzega zasad etycznych obowiązujących w badaniach z udziałem dzieci. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawy pedagogiki dla nauczycieli; Podstawy psychologii dla nauczycieli; Psychologiczne podstawy rozwoju i wychowania; Etyczne i prawne aspekty pracy pedagoga. |
|
Bilans pracy studenta: | 4 pkt ECTS – 75 godzin, w tym godziny kontaktowe 45, praca własna studenta 30. Wykład godziny kontaktowe 30 Praca własna studenta: samodzielne studiowanie literatury 16 godzin., przygotowanie do egzaminu 4 godziny. Konwersatoria: godziny kontaktowe 15. Praca własna studenta: 10 |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Nikel | |
Prowadzący grup: | Marta Nikel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1 Student wie na czym polega specyfika diagnostyki pedagogicznej, zna jej cele oraz etapy postępowania diagnostycznego i związane z nimi czynności; wie, jaki jest związek projektowania postępowania diagnostycznego z przyjmowaną teorią opisującą i wyjaśniającą rozwój dziecka i nastolatka oraz rolę socjalizacji i wychowania w tym procesie. W2 Student zna etapy postępowania diagnostycznego, którego celem jest ustalenie, jakie warunki rozwoju psychospołecznego mają uczniowie w klasach I-III/ IV-VI i jakie osiągnęli efekty w tym zakresie. W3 Student zna metody i techniki badawcze, które może zastosować pedagog w postępowaniu diagnostycznym, zna gotowe narzędzia badawcze, które można wykorzystać w projekcie postępowania diagnostycznego o którym mowa w efekcie W2. U1 Korzystając z TIK student potrafi zaprojektować postępowanie diagnostyczne w celu ustalenia, jakie warunki rozwoju psychospołecznego mają uczniowie w klasach I-III/ IV-VI i jakie efekty osiągnęli. U2 Student potrafi wykonać czynności niezbędne do prowadzenia badań i opracowania raportu dla uczniów, rodziców i nauczycieli z wykorzystaniem TIK uwzględniając wiek badanych. K1 Projektując i przeprowadzając postępowanie diagnostyczne oraz upowszechniając jego wyniki student przestrzega zasad etycznych obowiązujących w badaniach z udziałem dzieci. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawy pedagogiki dla nauczycieli; Podstawy psychologii dla nauczycieli; Psychologiczne podstawy rozwoju i wychowania; Etyczne i prawne aspekty pracy pedagoga. |
|
Bilans pracy studenta: | 4 pkt ECTS – 75 godzin, w tym godziny kontaktowe 45, praca własna studenta 30. Wykład godziny kontaktowe 30 Praca własna studenta: samodzielne studiowanie literatury 16 godzin., przygotowanie do egzaminu 4 godziny. Konwersatoria: godziny kontaktowe 15. Praca własna studenta: 10 |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Nikel | |
Prowadzący grup: | Marta Nikel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1 Student wie na czym polega specyfika diagnostyki pedagogicznej, zna jej cele oraz etapy postępowania diagnostycznego i związane z nimi czynności; wie, jaki jest związek projektowania postępowania diagnostycznego z przyjmowaną teorią opisującą i wyjaśniającą rozwój dziecka i nastolatka oraz rolę socjalizacji i wychowania w tym procesie. W2 Student zna etapy postępowania diagnostycznego, którego celem jest ustalenie, jakie warunki rozwoju psychospołecznego mają uczniowie w klasach I-III/ IV-VI/ VII-VIII i jakie osiągnęli efekty w tym zakresie. W3 Student zna metody i techniki badawcze, które może zastosować pedagog w postępowaniu diagnostycznym, zna gotowe narzędzia badawcze, które można wykorzystać w projekcie postępowania diagnostycznego o którym mowa w efekcie W2. U1 Korzystając z TIK student potrafi zaprojektować postępowanie diagnostyczne w celu ustalenia, jakie warunki rozwoju psychospołecznego mają uczniowie w klasach I-III/ IV-VI/ VII-VIII i jakie efekty osiągnęli. U2 Student potrafi wykonać czynności niezbędne do prowadzenia badań i opracowania raportu dla uczniów, rodziców i nauczycieli z wykorzystaniem TIK uwzględniając wiek badanych. K1 Projektując i przeprowadzając postępowanie diagnostyczne oraz upowszechniając jego wyniki student przestrzega zasad etycznych obowiązujących w badaniach z udziałem dzieci. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawy pedagogiki dla nauczycieli; Podstawy psychologii dla nauczycieli; Psychologiczne podstawy rozwoju i wychowania; Etyczne i prawne aspekty pracy pedagoga. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.