Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy diagnostyki pedagogicznej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-POP12PDP-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy diagnostyki pedagogicznej
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 1 rok, 2 sem., pedagogika opiekuńcza z profilaktyką uzależnień i socjoterapią [SP]
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

praktyczny

Typ przedmiotu:

moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maria Deptuła
Prowadzący grup: Szymon Borsich, Maria Deptuła
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 Student wie na czym polega specyfika diagnostyki pedagogicznej, zna jej cele oraz etapy postępowania diagnostycznego i związane z nimi czynności; wie, jaki jest związek projektowania postępowania diagnostycznego z przyjmowaną teorią opisującą i wyjaśniającą rozwój dziecka i nastolatka oraz rolę socjalizacji i wychowania w tym procesie.

W2 Student zna etapy postępowania diagnostycznego, którego celem jest ustalenie, jakie warunki rozwoju psychospołecznego mają uczniowie w klasach I-III/ IV-VI/ VII-VIII i jakie osiągnęli efekty w tym zakresie.

W3 Student zna metody i techniki badawcze, które może zastosować pedagog w postępowaniu diagnostycznym, zna gotowe narzędzia badawcze, które można wykorzystać w projekcie postępowania diagnostycznego o którym mowa w efekcie W2.

U1 Korzystając z TIK student potrafi zaprojektować postępowanie diagnostyczne w celu ustalenia, jakie warunki rozwoju psychospołecznego mają uczniowie w klasach I-III/ IV-VI/ VII-VIII i jakie efekty osiągnęli.

U2 Student potrafi wykonać czynności niezbędne do prowadzenia badań i opracowania raportu dla uczniów, rodziców i nauczycieli z wykorzystaniem TIK uwzględniając wiek badanych.

K1 Projektując i przeprowadzając postępowanie diagnostyczne oraz upowszechniając jego wyniki student przestrzega zasad etycznych obowiązujących w badaniach z udziałem dzieci.


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Podstawy pedagogiki dla nauczycieli; Podstawy psychologii dla nauczycieli; Psychologiczne podstawy rozwoju i wychowania; Etyczne i prawne aspekty pracy pedagoga.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maria Deptuła
Prowadzący grup: Szymon Borsich, Maria Deptuła
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 Student wie na czym polega specyfika diagnostyki pedagogicznej, zna jej cele oraz etapy postępowania diagnostycznego i związane z nimi czynności; wie, jaki jest związek projektowania postępowania diagnostycznego z przyjmowaną teorią opisującą i wyjaśniającą rozwój dziecka i nastolatka oraz rolę socjalizacji i wychowania w tym procesie.

W2 Student zna etapy postępowania diagnostycznego, którego celem jest ustalenie, jakie warunki rozwoju psychospołecznego mają uczniowie w klasach I-III/ IV-VI i jakie osiągnęli efekty w tym zakresie.

W3 Student zna metody i techniki badawcze, które może zastosować pedagog w postępowaniu diagnostycznym, zna gotowe narzędzia badawcze, które można wykorzystać w projekcie postępowania diagnostycznego o którym mowa w efekcie W2.

U1 Korzystając z TIK student potrafi zaprojektować postępowanie diagnostyczne w celu ustalenia, jakie warunki rozwoju psychospołecznego mają uczniowie w klasach I-III/ IV-VI i jakie efekty osiągnęli.

U2 Student potrafi wykonać czynności niezbędne do prowadzenia badań i opracowania raportu dla uczniów, rodziców i nauczycieli z wykorzystaniem TIK uwzględniając wiek badanych.

K1 Projektując i przeprowadzając postępowanie diagnostyczne oraz upowszechniając jego wyniki student przestrzega zasad etycznych obowiązujących w badaniach z udziałem dzieci.


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Podstawy pedagogiki dla nauczycieli; Podstawy psychologii dla nauczycieli; Psychologiczne podstawy rozwoju i wychowania; Etyczne i prawne aspekty pracy pedagoga.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maria Deptuła
Prowadzący grup: Szymon Borsich, Maria Deptuła
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 Student wie na czym polega specyfika diagnostyki pedagogicznej, zna jej cele oraz etapy postępowania diagnostycznego i związane z nimi czynności; wie, jaki jest związek projektowania postępowania diagnostycznego z przyjmowaną teorią opisującą i wyjaśniającą rozwój dziecka i nastolatka oraz rolę socjalizacji i wychowania w tym procesie.

W2 Student zna etapy postępowania diagnostycznego, którego celem jest ustalenie, jakie warunki rozwoju psychospołecznego mają uczniowie w klasach I-III/ IV-VI i jakie osiągnęli efekty w tym zakresie.

W3 Student zna metody i techniki badawcze, które może zastosować pedagog w postępowaniu diagnostycznym, zna gotowe narzędzia badawcze, które można wykorzystać w projekcie postępowania diagnostycznego o którym mowa w efekcie W2.

U1 Korzystając z TIK student potrafi zaprojektować postępowanie diagnostyczne w celu ustalenia, jakie warunki rozwoju psychospołecznego mają uczniowie w klasach I-III/ IV-VI i jakie efekty osiągnęli.

U2 Student potrafi wykonać czynności niezbędne do prowadzenia badań i opracowania raportu dla uczniów, rodziców i nauczycieli z wykorzystaniem TIK uwzględniając wiek badanych.

K1 Projektując i przeprowadzając postępowanie diagnostyczne oraz upowszechniając jego wyniki student przestrzega zasad etycznych obowiązujących w badaniach z udziałem dzieci.


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Podstawy pedagogiki dla nauczycieli; Podstawy psychologii dla nauczycieli; Psychologiczne podstawy rozwoju i wychowania; Etyczne i prawne aspekty pracy pedagoga.

Bilans pracy studenta:

4 pkt ECTS – 75 godzin, w tym godziny kontaktowe 45, praca własna studenta 30.

Wykład godziny kontaktowe 30

Praca własna studenta: samodzielne studiowanie literatury 16 godzin., przygotowanie do egzaminu 4 godziny.

Konwersatoria: godziny kontaktowe 15.

Praca własna studenta: 10




Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Nikel
Prowadzący grup: Marta Nikel
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 Student wie na czym polega specyfika diagnostyki pedagogicznej, zna jej cele oraz etapy postępowania diagnostycznego i związane z nimi czynności; wie, jaki jest związek projektowania postępowania diagnostycznego z przyjmowaną teorią opisującą i wyjaśniającą rozwój dziecka i nastolatka oraz rolę socjalizacji i wychowania w tym procesie.

W2 Student zna etapy postępowania diagnostycznego, którego celem jest ustalenie, jakie warunki rozwoju psychospołecznego mają uczniowie w klasach I-III/ IV-VI i jakie osiągnęli efekty w tym zakresie.

W3 Student zna metody i techniki badawcze, które może zastosować pedagog w postępowaniu diagnostycznym, zna gotowe narzędzia badawcze, które można wykorzystać w projekcie postępowania diagnostycznego o którym mowa w efekcie W2.

U1 Korzystając z TIK student potrafi zaprojektować postępowanie diagnostyczne w celu ustalenia, jakie warunki rozwoju psychospołecznego mają uczniowie w klasach I-III/ IV-VI i jakie efekty osiągnęli.

U2 Student potrafi wykonać czynności niezbędne do prowadzenia badań i opracowania raportu dla uczniów, rodziców i nauczycieli z wykorzystaniem TIK uwzględniając wiek badanych.

K1 Projektując i przeprowadzając postępowanie diagnostyczne oraz upowszechniając jego wyniki student przestrzega zasad etycznych obowiązujących w badaniach z udziałem dzieci.


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Podstawy pedagogiki dla nauczycieli; Podstawy psychologii dla nauczycieli; Psychologiczne podstawy rozwoju i wychowania; Etyczne i prawne aspekty pracy pedagoga.

Bilans pracy studenta:

4 pkt ECTS – 75 godzin, w tym godziny kontaktowe 45, praca własna studenta 30.

Wykład godziny kontaktowe 30

Praca własna studenta: samodzielne studiowanie literatury 16 godzin., przygotowanie do egzaminu 4 godziny.

Konwersatoria: godziny kontaktowe 15.

Praca własna studenta: 10




Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Nikel
Prowadzący grup: Marta Nikel
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 Student wie na czym polega specyfika diagnostyki pedagogicznej, zna jej cele oraz etapy postępowania diagnostycznego i związane z nimi czynności; wie, jaki jest związek projektowania postępowania diagnostycznego z przyjmowaną teorią opisującą i wyjaśniającą rozwój dziecka i nastolatka oraz rolę socjalizacji i wychowania w tym procesie.

W2 Student zna etapy postępowania diagnostycznego, którego celem jest ustalenie, jakie warunki rozwoju psychospołecznego mają uczniowie w klasach I-III/ IV-VI/ VII-VIII i jakie osiągnęli efekty w tym zakresie.

W3 Student zna metody i techniki badawcze, które może zastosować pedagog w postępowaniu diagnostycznym, zna gotowe narzędzia badawcze, które można wykorzystać w projekcie postępowania diagnostycznego o którym mowa w efekcie W2.

U1 Korzystając z TIK student potrafi zaprojektować postępowanie diagnostyczne w celu ustalenia, jakie warunki rozwoju psychospołecznego mają uczniowie w klasach I-III/ IV-VI/ VII-VIII i jakie efekty osiągnęli.

U2 Student potrafi wykonać czynności niezbędne do prowadzenia badań i opracowania raportu dla uczniów, rodziców i nauczycieli z wykorzystaniem TIK uwzględniając wiek badanych.

K1 Projektując i przeprowadzając postępowanie diagnostyczne oraz upowszechniając jego wyniki student przestrzega zasad etycznych obowiązujących w badaniach z udziałem dzieci.


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Podstawy pedagogiki dla nauczycieli; Podstawy psychologii dla nauczycieli; Psychologiczne podstawy rozwoju i wychowania; Etyczne i prawne aspekty pracy pedagoga.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)