Teoretyczne podstawy kształcenia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PPW23TPK-SJ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teoretyczne podstawy kształcenia |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
2 rok, 3 sem., pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna [SJ] |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR WYK
CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Kolber | |
Prowadzący grup: | Magdalena Kolber, Adam Mroczkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W02 Ma szeroka wiedzę ogólna z różnych dziedzin zapewniającą konstruktywne wchodzenie w dialog z dziećmi/uczniami oraz budzenie zainteresowań różnymi obszarami wiedzy K_W08 ma wiedzę dotyczącą struktury i funkcji systemu edukacji: podstaw prawnych, celów, organizacji oraz funkcjonowania instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych. K_U03 Wykorzystuje w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodne sposoby organizowania środowiska nauczania-uczenia się, uwzględniające specyficzne potrzeby i możliwości grupy, jak i poszczególnych dzieci/uczniów K_U20 ma umiejętność personalizowania procesu kształcenia i wychowania w zależności od zdiagnozowanych zróżnicowanych potrzeb i możliwości dzieci i uczniów oraz wykorzystania w kreowanych sytuacjach edukacyjnych potocznej wiedzy dziecka/ucznia K_K06 posługuje się normami etycznymi w działalności zawodowej kierując się przede wszystkich dla godności każdego człowieka K_K16 świadomie określa swoją postawę wobec istoty i celów edukacji, a także podstawowych aspektów filozofii nauczania. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | wiedza uprzednia |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Mroczkowski | |
Prowadzący grup: | Adam Mroczkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W02 Ma szeroka wiedzę ogólna z różnych dziedzin zapewniającą konstruktywne wchodzenie w dialog z dziećmi/uczniami oraz budzenie zainteresowań różnymi obszarami wiedzy K_W08 ma wiedzę dotyczącą struktury i funkcji systemu edukacji: podstaw prawnych, celów, organizacji oraz funkcjonowania instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych. K_U03 Wykorzystuje w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodne sposoby organizowania środowiska nauczania-uczenia się, uwzględniające specyficzne potrzeby i możliwości grupy, jak i poszczególnych dzieci/uczniów K_U20 ma umiejętność personalizowania procesu kształcenia i wychowania w zależności od zdiagnozowanych zróżnicowanych potrzeb i możliwości dzieci i uczniów oraz wykorzystania w kreowanych sytuacjach edukacyjnych potocznej wiedzy dziecka/ucznia K_K06 posługuje się normami etycznymi w działalności zawodowej kierując się przede wszystkich dla godności każdego człowieka K_K16 świadomie określa swoją postawę wobec istoty i celów edukacji, a także podstawowych aspektów filozofii nauczania. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | ogólna wiedza pedagogiczna |
|
Bilans pracy studenta: | 45 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Mroczkowski | |
Prowadzący grup: | Adam Mroczkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W02 Ma szeroka wiedzę ogólna z różnych dziedzin zapewniającą konstruktywne wchodzenie w dialog z dziećmi/uczniami oraz budzenie zainteresowań różnymi obszarami wiedzy K_W08 ma wiedzę dotyczącą struktury i funkcji systemu edukacji: podstaw prawnych, celów, organizacji oraz funkcjonowania instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych. K_U03 Wykorzystuje w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodne sposoby organizowania środowiska nauczania-uczenia się, uwzględniające specyficzne potrzeby i możliwości grupy, jak i poszczególnych dzieci/uczniów K_U20 ma umiejętność personalizowania procesu kształcenia i wychowania w zależności od zdiagnozowanych zróżnicowanych potrzeb i możliwości dzieci i uczniów oraz wykorzystania w kreowanych sytuacjach edukacyjnych potocznej wiedzy dziecka/ucznia K_K06 posługuje się normami etycznymi w działalności zawodowej kierując się przede wszystkich dla godności każdego człowieka K_K16 świadomie określa swoją postawę wobec istoty i celów edukacji, a także podstawowych aspektów filozofii nauczania. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | ogólna wiedza pedagogiczna |
|
Bilans pracy studenta: | ok 45h pracy Studenta, w tym 15 godzin wykładów + 15 godzin konwersatoriów + ok 15h konsultacje, prace nad zadaniem projektowym, praca na platformie, zadane studia literaturowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Mroczkowski | |
Prowadzący grup: | Adam Mroczkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W02 Ma szeroka wiedzę ogólna z różnych dziedzin zapewniającą konstruktywne wchodzenie w dialog z dziećmi/uczniami oraz budzenie zainteresowań różnymi obszarami wiedzy K_W08 ma wiedzę dotyczącą struktury i funkcji systemu edukacji: podstaw prawnych, celów, organizacji oraz funkcjonowania instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych. K_U03 Wykorzystuje w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodne sposoby organizowania środowiska nauczania-uczenia się, uwzględniające specyficzne potrzeby i możliwości grupy, jak i poszczególnych dzieci/uczniów K_U20 ma umiejętność personalizowania procesu kształcenia i wychowania w zależności od zdiagnozowanych zróżnicowanych potrzeb i możliwości dzieci i uczniów oraz wykorzystania w kreowanych sytuacjach edukacyjnych potocznej wiedzy dziecka/ucznia K_K06 posługuje się normami etycznymi w działalności zawodowej kierując się przede wszystkich dla godności każdego człowieka K_K16 świadomie określa swoją postawę wobec istoty i celów edukacji, a także podstawowych aspektów filozofii nauczania. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | ogólna wiedza pedagogiczna |
|
Bilans pracy studenta: | ok 45h pracy Studenta, w tym 15 godzin wykładów + 15 godzin konwersatoriów + ok 15h konsultacje, prace nad zadaniem projektowym, praca na platformie, zadane studia literaturowe |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.