Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teoretyczne podstawy kształcenia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-PPW2TPK-NJ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Teoretyczne podstawy kształcenia
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 2 rok, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna [NJ]
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

praktyczny

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Kolber
Prowadzący grup: Magdalena Kolber, Adam Mroczkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W02 Ma szeroka wiedzę ogólna z różnych dziedzin zapewniającą konstruktywne wchodzenie w dialog z dziećmi/uczniami oraz

budzenie zainteresowań różnymi obszarami wiedzy

K_W08 ma wiedzę dotyczącą struktury i funkcji systemu edukacji: podstaw prawnych, celów, organizacji oraz funkcjonowania instytucji

edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych.

K_U03 Wykorzystuje w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodne sposoby organizowania środowiska nauczania-uczenia się,

uwzględniające specyficzne potrzeby i możliwości grupy, jak i poszczególnych dzieci/uczniów

K_U20 ma umiejętność personalizowania procesu kształcenia i wychowania w zależności od zdiagnozowanych zróżnicowanych potrzeb i

możliwości dzieci i uczniów oraz wykorzystania w kreowanych sytuacjach edukacyjnych potocznej wiedzy dziecka/ucznia

K_K06 posługuje się normami etycznymi w działalności zawodowej kierując się przede wszystkich dla godności każdego człowieka

K_K16 świadomie określa swoją postawę wobec istoty i celów edukacji, a także podstawowych aspektów filozofii nauczania.

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

wiedza uprzednia

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adam Mroczkowski
Prowadzący grup: Adam Mroczkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W02 Ma szeroka wiedzę ogólna z różnych dziedzin zapewniającą konstruktywne wchodzenie w dialog z dziećmi/uczniami oraz

budzenie zainteresowań różnymi obszarami wiedzy

K_W08 ma wiedzę dotyczącą struktury i funkcji systemu edukacji: podstaw prawnych, celów, organizacji oraz funkcjonowania instytucji

edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych.

K_U03 Wykorzystuje w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodne sposoby organizowania środowiska nauczania-uczenia się,

uwzględniające specyficzne potrzeby i możliwości grupy, jak i poszczególnych dzieci/uczniów

K_U20 ma umiejętność personalizowania procesu kształcenia i wychowania w zależności od zdiagnozowanych zróżnicowanych potrzeb i

możliwości dzieci i uczniów oraz wykorzystania w kreowanych sytuacjach edukacyjnych potocznej wiedzy dziecka/ucznia

K_K06 posługuje się normami etycznymi w działalności zawodowej kierując się przede wszystkich dla godności każdego człowieka

K_K16 świadomie określa swoją postawę wobec istoty i celów edukacji, a także podstawowych aspektów filozofii nauczania.

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

wiedza uprzednia

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adam Mroczkowski
Prowadzący grup: Adam Mroczkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W02 Ma szeroka wiedzę ogólna z różnych dziedzin zapewniającą konstruktywne wchodzenie w dialog z dziećmi/uczniami oraz

budzenie zainteresowań różnymi obszarami wiedzy

K_W08 ma wiedzę dotyczącą struktury i funkcji systemu edukacji: podstaw prawnych, celów, organizacji oraz funkcjonowania instytucji

edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych.

K_U03 Wykorzystuje w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodne sposoby organizowania środowiska nauczania-uczenia się,

uwzględniające specyficzne potrzeby i możliwości grupy, jak i poszczególnych dzieci/uczniów

K_U20 ma umiejętność personalizowania procesu kształcenia i wychowania w zależności od zdiagnozowanych zróżnicowanych potrzeb i

możliwości dzieci i uczniów oraz wykorzystania w kreowanych sytuacjach edukacyjnych potocznej wiedzy dziecka/ucznia

K_K06 posługuje się normami etycznymi w działalności zawodowej kierując się przede wszystkich dla godności każdego człowieka

K_K16 świadomie określa swoją postawę wobec istoty i celów edukacji, a także podstawowych aspektów filozofii nauczania.

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

wiedza uprzednia

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adam Mroczkowski
Prowadzący grup: Adam Mroczkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W02 Ma szeroka wiedzę ogólna z różnych dziedzin zapewniającą konstruktywne wchodzenie w dialog z dziećmi/uczniami oraz

budzenie zainteresowań różnymi obszarami wiedzy

K_W08 ma wiedzę dotyczącą struktury i funkcji systemu edukacji: podstaw prawnych, celów, organizacji oraz funkcjonowania instytucji

edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych.

K_U03 Wykorzystuje w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodne sposoby organizowania środowiska nauczania-uczenia się,

uwzględniające specyficzne potrzeby i możliwości grupy, jak i poszczególnych dzieci/uczniów

K_U20 ma umiejętność personalizowania procesu kształcenia i wychowania w zależności od zdiagnozowanych zróżnicowanych potrzeb i

możliwości dzieci i uczniów oraz wykorzystania w kreowanych sytuacjach edukacyjnych potocznej wiedzy dziecka/ucznia

K_K06 posługuje się normami etycznymi w działalności zawodowej kierując się przede wszystkich dla godności każdego człowieka

K_K16 świadomie określa swoją postawę wobec istoty i celów edukacji, a także podstawowych aspektów filozofii nauczania.

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

wiedza uprzednia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)