Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Coaching jako metoda wspomagania rozwoju zawodowego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-Ps-W5CWR-NJ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Coaching jako metoda wspomagania rozwoju zawodowego
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 5 rok, psychologia [NJ]
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Miotk-Mrozowska
Prowadzący grup: Joanna Rajang
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Miotk-Mrozowska
Prowadzący grup: Joanna Rajang
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju

człowieka w ciągu życia w kontekście pomocy w wybranych sytuacjach problemowych (K_W03)

W02 Student posiada wiedzę teoretyczną w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji w obliczu sytuacji problemowych oraz zna

podstawowe problemy i zadania związane z działalnością zawodową w tym obszarze pracy psychologicznej (K_W11)

U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu życiowych sytuacji problemowych (K_U05)

U02 Student potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju

osób lub grup społecznych w różnym wieku w kontekście wybranych problemów życiowych (K_U09)

K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę

ustawicznego kształcenia w obszarze interwencji psychologicznej (K_K01)

K02 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup

społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i

struktur społecznych, inicjowania takich działań oraz ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze interwencji psychologicznej (K_K03)

K03 Student potrafi współpracować ze specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki społecznej w zakresie działalności

diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej względem osób w sytuacji problemowej (K_K05)


Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Rajang
Prowadzący grup: Joanna Rajang
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Rajang
Prowadzący grup: Joanna Rajang
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Michalak
Prowadzący grup: Maciej Michalak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia w obszarze coachingu (K_W03)


W02 posiada wiedzę teoretyczną właściwą dla coachingu w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji oraz zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w obszarze coachingu (K_W11)


U01 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla coachingu: problemów

klinicznych, wychowawczych i społecznych (K_U05)



U02 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku w zakresie coachingu jako metody wspomagania rozwoju zawodowego (K_U09)



K01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności związane z coachingiem, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia (K_K01)



K02 jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości związaną z coachingiem jako metodą wspierania rozwoju zawodowego (K_K03)



K03 potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie planowania, przeprowadzania i analizowania badań naukowych oraz specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki społecznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej w obszarze coachingu jako metody wspierania rozwoju zawodowego (K_K05)




Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak

Bilans pracy studenta:

Udział w zajęciach - 15 godzin

Przygotowanie do zajęć i czytanie literatury - 50 godzin

Opracowanie projektu zaliczeniowego - (przeprowadzenie próbnej sesji coachingowej) - 60 godzin

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Michalak
Prowadzący grup: Maciej Michalak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia w obszarze coachingu (K_W03)


W02 posiada wiedzę teoretyczną właściwą dla coachingu w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji oraz zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w obszarze coachingu (K_W11)


U01 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla coachingu: problemów

klinicznych, wychowawczych i społecznych (K_U05)



U02 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku w zakresie coachingu jako metody wspomagania rozwoju zawodowego (K_U09)



K01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności związane z coachingiem, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia (K_K01)



K02 jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości związaną z coachingiem jako metodą wspierania rozwoju zawodowego (K_K03)



K03 potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie planowania, przeprowadzania i analizowania badań naukowych oraz specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki społecznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej w obszarze coachingu jako metody wspierania rozwoju zawodowego (K_K05)




Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak

Bilans pracy studenta:

Udział w zajęciach - 15 godzin

Przygotowanie do zajęć i czytanie literatury - 50 godzin

Opracowanie projektu zaliczeniowego - (przeprowadzenie próbnej sesji coachingowej) - 60 godzin

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-5 (2025-06-04)