Coaching jako metoda wspomagania rozwoju zawodowego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-ps-W50CAM-SJ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Coaching jako metoda wspomagania rozwoju zawodowego |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
5 rok, 10 sem., psychologia [SJ] |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Prowadzący grup: | Joanna Rajang | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Student zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia w kontekście pomocy w wybranych sytuacjach problemowych (K_W03) W02 Student posiada wiedzę teoretyczną w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji w obliczu sytuacji problemowych oraz zna podstawowe problemy i zadania związane z działalnością zawodową w tym obszarze pracy psychologicznej (K_W11) U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu życiowych sytuacji problemowych (K_U05) U02 Student potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku w kontekście wybranych problemów życiowych (K_U09) K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w obszarze interwencji psychologicznej (K_K01) K02 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań oraz ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze interwencji psychologicznej (K_K03) K03 Student potrafi współpracować ze specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki społecznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej względem osób w sytuacji problemowej (K_K05) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Prowadzący grup: | Joanna Rajang | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Student zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia w kontekście pomocy w wybranych sytuacjach problemowych (K_W03) W02 Student posiada wiedzę teoretyczną w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji w obliczu sytuacji problemowych oraz zna podstawowe problemy i zadania związane z działalnością zawodową w tym obszarze pracy psychologicznej (K_W11) U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu życiowych sytuacji problemowych (K_U05) U02 Student potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku w kontekście wybranych problemów życiowych (K_U09) K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w obszarze interwencji psychologicznej (K_K01) K02 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań oraz ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze interwencji psychologicznej (K_K03) K03 Student potrafi współpracować ze specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki społecznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej względem osób w sytuacji problemowej (K_K05) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Rajang | |
Prowadzący grup: | Joanna Rajang | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Rajang | |
Prowadzący grup: | Joanna Rajang | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Michalak | |
Prowadzący grup: | Maciej Michalak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Michalak | |
Prowadzący grup: | Maciej Michalak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia w obszarze coachingu (K_W03) W02 posiada wiedzę teoretyczną właściwą dla coachingu w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji oraz zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w obszarze coachingu (K_W11) U01 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla coachingu: problemów klinicznych, wychowawczych i społecznych (K_U05) U02 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku w zakresie coachingu jako metody wspomagania rozwoju zawodowego (K_U09) K01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności związane z coachingiem, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia (K_K01) K02 jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości związaną z coachingiem jako metodą wspierania rozwoju zawodowego (K_K03) K03 potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie planowania, przeprowadzania i analizowania badań naukowych oraz specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki społecznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej w obszarze coachingu jako metody wspierania rozwoju zawodowego (K_K05) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak |
|
Bilans pracy studenta: | Udział w zajęciach - 15 godzin Przygotowanie do zajęć i czytanie literatury - 50 godzin Opracowanie projektu zaliczeniowego - (przeprowadzenie próbnej sesji coachingowej) - 60 godzin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.