Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Badanie różnic indywidualnych w praktyce

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-ps24BRIWP-SJ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Badanie różnic indywidualnych w praktyce
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 2 rok, 4 sem., psychologia [SJ]
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć podstawowych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Nogaj
Prowadzący grup: Karolina Juszczyk, Maciej Michalak, Anna Nogaj
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 student posiada wiedzę o specyfice różnic indywidualnych w funkcjonowaniu człowieka dorosłego (K_W08)


W02 posiada wiedze teoretyczną właściwą dla psychologii różnic indywidualnych w zakresie diagnostyki inteligencji, temperamentu i osobowości (K_W11)



W03 zna podstawy diagnozy psychologicznej z wykorzystaniem narzędzi pomiaru różnych wymiarów różnic indywidualnych (K_W13)


U01 potrafi opisać oraz wyjaśnić różnice indywidualne między ludźmi w zakresie inteligencji, osobowości oraz temperamentu oraz scharakteryzować funkcjonowanie społeczne badanego (K_U06)


U02 potrafi diagnozować poziom funkcjonowania osoby dorosłej w obszarach temperamentu, osobowości i inteligencji (K_U09)


U03 potrafi nawiązać kontakt z osobami badanymi, z którymi będzie w kontakcie indywidualnym, potrafi w jasny sposób przekazać instrukcje badań oraz wyjaśnić otrzymane wyniki (K_U10)


K01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę z zakresu umiejętności diagnozy różnic indywidualnych, zna swoje ograniczenia i rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w zakresie różnych metod diagnostycznych (K_K01)


K02 przejawia etyczną postawę diagnostyczną w postępowaniu diagnostycznym, wykorzystującym narzędzia do indywidualnego lub grupowego pomiaru (K_K02)


K03 działa profesjonalnie jako badacz i praktyk, potrafi sporządzać protokoły z badań diagnostycznych, formułować na ich podstawie wyważone sądy i opinie (K_K04)




Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Psychologia różnic indywidualnych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Michalak
Prowadzący grup: Maciej Michalak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 student posiada wiedzę o specyfice różnic indywidualnych w funkcjonowaniu człowieka dorosłego (K_W08)


W02 posiada wiedze teoretyczną właściwą dla psychologii różnic indywidualnych w zakresie diagnostyki inteligencji, temperamentu i osobowości (K_W11)



W03 zna podstawy diagnozy psychologicznej z wykorzystaniem narzędzi pomiaru różnych wymiarów różnic indywidualnych (K_W13)


U01 potrafi opisać oraz wyjaśnić różnice indywidualne między ludźmi w zakresie inteligencji, osobowości oraz temperamentu oraz scharakteryzować funkcjonowanie społeczne badanego (K_U06)


U02 potrafi diagnozować poziom funkcjonowania osoby dorosłej w obszarach temperamentu, osobowości i inteligencji (K_U09)


U03 potrafi nawiązać kontakt z osobami badanymi, z którymi będzie w kontakcie indywidualnym, potrafi w jasny sposób przekazać instrukcje badań oraz wyjaśnić otrzymane wyniki (K_U10)


K01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę z zakresu umiejętności diagnozy różnic indywidualnych, zna swoje ograniczenia i rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w zakresie różnych metod diagnostycznych (K_K01)


K02 przejawia etyczną postawę diagnostyczną w postępowaniu diagnostycznym, wykorzystującym narzędzia do indywidualnego lub grupowego pomiaru (K_K02)


K03 działa profesjonalnie jako badacz i praktyk, potrafi sporządzać protokoły z badań diagnostycznych, formułować na ich podstawie wyważone sądy i opinie (K_K04)




Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Psychologia różnic indywidualnych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Michalak
Prowadzący grup: Karolina Juszczyk, Maciej Michalak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 student posiada wiedzę o specyfice różnic indywidualnych w funkcjonowaniu człowieka dorosłego (K_W08)


W02 posiada wiedze teoretyczną właściwą dla psychologii różnic indywidualnych w zakresie diagnostyki inteligencji, temperamentu i osobowości (K_W11)



W03 zna podstawy diagnozy psychologicznej z wykorzystaniem narzędzi pomiaru różnych wymiarów różnic indywidualnych (K_W13)


U01 potrafi opisać oraz wyjaśnić różnice indywidualne między ludźmi w zakresie inteligencji, osobowości oraz temperamentu oraz scharakteryzować funkcjonowanie społeczne badanego (K_U06)


U02 potrafi diagnozować poziom funkcjonowania osoby dorosłej w obszarach temperamentu, osobowości i inteligencji (K_U09)


U03 potrafi nawiązać kontakt z osobami badanymi, z którymi będzie w kontakcie indywidualnym, potrafi w jasny sposób przekazać instrukcje badań oraz wyjaśnić otrzymane wyniki (K_U10)


K01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę z zakresu umiejętności diagnozy różnic indywidualnych, zna swoje ograniczenia i rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w zakresie różnych metod diagnostycznych (K_K01)


K02 przejawia etyczną postawę diagnostyczną w postępowaniu diagnostycznym, wykorzystującym narzędzia do indywidualnego lub grupowego pomiaru (K_K02)


K03 działa profesjonalnie jako badacz i praktyk, potrafi sporządzać protokoły z badań diagnostycznych, formułować na ich podstawie wyważone sądy i opinie (K_K04)




Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Psychologia różnic indywidualnych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Michalak
Prowadzący grup: Maciej Michalak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 student posiada wiedzę o specyfice różnic indywidualnych w funkcjonowaniu człowieka dorosłego (K_W08)


W02 posiada wiedze teoretyczną właściwą dla psychologii różnic indywidualnych w zakresie diagnostyki inteligencji, temperamentu i osobowości (K_W11)



W03 zna podstawy diagnozy psychologicznej z wykorzystaniem narzędzi pomiaru różnych wymiarów różnic indywidualnych (K_W13)


U01 potrafi opisać oraz wyjaśnić różnice indywidualne między ludźmi w zakresie inteligencji, osobowości oraz temperamentu oraz scharakteryzować funkcjonowanie społeczne badanego (K_U06)


U02 potrafi diagnozować poziom funkcjonowania osoby dorosłej w obszarach temperamentu, osobowości i inteligencji (K_U09)


U03 potrafi nawiązać kontakt z osobami badanymi, z którymi będzie w kontakcie indywidualnym, potrafi w jasny sposób przekazać instrukcje badań oraz wyjaśnić otrzymane wyniki (K_U10)


K01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę z zakresu umiejętności diagnozy różnic indywidualnych, zna swoje ograniczenia i rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w zakresie różnych metod diagnostycznych (K_K01)


K02 przejawia etyczną postawę diagnostyczną w postępowaniu diagnostycznym, wykorzystującym narzędzia do indywidualnego lub grupowego pomiaru (K_K02)


K03 działa profesjonalnie jako badacz i praktyk, potrafi sporządzać protokoły z badań diagnostycznych, formułować na ich podstawie wyważone sądy i opinie (K_K04)




Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Psychologia różnic indywidualnych

Bilans pracy studenta:

- Udział w zajęciach (konwersatoria + laboratoria) - 45 godzin

- Przygotowanie do zajęć - 18 godzin

- Przeprowadzenie badania - 19 godzin

- Napisanie raportu z badań - 18 godzin

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Michalak
Prowadzący grup: Maciej Michalak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 student posiada wiedzę o specyfice różnic indywidualnych w funkcjonowaniu człowieka dorosłego (K_W08)


W02 posiada wiedze teoretyczną właściwą dla psychologii różnic indywidualnych w zakresie diagnostyki inteligencji, temperamentu i osobowości (K_W11)



W03 zna podstawy diagnozy psychologicznej z wykorzystaniem narzędzi pomiaru różnych wymiarów różnic indywidualnych (K_W13)


U01 potrafi opisać oraz wyjaśnić różnice indywidualne między ludźmi w zakresie inteligencji, osobowości oraz temperamentu oraz scharakteryzować funkcjonowanie społeczne badanego (K_U06)


U02 potrafi diagnozować poziom funkcjonowania osoby dorosłej w obszarach temperamentu, osobowości i inteligencji (K_U09)


U03 potrafi nawiązać kontakt z osobami badanymi, z którymi będzie w kontakcie indywidualnym, potrafi w jasny sposób przekazać instrukcje badań oraz wyjaśnić otrzymane wyniki (K_U10)


K01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę z zakresu umiejętności diagnozy różnic indywidualnych, zna swoje ograniczenia i rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w zakresie różnych metod diagnostycznych (K_K01)


K02 przejawia etyczną postawę diagnostyczną w postępowaniu diagnostycznym, wykorzystującym narzędzia do indywidualnego lub grupowego pomiaru (K_K02)


K03 działa profesjonalnie jako badacz i praktyk, potrafi sporządzać protokoły z badań diagnostycznych, formułować na ich podstawie wyważone sądy i opinie (K_K04)




Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Psychologia różnic indywidualnych

Bilans pracy studenta:

- Udział w zajęciach (konwersatoria + laboratoria) - 45 godzin

- Przygotowanie do zajęć - 18 godzin

- Przeprowadzenie badania - 19 godzin

- Napisanie raportu z badań - 18 godzin

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Michalak
Prowadzący grup: Maciej Michalak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 student posiada wiedzę o specyfice różnic indywidualnych w funkcjonowaniu człowieka dorosłego (K_W08)


W02 posiada wiedze teoretyczną właściwą dla psychologii różnic indywidualnych w zakresie diagnostyki inteligencji, temperamentu i osobowości (K_W11)



W03 zna podstawy diagnozy psychologicznej z wykorzystaniem narzędzi pomiaru różnych wymiarów różnic indywidualnych (K_W13)


U01 potrafi opisać oraz wyjaśnić różnice indywidualne między ludźmi w zakresie inteligencji, osobowości oraz temperamentu oraz scharakteryzować funkcjonowanie społeczne badanego (K_U06)


U02 potrafi diagnozować poziom funkcjonowania osoby dorosłej w obszarach temperamentu, osobowości i inteligencji (K_U09)


U03 potrafi nawiązać kontakt z osobami badanymi, z którymi będzie w kontakcie indywidualnym, potrafi w jasny sposób przekazać instrukcje badań oraz wyjaśnić otrzymane wyniki (K_U10)


K01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę z zakresu umiejętności diagnozy różnic indywidualnych, zna swoje ograniczenia i rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w zakresie różnych metod diagnostycznych (K_K01)


K02 przejawia etyczną postawę diagnostyczną w postępowaniu diagnostycznym, wykorzystującym narzędzia do indywidualnego lub grupowego pomiaru (K_K02)


K03 działa profesjonalnie jako badacz i praktyk, potrafi sporządzać protokoły z badań diagnostycznych, formułować na ich podstawie wyważone sądy i opinie (K_K04)




Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Psychologia różnic indywidualnych

Bilans pracy studenta:

- Udział w zajęciach (konwersatoria + laboratoria) - 45 godzin

- Przygotowanie do zajęć - 18 godzin

- Przeprowadzenie badania - 19 godzin

- Napisanie raportu z badań - 18 godzin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Michalak
Prowadzący grup: Maciej Michalak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 student posiada wiedzę o specyfice różnic indywidualnych w funkcjonowaniu człowieka dorosłego (K_W08)


W02 posiada wiedze teoretyczną właściwą dla psychologii różnic indywidualnych w zakresie diagnostyki inteligencji, temperamentu i osobowości (K_W11)



W03 zna podstawy diagnozy psychologicznej z wykorzystaniem narzędzi pomiaru różnych wymiarów różnic indywidualnych (K_W13)


U01 potrafi opisać oraz wyjaśnić różnice indywidualne między ludźmi w zakresie inteligencji, osobowości oraz temperamentu oraz scharakteryzować funkcjonowanie społeczne badanego (K_U06)


U02 potrafi diagnozować poziom funkcjonowania osoby dorosłej w obszarach temperamentu, osobowości i inteligencji (K_U09)


U03 potrafi nawiązać kontakt z osobami badanymi, z którymi będzie w kontakcie indywidualnym, potrafi w jasny sposób przekazać instrukcje badań oraz wyjaśnić otrzymane wyniki (K_U10)


K01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę z zakresu umiejętności diagnozy różnic indywidualnych, zna swoje ograniczenia i rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w zakresie różnych metod diagnostycznych (K_K01)


K02 przejawia etyczną postawę diagnostyczną w postępowaniu diagnostycznym, wykorzystującym narzędzia do indywidualnego lub grupowego pomiaru (K_K02)


K03 działa profesjonalnie jako badacz i praktyk, potrafi sporządzać protokoły z badań diagnostycznych, formułować na ich podstawie wyważone sądy i opinie (K_K04)




Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Psychologia różnic indywidualnych

Bilans pracy studenta:

- Udział w zajęciach (konwersatoria + laboratoria) - 45 godzin

- Przygotowanie do zajęć - 18 godzin

- Przeprowadzenie badania - 19 godzin

- Napisanie raportu z badań - 18 godzin

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-5 (2025-06-04)