Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia rozwoju człowieka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-ps24PRCZ-SJ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologia rozwoju człowieka
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 2 rok, 4 sem., psychologia [SJ]
Punkty ECTS i inne: 8.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć podstawowych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 45 godzin więcej informacji
Wykład, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Janusz Trempała
Prowadzący grup: Magdalena Grabowska, Anna Szymanik-Kostrzewska, Janusz Trempała, Ludmiła Zając-Lamparska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza

W01 Zna historię kształtowania się psychologii rozwoju i jej dokonania na świecie i w Polsce (K_W03)

W02 Zna podejścia i teorie psychologii rozwojowej, opisujące i wyjaśniające przebieg, uwarunkowania, mechanizmy oraz efekty rozwoju człowieka w ciągu jego życia (K_W03)

W03 Zna różne sposoby rozumienia rozwoju (teleologiczne i relacyjne). Rozróżnia modele opisujące (stadialne, cykliczne, sekwencyjne, liniowe i wielokierunkowe) oraz wyjaśniające (mechanistyczne, organizmiczne i kontekstualne) przebieg procesu rozwoju (K_W03)

W04 Charakteryzuje osiągnięcia rozwojowe w kolejnych etapach życia (okres prenatalny, dzieciństwo, dorastanie, dorosłość, starość) (K_W03)

W05 Zna badania empiryczne, których wyniki pomagałyby mu opisywać, rozumieć i wyjaśniać specyfikę zmian rozwojowych w

kolejnych okresach życia oraz wskazywać czynniki wspomagające proces rozwoju, jak i czynniki ten proces zakłócające (K_W11)

Umiejętności

U01 Potrafi omówić to samo zagadnienie z punktu widzenia różnych podejść teoretycznych i wskazać obszary niewiedzy oraz pytania, na które psychologia rozwoju współcześnie nie odpowiada. Rozumie zarówno teoretyczne, jak i empiryczne teksty psychologiczne oraz potrafi budować zdania w terminach naukowych (K_U01)

U02 Potrafi wskazać przełomowe etapy w historii kształtowania się badań nad rozwojem i uzasadnić zmianę nazwy tej subdyscypliny: z „psychologii rozwoju dzieci i młodzieży” na „psychologię rozwoju człowieka w ciągu życia” (K_U03)

U03 Potrafi wskazać konsekwencje przyjętego modelu rozwoju dla opisu, procesu diagnozy i tworzenia programów wspomagania rozwoju (K_U05)

U04 Korzysta ze zdobytej wiedzy przy definiowaniu i rozwiązywaniu realnych problemów życiowych swoich i innych ludzi, czyli odpowiedzialnie konsultować i doradzać zgłaszającym się do niego osobom (K_U05)

Kompetencje

K01 Cechuje się szczególną wrażliwością względem osób i grup społecznych, które można określić jako osoby/grupy wysokiego

ryzyka zakłóceń w rozwoju (K_K03)

K02 Jest wrażliwy na to, iż przebieg rozwoju w kolejnych okresach życia zależy od tego, przez pryzmat jakich wewnętrznych modeli operacyjnych człowiek spostrzega siebie i swoje otoczenie (K_K03)

K03 Ma świadomość ciągłości pewnych idei w rozwoju tej subdyscypliny psychologii oraz rozumie, że sposób definiowania pojęcia rozwoju zależy od przyjętych założeń (K_K06)

K04 Rozumie, jaka jest waga wczesnych doświadczeń i powstałych na ich podstawie modeli operacyjnych – jest szczególnie wrażliwy na to, w jakim środowisku przebiega rozwój niemowląt i małych dzieci do 3 r. ż. (K_K08)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 45 godzin więcej informacji
Wykład, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Janusz Trempała
Prowadzący grup: Magdalena Grabowska, Anna Szymanik-Kostrzewska, Janusz Trempała
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza

W01 Zna historię kształtowania się psychologii rozwoju i jej dokonania na świecie i w Polsce (K_W03)

W02 Zna podejścia i teorie psychologii rozwojowej, opisujące i wyjaśniające przebieg, uwarunkowania, mechanizmy oraz efekty rozwoju człowieka w ciągu jego życia (K_W03)

W03 Zna różne sposoby rozumienia rozwoju (teleologiczne i relacyjne). Rozróżnia modele opisujące (stadialne, cykliczne, sekwencyjne, liniowe i wielokierunkowe) oraz wyjaśniające (mechanistyczne, organizmiczne i kontekstualne) przebieg procesu rozwoju (K_W03)

W04 Charakteryzuje osiągnięcia rozwojowe w kolejnych etapach życia (okres prenatalny, dzieciństwo, dorastanie, dorosłość, starość) (K_W03)

W05 Zna badania empiryczne, których wyniki pomagałyby mu opisywać, rozumieć i wyjaśniać specyfikę zmian rozwojowych w

kolejnych okresach życia oraz wskazywać czynniki wspomagające proces rozwoju, jak i czynniki ten proces zakłócające (K_W11)

Umiejętności

U01 Potrafi omówić to samo zagadnienie z punktu widzenia różnych podejść teoretycznych i wskazać obszary niewiedzy oraz pytania, na które psychologia rozwoju współcześnie nie odpowiada. Rozumie zarówno teoretyczne, jak i empiryczne teksty psychologiczne oraz potrafi budować zdania w terminach naukowych (K_U01)

U02 Potrafi wskazać przełomowe etapy w historii kształtowania się badań nad rozwojem i uzasadnić zmianę nazwy tej subdyscypliny: z „psychologii rozwoju dzieci i młodzieży” na „psychologię rozwoju człowieka w ciągu życia” (K_U03)

U03 Potrafi wskazać konsekwencje przyjętego modelu rozwoju dla opisu, procesu diagnozy i tworzenia programów wspomagania rozwoju (K_U05)

U04 Korzysta ze zdobytej wiedzy przy definiowaniu i rozwiązywaniu realnych problemów życiowych swoich i innych ludzi, czyli odpowiedzialnie konsultować i doradzać zgłaszającym się do niego osobom (K_U05)

Kompetencje

K01 Cechuje się szczególną wrażliwością względem osób i grup społecznych, które można określić jako osoby/grupy wysokiego

ryzyka zakłóceń w rozwoju (K_K03)

K02 Jest wrażliwy na to, iż przebieg rozwoju w kolejnych okresach życia zależy od tego, przez pryzmat jakich wewnętrznych modeli operacyjnych człowiek spostrzega siebie i swoje otoczenie (K_K03)

K03 Ma świadomość ciągłości pewnych idei w rozwoju tej subdyscypliny psychologii oraz rozumie, że sposób definiowania pojęcia rozwoju zależy od przyjętych założeń (K_K06)

K04 Rozumie, jaka jest waga wczesnych doświadczeń i powstałych na ich podstawie modeli operacyjnych – jest szczególnie wrażliwy na to, w jakim środowisku przebiega rozwój niemowląt i małych dzieci do 3 r. ż. (K_K08)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 45 godzin więcej informacji
Wykład, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Janusz Trempała
Prowadzący grup: Magdalena Grabowska, Anna Szymanik-Kostrzewska, Janusz Trempała
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza

W01 Zna historię kształtowania się psychologii rozwoju i jej dokonania na świecie i w Polsce (K_W03)

W02 Zna podejścia i teorie psychologii rozwojowej, opisujące i wyjaśniające przebieg, uwarunkowania, mechanizmy oraz efekty rozwoju człowieka w ciągu jego życia (K_W03)

W03 Zna różne sposoby rozumienia rozwoju (teleologiczne i relacyjne). Rozróżnia modele opisujące (stadialne, cykliczne, sekwencyjne, liniowe i wielokierunkowe) oraz wyjaśniające (mechanistyczne, organizmiczne i kontekstualne) przebieg procesu rozwoju (K_W03)

W04 Charakteryzuje osiągnięcia rozwojowe w kolejnych etapach życia (okres prenatalny, dzieciństwo, dorastanie, dorosłość, starość) (K_W03)

W05 Zna badania empiryczne, których wyniki pomagałyby mu opisywać, rozumieć i wyjaśniać specyfikę zmian rozwojowych w

kolejnych okresach życia oraz wskazywać czynniki wspomagające proces rozwoju, jak i czynniki ten proces zakłócające (K_W11)

Umiejętności

U01 Potrafi omówić to samo zagadnienie z punktu widzenia różnych podejść teoretycznych i wskazać obszary niewiedzy oraz pytania, na które psychologia rozwoju współcześnie nie odpowiada. Rozumie zarówno teoretyczne, jak i empiryczne teksty psychologiczne oraz potrafi budować zdania w terminach naukowych (K_U01)

U02 Potrafi wskazać przełomowe etapy w historii kształtowania się badań nad rozwojem i uzasadnić zmianę nazwy tej subdyscypliny: z „psychologii rozwoju dzieci i młodzieży” na „psychologię rozwoju człowieka w ciągu życia” (K_U03)

U03 Potrafi wskazać konsekwencje przyjętego modelu rozwoju dla opisu, procesu diagnozy i tworzenia programów wspomagania rozwoju (K_U05)

U04 Korzysta ze zdobytej wiedzy przy definiowaniu i rozwiązywaniu realnych problemów życiowych swoich i innych ludzi, czyli odpowiedzialnie konsultować i doradzać zgłaszającym się do niego osobom (K_U05)

Kompetencje

K01 Cechuje się szczególną wrażliwością względem osób i grup społecznych, które można określić jako osoby/grupy wysokiego

ryzyka zakłóceń w rozwoju (K_K03)

K02 Jest wrażliwy na to, iż przebieg rozwoju w kolejnych okresach życia zależy od tego, przez pryzmat jakich wewnętrznych modeli operacyjnych człowiek spostrzega siebie i swoje otoczenie (K_K03)

K03 Ma świadomość ciągłości pewnych idei w rozwoju tej subdyscypliny psychologii oraz rozumie, że sposób definiowania pojęcia rozwoju zależy od przyjętych założeń (K_K06)

K04 Rozumie, jaka jest waga wczesnych doświadczeń i powstałych na ich podstawie modeli operacyjnych – jest szczególnie wrażliwy na to, w jakim środowisku przebiega rozwój niemowląt i małych dzieci do 3 r. ż. (K_K08)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 45 godzin więcej informacji
Wykład, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Janusz Trempała
Prowadzący grup: Magdalena Grabowska, Anna Szymanik-Kostrzewska, Janusz Trempała
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza

W01 Zna historię kształtowania się psychologii rozwoju i jej dokonania na świecie i w Polsce (K_W03)

W02 Zna podejścia i teorie psychologii rozwojowej, opisujące i wyjaśniające przebieg, uwarunkowania, mechanizmy oraz efekty rozwoju człowieka w ciągu jego życia (K_W03)

W03 Zna różne sposoby rozumienia rozwoju (teleologiczne i relacyjne). Rozróżnia modele opisujące (stadialne, cykliczne, sekwencyjne, liniowe i wielokierunkowe) oraz wyjaśniające (mechanistyczne, organizmiczne i kontekstualne) przebieg procesu rozwoju (K_W03)

W04 Charakteryzuje osiągnięcia rozwojowe w kolejnych etapach życia (okres prenatalny, dzieciństwo, dorastanie, dorosłość, starość) (K_W03)

W05 Zna badania empiryczne, których wyniki pomagałyby mu opisywać, rozumieć i wyjaśniać specyfikę zmian rozwojowych w

kolejnych okresach życia oraz wskazywać czynniki wspomagające proces rozwoju, jak i czynniki ten proces zakłócające (K_W11)

Umiejętności

U01 Potrafi omówić to samo zagadnienie z punktu widzenia różnych podejść teoretycznych i wskazać obszary niewiedzy oraz pytania, na które psychologia rozwoju współcześnie nie odpowiada. Rozumie zarówno teoretyczne, jak i empiryczne teksty psychologiczne oraz potrafi budować zdania w terminach naukowych (K_U01)

U02 Potrafi wskazać przełomowe etapy w historii kształtowania się badań nad rozwojem i uzasadnić zmianę nazwy tej subdyscypliny: z „psychologii rozwoju dzieci i młodzieży” na „psychologię rozwoju człowieka w ciągu życia” (K_U03)

U03 Potrafi wskazać konsekwencje przyjętego modelu rozwoju dla opisu, procesu diagnozy i tworzenia programów wspomagania rozwoju (K_U05)

U04 Korzysta ze zdobytej wiedzy przy definiowaniu i rozwiązywaniu realnych problemów życiowych swoich i innych ludzi, czyli odpowiedzialnie konsultować i doradzać zgłaszającym się do niego osobom (K_U05)

Kompetencje

K01 Cechuje się szczególną wrażliwością względem osób i grup społecznych, które można określić jako osoby/grupy wysokiego

ryzyka zakłóceń w rozwoju (K_K03)

K02 Jest wrażliwy na to, iż przebieg rozwoju w kolejnych okresach życia zależy od tego, przez pryzmat jakich wewnętrznych modeli operacyjnych człowiek spostrzega siebie i swoje otoczenie (K_K03)

K03 Ma świadomość ciągłości pewnych idei w rozwoju tej subdyscypliny psychologii oraz rozumie, że sposób definiowania pojęcia rozwoju zależy od przyjętych założeń (K_K06)

K04 Rozumie, jaka jest waga wczesnych doświadczeń i powstałych na ich podstawie modeli operacyjnych – jest szczególnie wrażliwy na to, w jakim środowisku przebiega rozwój niemowląt i małych dzieci do 3 r. ż. (K_K08)

Bilans pracy studenta:

45 h - udział w wykładzie

45 h - udział w konwersatorium

110 h - praca własna studenta (konsultacje z prowadzącymi zajęcia, zapoznanie się z literaturą, opracowanie wybranych zagadnień na zajęcia konwersatoryjne, przygotowanie do zaliczenia i egzaminu)

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 45 godzin więcej informacji
Wykład, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Janusz Trempała
Prowadzący grup: Magdalena Grabowska, Anna Szymanik-Kostrzewska, Janusz Trempała
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza

W01 Zna historię kształtowania się psychologii rozwoju i jej dokonania na świecie i w Polsce (K_W03)

W02 Zna podejścia i teorie psychologii rozwojowej, opisujące i wyjaśniające przebieg, uwarunkowania, mechanizmy oraz efekty rozwoju człowieka w ciągu jego życia (K_W03)

W03 Zna różne sposoby rozumienia rozwoju (teleologiczne i relacyjne). Rozróżnia modele opisujące (stadialne, cykliczne, sekwencyjne, liniowe i wielokierunkowe) oraz wyjaśniające (mechanistyczne, organizmiczne i kontekstualne) przebieg procesu rozwoju (K_W03)

W04 Charakteryzuje osiągnięcia rozwojowe w kolejnych etapach życia (okres prenatalny, dzieciństwo, dorastanie, dorosłość, starość) (K_W03)

W05 Zna badania empiryczne, których wyniki pomagałyby mu opisywać, rozumieć i wyjaśniać specyfikę zmian rozwojowych w

kolejnych okresach życia oraz wskazywać czynniki wspomagające proces rozwoju, jak i czynniki ten proces zakłócające (K_W11)

Umiejętności

U01 Potrafi omówić to samo zagadnienie z punktu widzenia różnych podejść teoretycznych i wskazać obszary niewiedzy oraz pytania, na które psychologia rozwoju współcześnie nie odpowiada. Rozumie zarówno teoretyczne, jak i empiryczne teksty psychologiczne oraz potrafi budować zdania w terminach naukowych (K_U01)

U02 Potrafi wskazać przełomowe etapy w historii kształtowania się badań nad rozwojem i uzasadnić zmianę nazwy tej subdyscypliny: z „psychologii rozwoju dzieci i młodzieży” na „psychologię rozwoju człowieka w ciągu życia” (K_U03)

U03 Potrafi wskazać konsekwencje przyjętego modelu rozwoju dla opisu, procesu diagnozy i tworzenia programów wspomagania rozwoju (K_U05)

U04 Korzysta ze zdobytej wiedzy przy definiowaniu i rozwiązywaniu realnych problemów życiowych swoich i innych ludzi, czyli odpowiedzialnie konsultować i doradzać zgłaszającym się do niego osobom (K_U05)

Kompetencje

K01 Cechuje się szczególną wrażliwością względem osób i grup społecznych, które można określić jako osoby/grupy wysokiego

ryzyka zakłóceń w rozwoju (K_K03)

K02 Jest wrażliwy na to, iż przebieg rozwoju w kolejnych okresach życia zależy od tego, przez pryzmat jakich wewnętrznych modeli operacyjnych człowiek spostrzega siebie i swoje otoczenie (K_K03)

K03 Ma świadomość ciągłości pewnych idei w rozwoju tej subdyscypliny psychologii oraz rozumie, że sposób definiowania pojęcia rozwoju zależy od przyjętych założeń (K_K06)

K04 Rozumie, jaka jest waga wczesnych doświadczeń i powstałych na ich podstawie modeli operacyjnych – jest szczególnie wrażliwy na to, w jakim środowisku przebiega rozwój niemowląt i małych dzieci do 3 r. ż. (K_K08)

Bilans pracy studenta:

45 h - udział w wykładzie

45 h - udział w konwersatorium

110 h - praca własna studenta (konsultacje z prowadzącymi zajęcia, zapoznanie się z literaturą, opracowanie wybranych zagadnień na zajęcia konwersatoryjne, przygotowanie do zaliczenia i egzaminu)

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 45 godzin więcej informacji
Wykład, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Janusz Trempała
Prowadzący grup: Magdalena Grabowska, Anna Szymanik-Kostrzewska, Janusz Trempała
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza

W01 Zna historię kształtowania się psychologii rozwoju i jej dokonania na świecie i w Polsce (K_W03)

W02 Zna podejścia i teorie psychologii rozwojowej, opisujące i wyjaśniające przebieg, uwarunkowania, mechanizmy oraz efekty rozwoju człowieka w ciągu jego życia (K_W03)

W03 Zna różne sposoby rozumienia rozwoju (teleologiczne i relacyjne). Rozróżnia modele opisujące (stadialne, cykliczne, sekwencyjne, liniowe i wielokierunkowe) oraz wyjaśniające (mechanistyczne, organizmiczne i kontekstualne) przebieg procesu rozwoju (K_W03)

W04 Charakteryzuje osiągnięcia rozwojowe w kolejnych etapach życia (okres prenatalny, dzieciństwo, dorastanie, dorosłość, starość) (K_W03)

W05 Zna badania empiryczne, których wyniki pomagałyby mu opisywać, rozumieć i wyjaśniać specyfikę zmian rozwojowych w

kolejnych okresach życia oraz wskazywać czynniki wspomagające proces rozwoju, jak i czynniki ten proces zakłócające (K_W11)

Umiejętności

U01 Potrafi omówić to samo zagadnienie z punktu widzenia różnych podejść teoretycznych i wskazać obszary niewiedzy oraz pytania, na które psychologia rozwoju współcześnie nie odpowiada. Rozumie zarówno teoretyczne, jak i empiryczne teksty psychologiczne oraz potrafi budować zdania w terminach naukowych (K_U01)

U02 Potrafi wskazać przełomowe etapy w historii kształtowania się badań nad rozwojem i uzasadnić zmianę nazwy tej subdyscypliny: z „psychologii rozwoju dzieci i młodzieży” na „psychologię rozwoju człowieka w ciągu życia” (K_U03)

U03 Potrafi wskazać konsekwencje przyjętego modelu rozwoju dla opisu, procesu diagnozy i tworzenia programów wspomagania rozwoju (K_U05)

U04 Korzysta ze zdobytej wiedzy przy definiowaniu i rozwiązywaniu realnych problemów życiowych swoich i innych ludzi, czyli odpowiedzialnie konsultować i doradzać zgłaszającym się do niego osobom (K_U05)

Kompetencje

K01 Cechuje się szczególną wrażliwością względem osób i grup społecznych, które można określić jako osoby/grupy wysokiego

ryzyka zakłóceń w rozwoju (K_K03)

K02 Jest wrażliwy na to, iż przebieg rozwoju w kolejnych okresach życia zależy od tego, przez pryzmat jakich wewnętrznych modeli operacyjnych człowiek spostrzega siebie i swoje otoczenie (K_K03)

K03 Ma świadomość ciągłości pewnych idei w rozwoju tej subdyscypliny psychologii oraz rozumie, że sposób definiowania pojęcia rozwoju zależy od przyjętych założeń (K_K06)

K04 Rozumie, jaka jest waga wczesnych doświadczeń i powstałych na ich podstawie modeli operacyjnych – jest szczególnie wrażliwy na to, w jakim środowisku przebiega rozwój niemowląt i małych dzieci do 3 r. ż. (K_K08)

Bilans pracy studenta:

45 h - udział w wykładzie

45 h - udział w konwersatorium

110 h - praca własna studenta (konsultacje z prowadzącymi zajęcia, zapoznanie się z literaturą, opracowanie wybranych zagadnień na zajęcia konwersatoryjne, przygotowanie do zaliczenia i egzaminu)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)