Analiza matematyczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1300-Inf11AM-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Analiza matematyczna |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: |
1 rok, 1 sem., informatyka [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
LUB
5.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć kierunkowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT CW
CW
ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Kotlarz, Agnieszka Łukasiewicz | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Łukasiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN CW
WYK
WT ŚR CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Kotlarz, Halina Wiśniewska | |
Prowadzący grup: | Halina Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1 - Ma wiedzę obejmującą teorię ciągów i szeregów liczbowych oraz rachunku zdań przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką (K_W01) W2 - Zna podstawowe metody zastosowania teorii rachunku zdań, ciągów i szeregów liczbowych do rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką (K_W12) U1 - Potrafi interpretować uzyskane wyniki, uzasadniać i zestawiać z dotychczasową wiedzą (K_U01). U2 - Potrafi argumentować i przeprowadzać pełne rozumowanie dedukcyjne (K_U06) U3 - Posiada umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy matematycznej (K_U07). U4 - Stosuje odpowiedni model matematyczny lub algorytm do prostej sytuacji problemowe (K_U07). U5 - Ma umiejętność formułowania zależności między zmiennymi i opisu ich za pomocą aparatu matematycznego (K_U07). Bilans godzin pracy studenta: 15 godzin wykładu + 15 godzin ćwiczeń + 20 godzin przygotowanie do ćwiczeń + 20 godzi przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń + 20 godzin przygotowanie do zaliczenia wykładu = 3 ECTS |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty wprowadzające: Matematyka na poziomie profilu podstawowego liceum ogólnokształcącego. Wymagania wstępne: znajomość podstawowych definicji, twierdzeń, faktów i metod obliczeniowych z zakresu teorii funkcji, algebry i geometrii objętych programem nauczania w liceum. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
CW
WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Kotlarz, Halina Wiśniewska | |
Prowadzący grup: | Halina Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1 - Ma wiedzę obejmującą teorię ciągów i szeregów liczbowych oraz rachunku zdań przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką (K_W01) W2 - Zna podstawowe metody zastosowania teorii rachunku zdań, ciągów i szeregów liczbowych do rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką (K_W12) U1 - Potrafi interpretować uzyskane wyniki, uzasadniać i zestawiać z dotychczasową wiedzą (K_U01). U2 - Potrafi argumentować i przeprowadzać pełne rozumowanie dedukcyjne (K_U06) U3 - Posiada umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy matematycznej (K_U07). U4 - Stosuje odpowiedni model matematyczny lub algorytm do prostej sytuacji problemowej (K_U07). U5 - Ma umiejętność formułowania zależności między zmiennymi i opisu ich za pomocą aparatu matematycznego (K_U07). Bilans godzin pracy studenta: 15 godzin wykładu + 15 godzin ćwiczeń + 20 godzin przygotowanie do ćwiczeń + 20 godzi przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń + 20 godzin przygotowanie do zaliczenia wykładu = 3 ECTS |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty wprowadzające: Matematyka na poziomie profilu podstawowego liceum ogólnokształcącego. Wymagania wstępne: znajomość podstawowych definicji, twierdzeń, faktów i metod obliczeniowych z zakresu teorii funkcji, algebry i geometrii objętych programem nauczania w liceum. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
CW
ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Kotlarz, Halina Wiśniewska | |
Prowadzący grup: | Halina Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1 - Ma wiedzę obejmującą teorię ciągów i szeregów liczbowych oraz rachunku zdań przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką (K_W01) W2 - Zna podstawowe metody zastosowania teorii rachunku zdań, ciągów i szeregów liczbowych do rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką (K_W12) U1 - Potrafi interpretować uzyskane wyniki, uzasadniać i zestawiać z dotychczasową wiedzą (K_U01). U2 - Potrafi argumentować i przeprowadzać pełne rozumowanie dedukcyjne (K_U06) U3 - Posiada umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy matematycznej (K_U07). U4 - Stosuje odpowiedni model matematyczny lub algorytm do prostej sytuacji problemowej (K_U07). U5 - Ma umiejętność formułowania zależności między zmiennymi i opisu ich za pomocą aparatu matematycznego (K_U07). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty wprowadzające: Matematyka na poziomie profilu podstawowego liceum ogólnokształcącego. Wymagania wstępne: znajomość podstawowych definicji, twierdzeń, faktów i metod obliczeniowych z zakresu teorii funkcji, algebry i geometrii objętych programem nauczania w liceum. |
|
Bilans pracy studenta: | Bilans godzin pracy studenta: 15 godzin wykładu + 15 godzin ćwiczeń + 20 godzin przygotowanie do ćwiczeń + 20 godzi przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń + 20 godzin przygotowanie do zaliczenia wykładu = 3 ECTS 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
CW
CW
ŚR CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Kotlarz, Halina Wiśniewska | |
Prowadzący grup: | Sławomir Torbus, Halina Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1 - Ma wiedzę obejmującą teorię ciągów i szeregów liczbowych oraz rachunku zdań przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką (K_W01) W2 - Zna podstawowe metody zastosowania teorii rachunku zdań, ciągów i szeregów liczbowych do rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką (K_W12) U1 - Potrafi interpretować uzyskane wyniki, uzasadniać i zestawiać z dotychczasową wiedzą (K_U01). U2 - Potrafi argumentować i przeprowadzać pełne rozumowanie dedukcyjne (K_U06) U3 - Posiada umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy matematycznej (K_U07). U4 - Stosuje odpowiedni model matematyczny lub algorytm do prostej sytuacji problemowej (K_U07). U5 - Ma umiejętność formułowania zależności między zmiennymi i opisu ich za pomocą aparatu matematycznego (K_U07). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty wprowadzające: Matematyka na poziomie profilu podstawowego liceum ogólnokształcącego. Wymagania wstępne: znajomość podstawowych definicji, twierdzeń, faktów i metod obliczeniowych z zakresu teorii funkcji, algebry i geometrii objętych programem nauczania w liceum. |
|
Bilans pracy studenta: | Bilans godzin pracy studenta: 15 godzin wykładu + 15 godzin ćwiczeń + 20 godzin przygotowanie do ćwiczeń + 20 godzi przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń + 20 godzin przygotowanie do zaliczenia wykładu = 3 ECTS 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
CW
CW
CW
ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Kotlarz, Halina Wiśniewska | |
Prowadzący grup: | Karolina Mroczyńska, Sławomir Torbus, Halina Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1 - Ma wiedzę obejmującą teorię ciągów i szeregów liczbowych oraz rachunku zdań przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką (K_W01) W2 - Zna podstawowe metody zastosowania teorii rachunku zdań, ciągów i szeregów liczbowych do rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką (K_W12) U1 - Potrafi interpretować uzyskane wyniki, uzasadniać i zestawiać z dotychczasową wiedzą (K_U01). U2 - Potrafi argumentować i przeprowadzać pełne rozumowanie dedukcyjne (K_U06) U3 - Posiada umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy matematycznej (K_U07). U4 - Stosuje odpowiedni model matematyczny lub algorytm do prostej sytuacji problemowej (K_U07). U5 - Ma umiejętność formułowania zależności między zmiennymi i opisu ich za pomocą aparatu matematycznego (K_U07). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty wprowadzające: Matematyka na poziomie profilu podstawowego liceum ogólnokształcącego. Wymagania wstępne: znajomość podstawowych definicji, twierdzeń, faktów i metod obliczeniowych z zakresu teorii funkcji, algebry i geometrii objętych programem nauczania w liceum. |
|
Bilans pracy studenta: | Bilans godzin pracy studenta: 15 godzin wykładu + 15 godzin ćwiczeń + 20 godzin przygotowanie do ćwiczeń + 20 godzi przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń + 20 godzin przygotowanie do zaliczenia wykładu = 3 ECTS 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
CZ WYK
CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Kotlarz, Halina Wiśniewska | |
Prowadzący grup: | Sławomir Torbus, Halina Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1 - Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu rachunku różniczkowego i całkowego funkcji jednej zmiennej (K_W01). W2 - Student zna przykłady i kontrprzykłady ilustrujące poznane pojęcia (K_W01). W3 - Student zna definicje i twierdzenia z zakresu rachunku różniczkowego i całkowego funkcji jednej zmiennej przydatne do formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką (K_W01). U1 - Student potrafi interpretować uzyskane wyniki, uzasadniać i zestawiać z dotychczasową wiedzą (K_U07). U2 - Student potrafi wykorzystać twierdzenia i metody rachunku różniczkowego funkcji jednej zmiennej w zagadnieniach związanych z optymalizacją, poszukiwaniem ekstremów lokalnych i globalnych oraz badaniem przebiegu zmienności funkcji, podając precyzyjne i ścisłe uzasadnienia poprawności swoich rozumowań (K_U07); U3 - Student posługuje się definicją całki funkcji jednej zmiennej; potrafi wyjaśnić analityczny i geometryczny sens tego pojęcia (K_U07); U4 - Student umie całkować funkcje jednej zmiennej przez części i przez podstawienie; potrafi wyznaczyć pola powierzchni trapezów krzywoliniowych oraz pola powierzchni i objętości brył obrotowych za pomocą całki oznaczonej (K_U07); U5 - Student posiada umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy matematyczne, m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych (K_U06). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty wprowadzające: Matematyka na poziomie profilu podstawowego liceum ogólnokształcącego. Wymagania wstępne: znajomość podstawowych definicji, twierdzeń, faktów i metod obliczeniowych z zakresu teorii funkcji, algebry i geometrii objętych programem nauczania w liceum ogólnokształcącym. |
|
Bilans pracy studenta: | Bilans godzin pracy studenta: 45 h pracy w kontakcie + 80 h pracy własnej = 125 h = 5 ECTS. W kontakcie: 15 h Wykład + 30 h Ćwiczenia = 45 h. Praca własna wynosi 80h i obejmuje: - studiowanie literatury przedmiotu - przygotowanie do ćwiczeń - przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń -przygotowanie do zaliczenia wykładu 1 punkt ECTS odpowiada 25 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.