Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Analiza matematyczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1300-Inf11AM-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Analiza matematyczna
Jednostka: Kolegium III
Grupy: 1 rok, 1 sem., informatyka [SP]
Punkty ECTS i inne: 3.00 LUB 5.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć kierunkowych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Kotlarz, Agnieszka Łukasiewicz
Prowadzący grup: Agnieszka Łukasiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Kotlarz, Halina Wiśniewska
Prowadzący grup: Halina Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 - Ma wiedzę obejmującą teorię ciągów i szeregów liczbowych oraz rachunku zdań przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką (K_W01)

W2 - Zna podstawowe metody zastosowania teorii rachunku zdań, ciągów i szeregów liczbowych do rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką (K_W12)

U1 - Potrafi interpretować uzyskane wyniki, uzasadniać i zestawiać z dotychczasową wiedzą (K_U01).

U2 - Potrafi argumentować i przeprowadzać pełne rozumowanie dedukcyjne (K_U06)

U3 - Posiada umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy matematycznej (K_U07).

U4 - Stosuje odpowiedni model matematyczny lub algorytm do prostej sytuacji problemowe (K_U07).

U5 - Ma umiejętność formułowania zależności między zmiennymi i opisu ich za pomocą aparatu matematycznego (K_U07).


Bilans godzin pracy studenta:

15 godzin wykładu + 15 godzin ćwiczeń + 20 godzin przygotowanie do ćwiczeń + 20 godzi przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń + 20 godzin przygotowanie do zaliczenia wykładu = 3 ECTS

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedmioty wprowadzające: Matematyka na poziomie profilu podstawowego liceum ogólnokształcącego.

Wymagania wstępne: znajomość podstawowych definicji, twierdzeń, faktów i metod obliczeniowych z zakresu teorii funkcji, algebry i geometrii objętych programem nauczania w liceum.


Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Kotlarz, Halina Wiśniewska
Prowadzący grup: Halina Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 - Ma wiedzę obejmującą teorię ciągów i szeregów liczbowych oraz rachunku zdań przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką (K_W01)

W2 - Zna podstawowe metody zastosowania teorii rachunku zdań, ciągów i szeregów liczbowych do rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką (K_W12)

U1 - Potrafi interpretować uzyskane wyniki, uzasadniać i zestawiać z dotychczasową wiedzą (K_U01).

U2 - Potrafi argumentować i przeprowadzać pełne rozumowanie dedukcyjne (K_U06)

U3 - Posiada umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy matematycznej (K_U07).

U4 - Stosuje odpowiedni model matematyczny lub algorytm do prostej sytuacji problemowej (K_U07).

U5 - Ma umiejętność formułowania zależności między zmiennymi i opisu ich za pomocą aparatu matematycznego (K_U07).


Bilans godzin pracy studenta:

15 godzin wykładu + 15 godzin ćwiczeń + 20 godzin przygotowanie do ćwiczeń + 20 godzi przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń + 20 godzin przygotowanie do zaliczenia wykładu = 3 ECTS

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedmioty wprowadzające: Matematyka na poziomie profilu podstawowego liceum ogólnokształcącego.

Wymagania wstępne: znajomość podstawowych definicji, twierdzeń, faktów i metod obliczeniowych z zakresu teorii funkcji, algebry i geometrii objętych programem nauczania w liceum.


Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-13
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Kotlarz, Halina Wiśniewska
Prowadzący grup: Halina Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 - Ma wiedzę obejmującą teorię ciągów i szeregów liczbowych oraz rachunku zdań przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką (K_W01)

W2 - Zna podstawowe metody zastosowania teorii rachunku zdań, ciągów i szeregów liczbowych do rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką (K_W12)

U1 - Potrafi interpretować uzyskane wyniki, uzasadniać i zestawiać z dotychczasową wiedzą (K_U01).

U2 - Potrafi argumentować i przeprowadzać pełne rozumowanie dedukcyjne (K_U06)

U3 - Posiada umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy matematycznej (K_U07).

U4 - Stosuje odpowiedni model matematyczny lub algorytm do prostej sytuacji problemowej (K_U07).

U5 - Ma umiejętność formułowania zależności między zmiennymi i opisu ich za pomocą aparatu matematycznego (K_U07).



Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedmioty wprowadzające: Matematyka na poziomie profilu podstawowego liceum ogólnokształcącego.

Wymagania wstępne: znajomość podstawowych definicji, twierdzeń, faktów i metod obliczeniowych z zakresu teorii funkcji, algebry i geometrii objętych programem nauczania w liceum.


Bilans pracy studenta:

Bilans godzin pracy studenta:

15 godzin wykładu + 15 godzin ćwiczeń + 20 godzin przygotowanie do ćwiczeń + 20 godzi przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń + 20 godzin przygotowanie do zaliczenia wykładu = 3 ECTS


1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Kotlarz, Halina Wiśniewska
Prowadzący grup: Sławomir Torbus, Halina Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 - Ma wiedzę obejmującą teorię ciągów i szeregów liczbowych oraz rachunku zdań przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką (K_W01)

W2 - Zna podstawowe metody zastosowania teorii rachunku zdań, ciągów i szeregów liczbowych do rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką (K_W12)

U1 - Potrafi interpretować uzyskane wyniki, uzasadniać i zestawiać z dotychczasową wiedzą (K_U01).

U2 - Potrafi argumentować i przeprowadzać pełne rozumowanie dedukcyjne (K_U06)

U3 - Posiada umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy matematycznej (K_U07).

U4 - Stosuje odpowiedni model matematyczny lub algorytm do prostej sytuacji problemowej (K_U07).

U5 - Ma umiejętność formułowania zależności między zmiennymi i opisu ich za pomocą aparatu matematycznego (K_U07).



Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedmioty wprowadzające: Matematyka na poziomie profilu podstawowego liceum ogólnokształcącego.

Wymagania wstępne: znajomość podstawowych definicji, twierdzeń, faktów i metod obliczeniowych z zakresu teorii funkcji, algebry i geometrii objętych programem nauczania w liceum.


Bilans pracy studenta:

Bilans godzin pracy studenta:

15 godzin wykładu + 15 godzin ćwiczeń + 20 godzin przygotowanie do ćwiczeń + 20 godzi przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń + 20 godzin przygotowanie do zaliczenia wykładu = 3 ECTS


1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Kotlarz, Halina Wiśniewska
Prowadzący grup: Karolina Mroczyńska, Sławomir Torbus, Halina Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 - Ma wiedzę obejmującą teorię ciągów i szeregów liczbowych oraz rachunku zdań przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką (K_W01)

W2 - Zna podstawowe metody zastosowania teorii rachunku zdań, ciągów i szeregów liczbowych do rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką (K_W12)

U1 - Potrafi interpretować uzyskane wyniki, uzasadniać i zestawiać z dotychczasową wiedzą (K_U01).

U2 - Potrafi argumentować i przeprowadzać pełne rozumowanie dedukcyjne (K_U06)

U3 - Posiada umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy matematycznej (K_U07).

U4 - Stosuje odpowiedni model matematyczny lub algorytm do prostej sytuacji problemowej (K_U07).

U5 - Ma umiejętność formułowania zależności między zmiennymi i opisu ich za pomocą aparatu matematycznego (K_U07).



Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedmioty wprowadzające: Matematyka na poziomie profilu podstawowego liceum ogólnokształcącego.

Wymagania wstępne: znajomość podstawowych definicji, twierdzeń, faktów i metod obliczeniowych z zakresu teorii funkcji, algebry i geometrii objętych programem nauczania w liceum.


Bilans pracy studenta:

Bilans godzin pracy studenta:

15 godzin wykładu + 15 godzin ćwiczeń + 20 godzin przygotowanie do ćwiczeń + 20 godzi przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń + 20 godzin przygotowanie do zaliczenia wykładu = 3 ECTS


1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Kotlarz, Halina Wiśniewska
Prowadzący grup: Sławomir Torbus, Halina Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 - Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu rachunku różniczkowego i całkowego funkcji jednej zmiennej (K_W01).

W2 - Student zna przykłady i kontrprzykłady ilustrujące poznane pojęcia (K_W01).

W3 - Student zna definicje i twierdzenia z zakresu rachunku różniczkowego i całkowego funkcji jednej zmiennej przydatne do formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką (K_W01).

U1 - Student potrafi interpretować uzyskane wyniki, uzasadniać i zestawiać z dotychczasową wiedzą (K_U07).

U2 - Student potrafi wykorzystać twierdzenia i metody rachunku różniczkowego funkcji jednej zmiennej w zagadnieniach związanych z

optymalizacją, poszukiwaniem ekstremów lokalnych i globalnych oraz badaniem przebiegu zmienności funkcji, podając precyzyjne i ścisłe

uzasadnienia poprawności swoich rozumowań (K_U07);

U3 - Student posługuje się definicją całki funkcji jednej zmiennej; potrafi wyjaśnić analityczny i geometryczny sens tego pojęcia (K_U07);

U4 - Student umie całkować funkcje jednej zmiennej przez części i przez podstawienie; potrafi wyznaczyć pola powierzchni trapezów krzywoliniowych oraz pola powierzchni i objętości brył obrotowych za pomocą całki oznaczonej (K_U07);

U5 - Student posiada umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy matematyczne, m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych (K_U06).



Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedmioty wprowadzające: Matematyka na poziomie profilu podstawowego liceum ogólnokształcącego.

Wymagania wstępne: znajomość podstawowych definicji, twierdzeń, faktów i metod obliczeniowych z zakresu teorii funkcji, algebry i geometrii objętych programem nauczania w liceum ogólnokształcącym.


Bilans pracy studenta:

Bilans godzin pracy studenta:

45 h pracy w kontakcie + 80 h pracy własnej = 125 h = 5 ECTS.


W kontakcie: 15 h Wykład + 30 h Ćwiczenia = 45 h.


Praca własna wynosi 80h i obejmuje:

- studiowanie literatury przedmiotu

- przygotowanie do ćwiczeń

- przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń

-przygotowanie do zaliczenia wykładu


1 punkt ECTS odpowiada 25 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-4 (2025-01-17)