Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1500-WF24SM-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Kolegium III
Grupy: 2 rok, 4 sem., wychowanie fizyczne, moduł zarządzanie w sporcie i rekreacji [SD]
Punkty ECTS i inne: 12.00 LUB 9.00 LUB 8.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marek Napierała, Mariusz Zasada
Prowadzący grup: Krzysztof Buśko, Marek Napierała, Wiesława Pilewska, Mirosława Szark-Eckardt, Mariusz Zasada
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

WIEDZA

W01 określa definicje nauki, cele i funkcje, podział nauk ze względu na przedmiot, zadania i metody; wymienia nauki o kulturze fizycznej, jako przedmiot i metody, w tym metody badań empirycznych, a także metody doboru próby z populacji i typowe etapy postępowania badawczego w naukach empirycznych. (K_W03)

W02 przedstawia poszerzoną wiedzę dotyczącą teoretycznych i praktycznych dyscyplin naukowych funkcjonujących w kulturze fizycznej. (K_W06)

W03 określa obowiązujące w nauce zasady dobrych obyczajów, odnoszące się do poszanowania norm etyki naukowej przestrzegających ochronę praw autorskich oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej.(K_W20)

UMIEJĘTNOŚCI

U01 - bierze czynny udział w planowaniu i realizacji zadań badawczych w zakresie kultury fizycznej; wykazuje umiejętności formułowania i rozwiązywania problemów badawczych. (K_U03)

U02 kompiluje wiedzę ze źródeł pisanych i elektronicznych, obejmującej formułowanie i analizę problemów z obszaru nauk o kulturze fizycznej i nauk o zdrowiu; samodzielnie tworzy typowe prace pisemne w z zakresu kultury fizycznej. (K_U05)

U03 potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować i wykorzystywać informacje wynikające z własnej pracy zawodowej oraz zawartych w dostępnych źródłach literatury modułu (przedmiotu), umiejętnie przygotowując i prezentując wystąpienia ustne. (K_U06)

U04 pozyskuje, analizuje i interpretuje dane liczbowe związane z zawodem nauczyciela wychowania fizycznego, trenera i menedżera sportu, w tym wyniki badań naukowych oraz badań i obserwacji własnych. (K_U07)

KOMPETENCJE

K01 dba o prestiż związany z wykonywaniem zawodu i właściwie pojętą solidarność zawodową; postępuje zgodnie z zasadami etyki. (K_K03)

K02 zna zakres swojej wiedzy i umiejętności, posiada sztukę stawiania zagadnień, prowadzenia dyskusji, umiejętność analitycznego myślenia i twórczego rozwiązywania problemów a także w sposób odpowiedzialny przygotowuje się do swojej pracy. (K_K06)

K03 wykazuje motywację do stałej unifikacji wiedzy w obszarze nauk o kulturze fizycznej; rozumie potrzebę i potrafi wykorzystywać działalność badawczą w pracy zawodowej w celu postrzegania i monitorowania zmian zachodzących w sferze świadomości i aktywności ruchowej społeczeństwa, na tej podstawie potrafi formułować opinie. (K_K09)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

- teoria wychowania fizycznego (uwarunkowania edukacji szkolnej, teorie kształcenia i wychowania w klasie szkolnej, wychowanie fizyczne w alternatywnych koncepcjach edukacyjnych)

- psychologia (czynniki sprzyjające i hamujące rozwój człowieka, kształtowanie zainteresowań aktywnością fizyczną oraz rozwijania postaw prosomatycznych)

- przedmioty I stopnia studiów (znajomość informacji z szeroko pojętej kultury fizycznej)


Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marek Napierała, Mariusz Zasada
Prowadzący grup: Beata Augustyńska, Mariusz Klimczyk, Oleksandr Kostyukov, Marek Napierała, Mirosława Szark-Eckardt, Mariusz Zasada
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

WIEDZA

W01 określa definicje nauki, cele i funkcje, podział nauk ze względu na przedmiot, zadania i metody; wymienia nauki o kulturze fizycznej, jako przedmiot i metody, w tym metody badań empirycznych, a także metody doboru próby z populacji i typowe etapy postępowania badawczego w naukach empirycznych. (K_W03)

W02 przedstawia poszerzoną wiedzę dotyczącą teoretycznych i praktycznych dyscyplin naukowych funkcjonujących w kulturze fizycznej. (K_W06)

W03 określa obowiązujące w nauce zasady dobrych obyczajów, odnoszące się do poszanowania norm etyki naukowej przestrzegających ochronę praw autorskich oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej.(K_W20)

UMIEJĘTNOŚCI

U01 - bierze czynny udział w planowaniu i realizacji zadań badawczych w zakresie kultury fizycznej; wykazuje umiejętności formułowania i rozwiązywania problemów badawczych. (K_U03)

U02 kompiluje wiedzę ze źródeł pisanych i elektronicznych, obejmującej formułowanie i analizę problemów z obszaru nauk o kulturze fizycznej i nauk o zdrowiu; samodzielnie tworzy typowe prace pisemne w z zakresu kultury fizycznej. (K_U05)

U03 potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować i wykorzystywać informacje wynikające z własnej pracy zawodowej oraz zawartych w dostępnych źródłach literatury modułu (przedmiotu), umiejętnie przygotowując i prezentując wystąpienia ustne. (K_U06)

U04 pozyskuje, analizuje i interpretuje dane liczbowe związane z zawodem nauczyciela wychowania fizycznego, trenera i menedżera sportu, w tym wyniki badań naukowych oraz badań i obserwacji własnych. (K_U07)

KOMPETENCJE

K01 dba o prestiż związany z wykonywaniem zawodu i właściwie pojętą solidarność zawodową; postępuje zgodnie z zasadami etyki. (K_K03)

K02 zna zakres swojej wiedzy i umiejętności, posiada sztukę stawiania zagadnień, prowadzenia dyskusji, umiejętność analitycznego myślenia i twórczego rozwiązywania problemów a także w sposób odpowiedzialny przygotowuje się do swojej pracy. (K_K06)

K03 wykazuje motywację do stałej unifikacji wiedzy w obszarze nauk o kulturze fizycznej; rozumie potrzebę i potrafi wykorzystywać działalność badawczą w pracy zawodowej w celu postrzegania i monitorowania zmian zachodzących w sferze świadomości i aktywności ruchowej społeczeństwa, na tej podstawie potrafi formułować opinie. (K_K09)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

- teoria wychowania fizycznego (uwarunkowania edukacji szkolnej, teorie kształcenia i wychowania w klasie szkolnej, wychowanie fizyczne w alternatywnych koncepcjach edukacyjnych)

- psychologia (czynniki sprzyjające i hamujące rozwój człowieka, kształtowanie zainteresowań aktywnością fizyczną oraz rozwijania postaw prosomatycznych)

- przedmioty I stopnia studiów (znajomość informacji z szeroko pojętej kultury fizycznej)


Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Buśko
Prowadzący grup: Krzysztof Buśko, Tomasz Kowalik, Patrycja Lipińska, Mirosława Szark-Eckardt, Mariusz Zasada
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - zna i rozumie definicje nauki, cele i funkcje, podział nauk ze względu na przedmiot, zadania i metody; zna i rozumie nauki o kulturze fizycznej, jako przedmiot i metody, w tym metody badań empirycznych, a także metody doboru próby z populacji i typowe etapy postępowania badawczego w naukach empirycznych K_W03


W02 - zna i rozumie obowiązujące w nauce zasady dobrych obyczajów, odnoszące się do poszanowania norm etyki naukowej przestrzegających ochronę praw autorskich oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej K_W20


W03 - zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu nauk o kulturze fizycznej

K_W21

U01 - potrafi współdziałać w planowaniu i realizacji zadań badawczych; posiada umiejętności formułowania i rozwiązywania problemów badawczych kształtuje kompetencje technologiczne i aksjologiczne w zakresie dbałości o ciało K_U03


U02 - posiada podstawowe umiejętności kompilacji wiedzy ze źródeł pisanych i elektronicznych, obejmującej formułowanie i analizę problemów z obszaru nauk o kulturze fizycznej i nauk o zdrowiu; na tej podstawie posiada zdolność samodzielnego tworzenia typowych prac pisemnych K_U05


U03 - potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować i wykorzystywać informacje wynikające z własnej pracy zawodowej oraz zawartych w dostępnych źródłach literatury modułu (przedmiotu), umiejętnie przygotowując i prezentując wystąpienia ustne; K_U06

K01 - zna zakres swojej wiedzy i umiejętności, posiada sztukę stawiania zagadnień, prowadzenia dyskusji, umiejętność analitycznego myślenia i twórczego rozwiązywania problemów a także w sposób odpowiedzialny przygotowuje się do swojej pracy K_K06


K02 - wykazuje motywację do stałej unifikacji wiedzy w obszarze szeroko pojmowanej nauki o kulturze fizycznej; rozumie potrzebę i potrafi wykorzystywać działalność badawczą w pracy zawodowej posługując się powszechnie stosowanymi metodami i technikami w celu postrzegania i monitorowania zmian zachodzących w sferze świadomości i aktywności ruchowej społeczeństwa K_K09


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

- teoria wychowania fizycznego (uwarunkowania edukacji szkolnej, teorie kształcenia i wychowania w klasie szkolnej, wychowanie fizyczne w alternatywnych koncepcjach edukacyjnych)

- psychologia (czynniki sprzyjające i hamujące rozwój człowieka, kształtowanie zainteresowań aktywnością fizyczną oraz rozwijania postaw prosomatycznych)

- przedmioty I stopnia studiów (znajomość informacji z szeroko pojętej kultury fizycznej)


Bilans pracy studenta:

Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim

- 30 godz. seminarium

- 5 godz. konsultacji

Praca własna (PW) studenta

- 50 godz. w ramach części seminaryjnejj, m.in. przygotowanie do literatury, pisanie pracy, nanoszenie poprawek, realizacja ćwiczeń cząstkowych, pisanie konspektów, opracowanie wyników, etc.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Żychowska
Prowadzący grup: Michalina Kuska, Bartłomiej Niespodziński, Ewa Sokołowska, Hanna Żukowska, Małgorzata Żychowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - określa definicje nauki, cele i funkcje, podział nauk ze względu na przedmiot, zadania i metody; wymienia nauki o kulturze fizycznej, jako przedmiot i metody, w tym metody badań empirycznych, a także metody doboru próby z populacji i typowe etapy postępowania badawczego w naukach empirycznych [K_W03].

W02 - przedstawia poszerzoną wiedzę dotyczącą teoretycznych i praktycznych dyscyplin naukowych funkcjonujących w kulturze fizycznej [K_W06].

W03 - określa obowiązujące w nauce zasady dobrych obyczajów, odnoszące się do poszanowania norm etyki naukowej przestrzegających ochronę praw autorskich oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej [K_W20].

U01 - bierze czynny udział w planowaniu i realizacji zadań badawczych w zakresie kultury fizycznej; wykazuje umiejętności formułowania i rozwiązywania problemów badawczych [K_U03].

U02 - kompiluje wiedzę ze źródeł pisanych i elektronicznych, obejmującej formułowanie i analizę problemów z obszaru nauk o kulturze fizycznej i nauk o zdrowiu; samodzielnie tworzy typowe prace pisemne w z zakresu kultury fizycznej [K_U05].

U03 - potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować i wykorzystywać informacje wynikające z własnej pracy zawodowej oraz zawartych w dostępnych źródłach literatury modułu (przedmiotu), umiejętnie przygotowując i prezentując wystąpienia ustne [K_U06].

U04 - pozyskuje, analizuje i interpretuje dane liczbowe związane z zawodem nauczyciela wychowania fizycznego, trenera i menedżera sportu, w tym wyniki badań naukowych oraz badań i obserwacji własnych [K_U07].

K01 - dba o prestiż związany z wykonywaniem zawodu i właściwie pojętą solidarność zawodową; postępuje zgodnie z zasadami etyki [K_K03].

K02 - zna zakres swojej wiedzy i umiejętności, posiada sztukę stawiania zagadnień, prowadzenia dyskusji, umiejętność analitycznego myślenia i twórczego rozwiązywania problemów a także w sposób odpowiedzialny przygotowuje się do swojej pracy [K_K06].

K03 - wykazuje motywację do stałej unifikacji wiedzy w obszarze nauk o kulturze fizycznej; rozumie potrzebę i potrafi wykorzystywać działalność badawczą w pracy zawodowej w celu postrzegania i monitorowania zmian zachodzących w sferze świadomości i aktywności ruchowej społeczeństwa, na tej podstawie potrafi formułować opinie [K_K09].przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu nauk o kulturze fizycznej

K_W21

U01 - potrafi współdziałać w planowaniu i realizacji zadań badawczych; posiada umiejętności formułowania i rozwiązywania problemów badawczych kształtuje kompetencje technologiczne i aksjologiczne w zakresie dbałości o ciało K_U03

U02 - posiada podstawowe umiejętności kompilacji wiedzy ze źródeł pisanych i elektronicznych, obejmującej formułowanie i analizę problemów z obszaru nauk o kulturze fizycznej i nauk o zdrowiu; na tej podstawie posiada zdolność samodzielnego tworzenia typowych prac pisemnych K_U05

U03 - potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować i wykorzystywać informacje wynikające z własnej pracy zawodowej oraz zawartych w dostępnych źródłach literatury modułu (przedmiotu), umiejętnie przygotowując i prezentując wystąpienia ustne; K_U06

K01 - zna zakres swojej wiedzy i umiejętności, posiada sztukę stawiania zagadnień, prowadzenia dyskusji, umiejętność analitycznego myślenia i twórczego rozwiązywania problemów a także w sposób odpowiedzialny przygotowuje się do swojej pracy K_K06

K02 - wykazuje motywację do stałej unifikacji wiedzy w obszarze szeroko pojmowanej nauki o kulturze fizycznej; rozumie potrzebę i potrafi wykorzystywać działalność badawczą w pracy zawodowej posługując się powszechnie stosowanymi metodami i technikami w celu postrzegania i monitorowania zmian zachodzących w sferze świadomości i aktywności ruchowej społeczeństwa K_K09


Bilans pracy studenta:

Kontakt bezpośredni z nauczycielem akademickim

- 30 godz. seminarium

- 50 godz. konsultacji

Praca własna studenta

- 820 godz. przygotowanie pracy magisterskiej, pisanie pracy, nanoszenie poprawek, realizacja ćwiczeń cząstkowych, pisanie konspektów, opracowanie statystyczne wyników badań, etc.

Razem: 900 godz. = 12 ECTS

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Buśko
Prowadzący grup: Krzysztof Buśko, Patrycja Lipińska, Alicja Nowak-Zaleska, Mirosława Szark-Eckardt
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - zna i rozumie definicje nauki, cele i funkcje, podział nauk ze względu na przedmiot, zadania i metody; zna i rozumie nauki o kulturze fizycznej, jako przedmiot i metody, w tym metody badań empirycznych, a także metody doboru próby z populacji i typowe etapy postępowania badawczego w naukach empirycznych (K_W03)

W02 - ma poszerzoną wiedzę dotyczącą teoretycznych i praktycznych dyscyplin naukowych funkcjonujących w kulturze fizycznej (K_W06)

W03 - zna i rozumie obowiązujące w nauce zasady dobrych obyczajów, odnoszące się do poszanowania norm etyki naukowej przestrzegających ochronę praw autorskich oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej (K_W20)

U01 - potrafi współdziałać w planowaniu i realizacji zadań badawczych w zakresie kultury fizycznej; posiada umiejętności formułowania i rozwiązywania problemów badawczych (K_U03)

U02 - posiada podstawowe umiejętności kompilacji wiedzy ze źródeł pisanych i elektronicznych, obejmującej formułowanie i analizę problemów z obszaru nauk o kulturze fizycznej i nauk o zdrowiu; na tej podstawie posiada zdolność samodzielnego tworzenia typowych prac pisemnych (K_U05)

U03 - potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować i wykorzystywać informacje wynikające z własnej pracy zawodowej oraz zawartych w dostępnych źródłach literatury modułu (przedmiotu), umiejętnie przygotowując i prezentując wystąpienia ustne (K_U06)

U04 - potrafi pozyskiwać, analizować i interpretować dane liczbowe związane z zawodem nauczyciela wychowania fizycznego, trenera i menedżera sportu, w tym wyniki badań naukowych oraz badań i obserwacji własnych (K_U07)

K01 - okazuje dbałość o prestiż związany z wykonywaniem zawodu i właściwie pojętą solidarność zawodową; postępuje zgodnie z zasadami etyki (K_K03)

K02 - zna zakres swojej wiedzy i umiejętności, posiada sztukę stawiania zagadnień, prowadzenia dyskusji, umiejętność analitycznego myślenia i twórczego rozwiązywania problemów a także w sposób odpowiedzialny przygotowuje się do swojej pracy (K_K06)

K03 - wykazuje motywację do stałej unifikacji wiedzy w obszarze nauk o kulturze fizycznej; rozumie potrzebę i potrafi wykorzystywać działalność badawczą w pracy zawodowej w celu postrzegania i monitorowania zmian zachodzących w sferze świadomości i aktywności ruchowej społeczeństwa, na tej podstawie potrafi formułować opinie (K_K09)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

- teoria wychowania fizycznego (uwarunkowania edukacji szkolnej, teorie kształcenia i wychowania w klasie szkolnej, wychowanie fizyczne w alternatywnych koncepcjach edukacyjnych)

- psychologia (czynniki sprzyjające i hamujące rozwój człowieka, kształtowanie zainteresowań aktywnością fizyczną oraz rozwijania postaw prosomatycznych)

- przedmioty I stopnia studiów (znajomość informacji z szeroko pojętej kultury fizycznej)


Bilans pracy studenta:

Godziny kontaktowe: 30 godzin

Przygotowanie do zajęć: 10 godzin

Przygotowanie pracy magisterskiej: 320 godzin

Razem: 360 godzin = 12 ECTS

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariusz Zasada
Prowadzący grup: Tomasz Frołowicz, Patrycja Lipińska, Mariusz Zasada, Małgorzata Żychowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Buśko
Prowadzący grup: Krzysztof Buśko, Patrycja Lipińska, Mirosława Szark-Eckardt
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

B.3.W1. - zadania charakterystyczne dla szkoły lub placówki systemu oświaty oraz środowisko, w jakim one działają;

B.3.W2. - organizację, statut i plan pracy szkoły, program wychowawczo-profilaktyczny oraz program realizacji doradztwa zawodowego;

B.3.W3. - zasady zapewniania bezpieczeństwa uczniom w szkole i poza nią.


B.3.U1. - wyciągać wnioski z obserwacji pracy wychowawcy klasy, jego interakcji z uczniami oraz sposobu, w jaki planuje i przeprowadza zajęcia wychowawcze;

B.3.U2. - wyciągać wnioski z obserwacji sposobu integracji działań opiekuńczo-wychowawczych i dydaktycznych przez nauczycieli przedmiotów;

B.3.U3. - wyciągać wnioski, w miarę możliwości, z bezpośredniej obserwacji pracy rady pedagogicznej i zespołu wychowawców klas;

B.3.U5. - zaplanować i przeprowadzić zajęcia wychowawcze pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych;

B.3.U6. - analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk.


B.3.K1. - skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i z nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy.


N_W4 - normy, procedury i dobre praktyki stosowane w działalności pedagogicznej (wychowanie przedszkolne, nauczanie w szkołach podstawowych i średnich ogólnokształcących, technikach i szkołach branżowych, szkołach specjalnych i oddziałach specjalnych oraz integracyjnych, w różnego typu ośrodkach wychowawczych oraz kształceniu ustawicznym);

N_W6 - zróżnicowanie potrzeb edukacyjnych uczniów i wynikające z nich zadania szkoły dotyczące dostosowania organizacji procesu kształcenia i wychowania;

N_W8 - strukturę i funkcje systemu oświaty – cele, podstawy prawne, organizację i funkcjonowanie instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, a także alternatywne formy edukacji;

N_W9 - podstawy prawne systemu oświaty niezbędne do prawidłowego realizowania prowadzonych działań edukacyjnych;


N_U3 - rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia uczniów oraz projektować i prowadzić działania wspierające integralny rozwój uczniów, ich aktywność i uczestnictwo w procesie kształcenia i wychowania oraz w życiu społecznym;

N_U6 - tworzyć sytuacje wychowawczo-dydaktyczne motywujące uczniów do nauki i pracy nad sobą, analizować ich skuteczność oraz modyfikować działania w celu uzyskania pożądanych efektów wychowania i kształcenia;

N_U8 - rozwijać kreatywność i umiejętność samodzielnego, krytycznego myślenia uczniów;

N_U9 - skutecznie animować i monitorować realizację zespołowych działań edukacyjnych uczniów;

N_U15 - poprawnie posługiwać się językiem polskim i poprawnie oraz adekwatnie do wieku uczniów posługiwać się terminologią przedmiotu;

N_U16 - posługiwać się aparatem mowy zgodnie z zasadami emisji głosu;


N_K5 - rozpoznawania specyfiki środowiska lokalnego i podejmowania współpracy na rzecz dobra uczniów i tego środowiska;

N_K7 - pracy w zespole, pełnienia w nim różnych ról oraz współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami uczniów i innymi członkami społeczności szkolnej i lokalnej.


W01 - zna i rozumie definicje nauki, cele i funkcje, podział nauk ze względu na przedmiot, zadania i metody; zna i rozumie nauki o kulturze fizycznej, jako przedmiot i metody, w tym metody badań empirycznych, a także metody doboru próby z populacji i typowe etapy postępowania badawczego w naukach empirycznych [K_W03].

W02 - ma poszerzoną wiedzę dotyczącą teoretycznych i praktycznych dyscyplin naukowych funkcjonujących w kulturze fizycznej [K_W06].

W03 - zna i rozumie obowiązujące w nauce zasady dobrych obyczajów, odnoszące się do poszanowania norm etyki naukowej przestrzegających ochronę praw autorskich oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej [K_W20].

U01 - potrafi współdziałać w planowaniu i realizacji zadań badawczych w zakresie kultury fizycznej; posiada umiejętności formułowania i rozwiązywania problemów badawczych [K_U03].

U02 - posiada podstawowe umiejętności kompilacji wiedzy ze źródeł pisanych i elektronicznych, obejmującej formułowanie i analizę problemów z obszaru nauk o kulturze fizycznej i nauk o zdrowiu; na tej podstawie posiada zdolność samodzielnego tworzenia typowych prac pisemnych [K_U05].

U03 - potrafi wyszukiwać, analizować i wykorzystywać informacje wynikające z własnej pracy zawodowej oraz zawartych w dostępnych źródłach literatury przedmiotu, umiejętnie przygotowuje i prezentuje wystąpienia ustne [K_U06].

U04 - potrafi pozyskiwać, analizować i interpretować dane liczbowe związane z zawodem nauczyciela wychowania fizycznego, trenera i menedżera sportu, w tym wyniki badań naukowych oraz badań i obserwacji własnych [K_U07].

K01 - okazuje dbałość o prestiż związany z wykonywaniem zawodu i właściwie pojętą solidarność zawodową; postępuje zgodnie z zasadami etyki [K_K03].

K02 - zna zakres swojej wiedzy i umiejętności, posiada sztukę stawiania zagadnień, prowadzenia dyskusji (także w języku obcym), umiejętność analitycznego myślenia i twórczego rozwiązywania problemów a także w sposób odpowiedzialny przygotowuje się do swojej pracy [K_K06].

K03 - wykazuje motywację do stałej unifikacji wiedzy w obszarze nauk o kulturze fizycznej; rozumie potrzebę i potrafi wykorzystywać działalność badawczą w pracy zawodowej w celu postrzegania i monitorowania zmian zachodzących w sferze świadomości i aktywności ruchowej społeczeństwa, na tej podstawie potrafi formułować opinie [K_K09].

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

- teoria wychowania fizycznego (uwarunkowania edukacji szkolnej, teorie kształcenia i wychowania w klasie szkolnej, wychowanie fizyczne w alternatywnych koncepcjach edukacyjnych)

- psychologia (czynniki sprzyjające i hamujące rozwój człowieka, kształtowanie zainteresowań aktywnością fizyczną oraz rozwijania postaw prosomatycznych)

- przedmioty I stopnia studiów (znajomość informacji z szeroko pojętej kultury fizycznej)

Bilans pracy studenta:

Godziny kontaktowe: 66 godzin

praca własna: 259 godzin

Razem: 325 godzin = 13 ETCS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-5 (2025-06-04)