Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zabawy i gry ruchowe w gimnastyce korekcyjnej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1500-wf23ZiGRwGK-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zabawy i gry ruchowe w gimnastyce korekcyjnej
Jednostka: Kolegium III
Grupy: 2 rok, 3 sem., wychowanie fizyczne, spec. nauczycielska [SP]
Punkty ECTS i inne: 3.00 LUB 2.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michalina Kuska
Prowadzący grup: Michalina Kuska, Mirosław Mrozkowiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01- Posiada niezbędną wiedzę dotyczącą przygotowania i prowadzenia gier i zabaw ruchowych w zależności od istniejącej wady postawy oraz dysfunkcji ruchowej (K_W11, K_W12).

U01 - Poprawnie planuje, organizuje i przeprowadza zajęcia z gier i zabaw ruchowych w gimnastyce korekcyjno-kompensacyjnej w zależności od: rodzaju wady postawy i dysfunkcji ruchu, składu i liczebności grupy, miejsca zajęć oraz rodzaju i ilości przyborów (K_U01, K_U11).

K01 - Diagnozuje, programuje, organizuje gry i zabawy ruchowe w gimnastyce korekcyjnej, stawia dobro ucznia na pierwszym miejscu, a w zależności od zaistniałej sytuacji na zajęciach umie działać twórczo i niestandardowo (K_K05).

K02- Rozumie związek wpływu osobistego na postawę i zachowanie uczniów oraz zachęca do dbałości o postawę ciała w różnych sytuacja dnia codziennego (K_K06).


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

- Anatomia (budowa człowieka, budowa i funkcjonowanie układu ruchu)

- Ćwiczenia korekcyjne z elementami rehabilitacji (wady postawy,

przyczyny powstania i sposoby leczenia; dysfunkcje układu ruchu)

- Gry i zabawy ruchowe (organizacja i prowadzenie gier oraz zabaw ruchowych)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michalina Kuska
Prowadzący grup: Michalina Kuska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01- Posiada niezbędną wiedzę dotyczącą przygotowania i prowadzenia gier i zabaw ruchowych w zależności od istniejącej wady postawy oraz dysfunkcji ruchowej (K_W11, K_W12).

U01 - Poprawnie planuje, organizuje i przeprowadza zajęcia z gier i zabaw ruchowych w gimnastyce korekcyjno-kompensacyjnej w zależności od: rodzaju wady postawy i dysfunkcji ruchu, składu i liczebności grupy, miejsca zajęć oraz rodzaju i ilości przyborów (K_U01, K_K_U11).

K01 - Diagnozuje, programuje, organizuje gry i zabawy ruchowe w gimnastyce korekcyjnej, stawia dobro ucznia na pierwszym miejscu, a w zależności od zaistniałej sytuacji na zajęciach umie działać twórczo i niestandardowo (K_K05).

K02- Rozumie związek wpływu osobistego na postawę i zachowanie uczniów oraz zachęca do dbałości o postawę ciała w różnych sytuacja dnia codziennego (K_K06).


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

- Anatomia (budowa człowieka, budowa i funkcjonowanie układu ruchu)

- Ćwiczenia korekcyjne z elementami rehabilitacji (wady postawy,

przyczyny powstania i sposoby leczenia; dysfunkcje układu ruchu)

- Gry i zabawy ruchowe (organizacja i prowadzenie gier oraz zabaw ruchowych)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michalina Kuska
Prowadzący grup: Michalina Kuska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01- Posiada niezbędną wiedzę dotyczącą przygotowania i prowadzenia gier i zabaw ruchowych w zależności od istniejącej wady postawy oraz dysfunkcji ruchowej (K_W11, K_W12).

U01 - Poprawnie planuje, organizuje i przeprowadza zajęcia z gier i zabaw ruchowych w gimnastyce korekcyjno-kompensacyjnej w zależności od: rodzaju wady postawy i dysfunkcji ruchu, składu i liczebności grupy, miejsca zajęć oraz rodzaju i ilości przyborów (K_U01, K_U11).

K01 - Diagnozuje, programuje, organizuje gry i zabawy ruchowe w gimnastyce korekcyjnej, stawia dobro ucznia na pierwszym miejscu, a w zależności od zaistniałej sytuacji na zajęciach umie działać twórczo i niestandardowo (K_K05).

K02- Rozumie związek wpływu osobistego na postawę i zachowanie uczniów oraz zachęca do dbałości o postawę ciała w różnych sytuacja dnia codziennego (K_K06).


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

- Anatomia (budowa człowieka, budowa i funkcjonowanie układu ruchu)

- Ćwiczenia korekcyjne z elementami rehabilitacji (wady postawy,

przyczyny powstania i sposoby leczenia; dysfunkcje układu ruchu)

- Gry i zabawy ruchowe (organizacja i prowadzenie gier oraz zabaw ruchowych)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-13
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michalina Kuska
Prowadzący grup: Michalina Kuska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01- Posiada niezbędną wiedzę dotyczącą przygotowania i prowadzenia gier i zabaw ruchowych w zależności od istniejącej wady postawy oraz dysfunkcji ruchowej (K_W11, K_W12).

U01 - Poprawnie planuje, organizuje i przeprowadza zajęcia z gier i zabaw ruchowych w gimnastyce korekcyjno-kompensacyjnej w zależności od: rodzaju wady postawy i dysfunkcji ruchu, składu i liczebności grupy, miejsca zajęć oraz rodzaju i ilości przyborów (K_U01, K_U11).

K01 - Diagnozuje, programuje, organizuje gry i zabawy ruchowe w gimnastyce korekcyjnej, stawia dobro ucznia na pierwszym miejscu, a w zależności od zaistniałej sytuacji na zajęciach umie działać twórczo i niestandardowo (K_K05).

K02- Rozumie związek wpływu osobistego na postawę i zachowanie uczniów oraz zachęca do dbałości o postawę ciała w różnych sytuacja dnia codziennego (K_K06).


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

- Anatomia (budowa człowieka, budowa i funkcjonowanie układu ruchu)

- Ćwiczenia korekcyjne z elementami rehabilitacji (wady postawy,

przyczyny powstania i sposoby leczenia; dysfunkcje układu ruchu)

- Gry i zabawy ruchowe (organizacja i prowadzenie gier oraz zabaw ruchowych)

Bilans pracy studenta:

Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim:

- 15 godz. ćwiczeń

- 10 godz. konsultacji

Praca własna (PW) studenta:

- 25 godz. w ramach części ćwiczeniowej, m.in. przygotowanie do prowadzenia zajęć, pisanie scenariusza zajęć, przegląd literatury, przygotowanie do kolokwium końcowego etc.

Łącznie 25 godz. KB + 25 godz. PW = 50 godz. (2 ECTS).


Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Hanna Żukowska
Prowadzący grup: Hanna Żukowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01- Posiada niezbędną wiedzę dotyczącą przygotowania i prowadzenia gier i zabaw ruchowych w zależności od istniejącej wady postawy oraz dysfunkcji ruchowej (K_W11, K_W12).

U01 - Poprawnie planuje, organizuje i przeprowadza zajęcia z gier i zabaw ruchowych w gimnastyce korekcyjno-kompensacyjnej w zależności od: rodzaju wady postawy i dysfunkcji ruchu, składu i liczebności grupy, miejsca zajęć oraz rodzaju i ilości przyborów (K_U01, K_U11).

K01 - Diagnozuje, programuje, organizuje gry i zabawy ruchowe w gimnastyce korekcyjnej, stawia dobro ucznia na pierwszym miejscu, a w zależności od zaistniałej sytuacji na zajęciach umie działać twórczo i niestandardowo (K_K05).

K02- Rozumie związek wpływu osobistego na postawę i zachowanie uczniów oraz zachęca do dbałości o postawę ciała w różnych sytuacja dnia codziennego (K_K06).


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

- Anatomia (budowa człowieka, budowa i funkcjonowanie układu ruchu)

- Ćwiczenia korekcyjne z elementami rehabilitacji (wady postawy,

przyczyny powstania i sposoby leczenia; dysfunkcje układu ruchu)

- Gry i zabawy ruchowe (organizacja i prowadzenie gier oraz zabaw ruchowych)

Bilans pracy studenta:

Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim:

- 15 godz. ćwiczeń

- 10 godz. konsultacji

Praca własna (PW) studenta:

- 25 godz. w ramach części ćwiczeniowej, m.in. przygotowanie do prowadzenia zajęć, pisanie scenariusza zajęć, przegląd literatury, przygotowanie do kolokwium końcowego etc.

Łącznie 25 godz. KB + 25 godz. PW = 50 godz. (2 ECTS).


Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michalina Kuska
Prowadzący grup: Hanna Żukowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01- Posiada niezbędną wiedzę dotyczącą przygotowania i prowadzenia gier i zabaw ruchowych w zależności od istniejącej wady postawy oraz dysfunkcji ruchowej (K_W11, K_W12).

U01 - Poprawnie planuje, organizuje i przeprowadza zajęcia z gier i zabaw ruchowych w gimnastyce korekcyjno-kompensacyjnej w zależności od: rodzaju wady postawy i dysfunkcji ruchu, składu i liczebności grupy, miejsca zajęć oraz rodzaju i ilości przyborów (K_U01, K_U11).

K01 - Diagnozuje, programuje, organizuje gry i zabawy ruchowe w gimnastyce korekcyjnej, stawia dobro ucznia na pierwszym miejscu, a w zależności od zaistniałej sytuacji na zajęciach umie działać twórczo i niestandardowo (K_K05).

K02- Rozumie związek wpływu osobistego na postawę i zachowanie uczniów oraz zachęca do dbałości o postawę ciała w różnych sytuacja dnia codziennego (K_K06).


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

- Anatomia (budowa człowieka, budowa i funkcjonowanie układu ruchu)

- Ćwiczenia ruchowe w gimnastyce korekcyjnej (wady postawy,

przyczyny powstania i sposoby leczenia; dysfunkcje układu ruchu)

- Gry i zabawy ruchowe (organizacja i prowadzenie gier oraz zabaw ruchowych)

Bilans pracy studenta:

Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim:

- 15 godz. ćwiczeń

- 2 godz. zaliczenia końcowego

Praca własna (PW) studenta:

- 33 godz. w ramach części ćwiczeniowej, m.in. przygotowanie do prowadzenia zajęć, pisanie scenariusza zajęć, przegląd literatury, przygotowanie do kolokwium końcowego etc.

Łącznie 17 godz. KB + 33 godz. PW = 50 godz. (2 ECTS).


Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Sokołowska
Prowadzący grup: Ewa Sokołowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01- Posiada niezbędną wiedzę dotyczącą przygotowania i prowadzenia gier i zabaw ruchowych w zależności od istniejącej wady postawy oraz dysfunkcji ruchowej (K_W11, K_W12).

U01 - Poprawnie planuje, organizuje i przeprowadza zajęcia z gier i zabaw ruchowych w gimnastyce korekcyjno-kompensacyjnej w zależności od: rodzaju wady postawy i dysfunkcji ruchu, składu i liczebności grupy, miejsca zajęć oraz rodzaju i ilości przyborów (K_U01, K_U11).

K01 - Diagnozuje, programuje, organizuje gry i zabawy ruchowe w gimnastyce korekcyjnej, stawia dobro ucznia na pierwszym miejscu, a w zależności od zaistniałej sytuacji na zajęciach umie działać twórczo i niestandardowo (K_K05).

K02- Rozumie związek wpływu osobistego na postawę i zachowanie uczniów oraz zachęca do dbałości o postawę ciała w różnych sytuacja dnia codziennego (K_K06).


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

- Anatomia (budowa człowieka, budowa i funkcjonowanie układu ruchu)

- Ćwiczenia ruchowe w gimnastyce korekcyjnej (wady postawy,

przyczyny powstania i sposoby leczenia; dysfunkcje układu ruchu)

- Gry i zabawy ruchowe (organizacja i prowadzenie gier oraz zabaw ruchowych)

Bilans pracy studenta:

Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim:

- 15 godz. ćwiczeń

- 2 godz. zaliczenia końcowego

Praca własna (PW) studenta:

- 33 godz. w ramach części ćwiczeniowej, m.in. przygotowanie do prowadzenia zajęć, pisanie scenariusza zajęć, przegląd literatury, przygotowanie do kolokwium końcowego etc.

Łącznie 17 godz. KB + 33 godz. PW = 50 godz. (2 ECTS).


Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-5 (2025-06-04)