Wprowadzenie do logopedii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-Lg12WDL-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do logopedii |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Kamyk-Wawryszuk | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Kamyk-Wawryszuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W01 Prezentuje uporządkowaną wiedzę i definiuje podstawowe terminy z zakresu nauk humanistycznych, społecznych, medycznych związanych ze studiowanym kierunkiem. K_W02 Zna historię logopedii, jej przedmiot i specjalności oraz wskazuje miejsce i zadania logopedy: nauczyciela i terapeuty w nowoczesnym systemie rehabilitacji. K_W12 Rozpoznaje i charakteryzuje podstawowe elementy wiedzy obejmujące teorie i metodologie z zakresu logopedii, językoznawstwa, pedagogiki. K_U07 Posiada umiejętności badania, diagnozowania i prowadzenia terapii z dzieckiem wymagającym wczesnej interwencji logopedycznej, przedwcześnie urodzonym, z zespołami zaburzeń genetycznych, z zaburzeniami neurologicznymi, wadami w budowie twarzoczaszki. K_U10 Potrafi rozwiązywać, we współpracy z innymi specjalistami: neurologami, foniatrami, laryngologami, fizjoterapeutami, ortodontami, problemy pacjentów z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji oraz prowadzić doradztwo i konsultacje dla osób z zburzeniami mowy oraz ich rodzin. K_U19 Wypowiada się w mowie i piśmie w języku obcym w sposób właściwy dla wybranej sfery działalności zawodowej/edukacyjnej zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. K_U25 Potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w przedszkolu i szkole. K_K11 Ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Kamyk-Wawryszuk | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Kamyk-Wawryszuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W01 Prezentuje uporządkowaną wiedzę i definiuje podstawowe terminy z zakresu nauk humanistycznych, społecznych, medycznych związanych ze studiowanym kierunkiem. K_W02 Zna historię logopedii, jej przedmiot i specjalności oraz wskazuje miejsce i zadania logopedy: nauczyciela i terapeuty w nowoczesnym systemie rehabilitacji. K_W12 Rozpoznaje i charakteryzuje podstawowe elementy wiedzy obejmujące teorie i metodologie z zakresu logopedii, językoznawstwa, pedagogiki. K_U07 Posiada umiejętności badania, diagnozowania i prowadzenia terapii z dzieckiem wymagającym wczesnej interwencji logopedycznej, przedwcześnie urodzonym, z zespołami zaburzeń genetycznych, z zaburzeniami neurologicznymi, wadami w budowie twarzoczaszki. K_U10 Potrafi rozwiązywać, we współpracy z innymi specjalistami: neurologami, foniatrami, laryngologami, fizjoterapeutami, ortodontami, problemy pacjentów z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji oraz prowadzić doradztwo i konsultacje dla osób z zburzeniami mowy oraz ich rodzin. K_U19 Wypowiada się w mowie i piśmie w języku obcym w sposób właściwy dla wybranej sfery działalności zawodowej/edukacyjnej zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. K_U25 Potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w przedszkolu i szkole. K_K11 Ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Kamyk-Wawryszuk | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Kamyk-Wawryszuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W01 Prezentuje uporządkowaną wiedzę i definiuje podstawowe terminy z zakresu nauk humanistycznych, społecznych, medycznych związanych ze studiowanym kierunkiem. K_W02 Zna historię logopedii, jej przedmiot i specjalności oraz wskazuje miejsce i zadania logopedy: nauczyciela i terapeuty w nowoczesnym systemie rehabilitacji. K_W12 Rozpoznaje i charakteryzuje podstawowe elementy wiedzy obejmujące teorie i metodologie z zakresu logopedii, językoznawstwa, pedagogiki. K_U07 Posiada umiejętności badania, diagnozowania i prowadzenia terapii z dzieckiem wymagającym wczesnej interwencji logopedycznej, przedwcześnie urodzonym, z zespołami zaburzeń genetycznych, z zaburzeniami neurologicznymi, wadami w budowie twarzoczaszki. K_U10 Potrafi rozwiązywać, we współpracy z innymi specjalistami: neurologami, foniatrami, laryngologami, fizjoterapeutami, ortodontami, problemy pacjentów z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji oraz prowadzić doradztwo i konsultacje dla osób z zburzeniami mowy oraz ich rodzin. K_U19 Wypowiada się w mowie i piśmie w języku obcym w sposób właściwy dla wybranej sfery działalności zawodowej/edukacyjnej zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. K_U25 Potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w przedszkolu i szkole. K_K11 Ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | rozwój mowy dziecka |
|
Bilans pracy studenta: | 30 h wykładów + 20 h pracy własnej studenta Godziny pracy własnej studenta: -przygotowanie do zajęć, -lektury/samodzielne studiowanie literatury/analiza źródła. -przygotowanie do egzaminu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Kamyk-Wawryszuk | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Kamyk-Wawryszuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W01 Prezentuje uporządkowaną wiedzę i definiuje podstawowe terminy z zakresu nauk humanistycznych, społecznych, medycznych związanych ze studiowanym kierunkiem. K_W02 Zna historię logopedii, jej przedmiot i specjalności oraz wskazuje miejsce i zadania logopedy: nauczyciela i terapeuty w nowoczesnym systemie rehabilitacji. K_W12 Rozpoznaje i charakteryzuje podstawowe elementy wiedzy obejmujące teorie i metodologie z zakresu logopedii, językoznawstwa, pedagogiki. K_U07 Posiada umiejętności badania, diagnozowania i prowadzenia terapii z dzieckiem wymagającym wczesnej interwencji logopedycznej, przedwcześnie urodzonym, z zespołami zaburzeń genetycznych, z zaburzeniami neurologicznymi, wadami w budowie twarzoczaszki. K_U10 Potrafi rozwiązywać, we współpracy z innymi specjalistami: neurologami, foniatrami, laryngologami, fizjoterapeutami, ortodontami, problemy pacjentów z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji oraz prowadzić doradztwo i konsultacje dla osób z zburzeniami mowy oraz ich rodzin. K_U19 Wypowiada się w mowie i piśmie w języku obcym w sposób właściwy dla wybranej sfery działalności zawodowej/edukacyjnej zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. K_U25 Potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w przedszkolu i szkole. K_K11 Ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | rozwój mowy dziecka |
|
Bilans pracy studenta: | 30 h wykładów + 20 h pracy własnej studenta Godziny pracy własnej studenta: -przygotowanie do zajęć, -lektury/samodzielne studiowanie literatury/analiza źródła. -przygotowanie do egzaminu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.