Teoretyczne podstawy kształcenia zawodowego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-DZHR24TPK-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teoretyczne podstawy kształcenia zawodowego |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ryszard Gerlach | |
Prowadzący grup: | Ryszard Gerlach, Renata Tomaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - Student ma uporządkowaną wiedzę na temat genezy i znaczenia kształcenia zawodowego oraz jego społeczno-kulturowych oraz historycznych podstaw [K_W03] W02 - Student zna strukturę współczesnego systemu edukacji i miejsce kształcenia zawodowego w tym systemie, a także podstawowe założenia teorii kształcenia zawodowego [K_W09] W03 - Student ma podstawową wiedzę o strukturze i funkcjach kształcenia zawodowego realizowanego w systemie edukacji [K_W14] W04 - Student ma podstawową wiedzę o podmiotach/instytucjach realizujących proces kształcenia zawodowego[K_W15] U01 - Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać i integrować informacje dotyczące różnych form kształcenia zawodowego i ich efektywności [K_U02] U02 - Student potrafi, posługując się podstawowymi ujęciami teoretycznymi oraz na podstawie zajęć terenowych i prowadzonych badań własnych, formułować i wyrażać poglądy na temat funkcjonowania instytucji kształcenia zawodowego [K_U10] U03 - Student analizuje przebieg własnego procesu edukacji i jego uwarunkowań społecznych [K_U15] K01- Student dostrzega znaczenie nauk społecznych, w tym studiowanego kierunku i modułu dla projektowania własnych działań edukacyjno-zawodowych [K_K02] K02 - Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne, badawcze, podczas spotkań z przedstawicielami wybranych instytucji kształcenia zawodowego (zapoznanie się ze specyfiką placówek; obserwacja, analiza i interpretacja zaobserwowanych albo doświadczanych sytuacji lub zdarzeń). Posiada zestaw pytań problemowych, na które chce poznać odpowiedzi od osób będących specjalistami w danej dziedzinie [K_08] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wprowadzenie do pedagogiki pracy Wprowadzenie do specjalności Podstawy zawodoznawstwa |
|
Bilans pracy studenta: | 45 godzin zajęć + 55 godzin pracy własnej Studentki/Studenta = 100 godzin pracy = 4 pkt ECTS Praca własna Studentki/Studenta obejmuje: - lektury/samodzielne studiowanie literatury/analizę źródeł - indywidualne i grupowe projekty studenckie - przygotowanie do zaliczenia z oceną (kolokwium) - przygotowanie do egzaminu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.