Konstruowanie projektu badań nad dzieckiem
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-POW24KPB-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Konstruowanie projektu badań nad dzieckiem |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
2 rok, 4 sem., pedagogika, spec. opieka nad dzieckiem i wczesne wspomaganie rozwoju [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Nawrot-Borowska | |
Prowadzący grup: | Monika Nawrot-Borowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - student ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice i naukach społecznych, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych; K_W12 U01 - student ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice i naukach społecznych, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych; K_U05 U2 – student potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania działań edukacyjnych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych; K_ U10 U3 – student potrafi rozpoznawać różne rodzaje opracowań i tekstów źródłowych z zakresu studiowanych dyscyplin i subdyscyplin naukowych oraz przeprowadzać ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod; K_U17 K1 – student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; K_K01 K2 – student jest świadomy etycznego wymiaru w badaniach naukowych; K_K06 K3 – student projektuje działania badawcze; K_K08 |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych Wprowadzenie do specjalności Badania nad dzieckiem i dzieciństwem |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Nawrot-Borowska | |
Prowadzący grup: | Monika Nawrot-Borowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Student/ka: K_W01 - zna elementarną terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej źródła oraz sposoby jej zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych K_W12 - ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice i naukach społecznych, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych; zna podstawowe tradycje paradygmatyczne badań społecznych, z których wywodzą się poszczególne metody K_U05 - posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań z zakresu nauk pedagogicznych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań K_U08 - posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, teorii, koncepcji K_U10 - potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania działań edukacyjnych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań K_K06 - jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych K_K08 - odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne, badawcze oraz działania związane z realizacją praktyk pedagogicznych i zawodowych |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych Wprowadzenie do specjalności |
|
Bilans pracy studenta: | 4 punkty ECTS = 30 godzin pracy Studenta podczas zajęć wykładowych (15 godzin) i laboratoryjnych (15 godzin) + 70 godzin samodzielnej pracy Studenta - przygotowanie się do zajęć, lektura, analiza i opracowanie literatury przedmiotu, przygotowanie się do egzaminu i zaliczenia, analiza materiału źródłowego, opracowanie i prezentacja projektu badań własnych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
WYK
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Nawrot-Borowska | |
Prowadzący grup: | Monika Nawrot-Borowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Student/ka: K_W01 - zna elementarną terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej źródła oraz sposoby jej zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych K_W12 - ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice i naukach społecznych, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych; zna podstawowe tradycje paradygmatyczne badań społecznych, z których wywodzą się poszczególne metody K_U05 - posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań z zakresu nauk pedagogicznych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań K_U08 - posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, teorii, koncepcji K_U10 - potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania działań edukacyjnych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań K_K06 - jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych K_K08 - odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne, badawcze oraz działania związane z realizacją praktyk pedagogicznych i zawodowych |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych Wprowadzenie do specjalności |
|
Bilans pracy studenta: | 4 punkty ECTS = 30 godzin pracy Studenta podczas zajęć wykładowych (15 godzin) i laboratoryjnych (15 godzin) + 70 godzin samodzielnej pracy Studenta/ki - przygotowanie się do zajęć, lektura, analiza i opracowanie literatury przedmiotu, przygotowanie się do egzaminu i zaliczenia, analiza materiału źródłowego, opracowanie i prezentacja projektu badań własnych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Nawrot-Borowska | |
Prowadzący grup: | Monika Nawrot-Borowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Student/ka: K_W01 - zna elementarną terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej źródła oraz sposoby jej zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych K_W12 - ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice i naukach społecznych, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych; zna podstawowe tradycje paradygmatyczne badań społecznych, z których wywodzą się poszczególne metody K_U05 - posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań z zakresu nauk pedagogicznych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań K_U08 - posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, teorii, koncepcji K_U10 - potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania działań edukacyjnych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań K_K06 - jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych K_K08 - odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne, badawcze oraz działania związane z realizacją praktyk pedagogicznych i zawodowych |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych Wprowadzenie do specjalności |
|
Bilans pracy studenta: | 4 punkty ECTS = 30 godzin pracy podczas zajęć wykładowych (15 godzin) i laboratoryjnych (15 godzin) + 70 godzin samodzielnej pracy Studenta/ki - przygotowanie się do zajęć, lektura, analiza i opracowanie literatury przedmiotu, przygotowanie się do egzaminu i zaliczenia, analiza materiału źródłowego, opracowanie i prezentacja projektu badań własnych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.