Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-P-ZLDC24SM-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 2 rok, 4 sem., pedagogika, spec. zarz. zasobami ludzkimi i doradztwo zaw. z coachingiem [SD]
Punkty ECTS i inne: 6.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć podstawowych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ryszard Gerlach, Renata Tomaszewska
Prowadzący grup: Ryszard Gerlach, Renata Tomaszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 – Student zna stosowane w naukach społecznych i humanistycznych strategie badawcze i metody badań, zna podejścia badawcze stosowane w pedagogice, posiada wiedzę na temat paradygmatów badawczych i warunków ich stosowania [K_W04]

U01 – Student potrafi stosować i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i związanych z nią dyscyplin z używanymi paradygmatami badawczymi, stosowanymi podejściami badawczymi oraz metodami badań w celu diagnozowania i/lub projektowania procesów edukacyjnych [K_U02]

U02 – Student posiada umiejętność konstruowania ustnych i pisemnych uzasadnień dotyczących wybranego przedmiotu badań, wykorzystując w tym celu znane mu teorie i twierdzenia oraz paradygmaty, podejścia i metody badawcze [K_U04]

U03 – Student posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów badawczych, stosowania argumentacji mającej swoje źródło w wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki i dyscyplin jej pokrewnych, kierując się jednocześnie zasadami etycznymi [K_U05]

U04 – Student posiada rozwinięte umiejętności badawcze, potrafi rozróżniać wyodrębniane w metodologii podejścia badawcze, formułować problemy badawcze adekwatne do wybranego przedmiotu badań, dobierać adekwatne do nich metody zbierania i analizowania danych, konstruować narzędzia badawcze, interpretować i prezentować uzyskane rezultaty oraz wskazywać kierunki dalszych badań dotyczące wybranego przedmiotu [K_U06]

K01 – Student jest przekonany o konieczności zachowania się w sposób etyczny w trakcie projektowania badań, gromadzenia i analizy danych, interpretacji i prezentacji uzyskanych rezultatów, dostrzega dylematy etyczne związane z prowadzonymi przez siebie badaniami [K_K05]

K02 – Student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do podejmowania decyzji związanych z wyborem przedmiotu badań, stosowanego podejścia badawczego, skutki własnych działań (zwłaszcza dla osób badanych) [K_K06]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Ogólna metodologia nauk z elementami logiki.

Wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne na poziomie absolwenta studiów I stopnia z zakresu pedagogiki lub nauk pokrewnych.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ryszard Gerlach
Prowadzący grup: Ryszard Gerlach
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ryszard Gerlach, Katarzyna Ludwikowska
Prowadzący grup: Ryszard Gerlach, Katarzyna Ludwikowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Ogólna metodologia nauk z elementami logiki.

Wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne na poziomie absolwenta studiów I stopnia z zakresu pedagogiki lub nauk pokrewnych.

Bilans pracy studenta:

BILANS PRACY STUDENTA OBEJMUJĄCY ROK AKADEMICKI:

30 godzin w semestrze zimowym + 30 godzin seminarium w semestrze letnim +90 godzin pracy własnej Studentki/Studenta = 150 godzin pracy = 6 pkt. ECTS

Praca własna Studentki/Studenta obejmuje:

- przygotowanie do zajęć,

- lektury/samodzielne studiowanie literatury/analiza źródeł,

- pisemne opracowanie kolejnych elementów składowych pracy magisterskiej,

- realizacja badań empirycznych,

- opracowywanie wyników badań własnych.

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ryszard Gerlach, Renata Tomaszewska
Prowadzący grup: Ryszard Gerlach, Renata Tomaszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 – Student/Studentka zna stosowane w naukach społecznych i humanistycznych strategie badawcze i metody badań, zna podejścia badawcze stosowane w pedagogice, posiada wiedzę na temat paradygmatów badawczych i warunków ich stosowania (K_W04)


U01 – Student/Studentka potrafi stosować i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i powiązanych z nią dyscyplin z używanymi paradygmatami badawczymi, stosowanymi podejściami badawczymi oraz metodami badań w celu diagnozowania i/lub projektowania procesów edukacyjnych (K_U02)


U02 – Student/Studentka posiada umiejętność konstruowania ustnych i pisemnych uzasadnień dotyczących wybranego przedmiotu badań, wykorzystując w tym celu znane mu teorie i twierdzenia oraz paradygmaty, podejścia i metody badawcze (K_U04)


U03 – Student/Studentka posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów badawczych, stosowania argumentacji mającej swoje źródło w wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki i dyscyplin jej pokrewnych, kierując się jednocześnie zasadami etycznymi (K_U05)


U04 – Student/Studentka posiada rozwinięte umiejętności badawcze, potrafi rozróżniać wyodrębniane w metodologii podejścia badawcze, formułować problemy badawcze adekwatne do wybranego przedmiotu badań, dobierać adekwatne do nich metody zbierania i analizowania danych, konstruować narzędzia badawcze, interpretować i prezentować uzyskane rezultaty oraz wskazywać kierunki dalszych badań dotyczące wybranego przedmiotu (K_U06)


K01 – Student/Studentka jest przekonany o konieczności zachowania się w sposób etyczny w trakcie projektowania badań, gromadzenia i analizy danych, interpretacji i prezentacji uzyskanych rezultatów, dostrzega dylematy etyczne związane z prowadzonymi przez siebie badaniami (K_K05)


K02 – Student/Studentka odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do podejmowania decyzji związanych z wyborem przedmiotu badań, stosowanego podejścia badawczego, skutki własnych działań (zwłaszcza dla osób badanych) (K_K06)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Ogólna metodologia nauk z elementami logiki.

Wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne na poziomie absolwenta studiów I stopnia z zakresu pedagogiki lub nauk pokrewnych.

Bilans pracy studenta:

BILANS PRACY STUDENTA OBEJMUJĄCY 3 SEMESTRY SEMINARIUM


90h zajęć (Po 30 h w każdym z 3 semestrów) + 125 h konsultacji w zakresie pracy magisterskiej + 335 h pracy własnej = 550 h = 22 pkt ETCS


Praca własna Studentki/Studenta obejmuje:

- przygotowanie do zajęć,

- lektury/samodzielne studiowanie literatury/analiza źródeł,

- pisemne opracowanie kolejnych elementów składowych pracy magisterskiej,

- realizacja badań empirycznych,

- opracowywanie wyników badań własnych.




Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariusz Cichosz, Ryszard Gerlach
Prowadzący grup: Mariusz Cichosz, Ryszard Gerlach
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 – Student/Studentka zna stosowane w naukach społecznych i humanistycznych strategie badawcze i metody badań, zna podejścia badawcze stosowane w pedagogice, posiada wiedzę na temat paradygmatów badawczych i warunków ich stosowania (K_W04)


U01 – Student/Studentka potrafi stosować i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i powiązanych z nią dyscyplin z używanymi paradygmatami badawczymi, stosowanymi podejściami badawczymi oraz metodami badań w celu diagnozowania i/lub projektowania procesów edukacyjnych (K_U02)


U02 – Student/Studentka posiada umiejętność konstruowania ustnych i pisemnych uzasadnień dotyczących wybranego przedmiotu badań, wykorzystując w tym celu znane mu teorie i twierdzenia oraz paradygmaty, podejścia i metody badawcze (K_U04)


U03 – Student/Studentka posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów badawczych, stosowania argumentacji mającej swoje źródło w wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki i dyscyplin jej pokrewnych, kierując się jednocześnie zasadami etycznymi (K_U05)


U04 – Student/Studentka posiada rozwinięte umiejętności badawcze, potrafi rozróżniać wyodrębniane w metodologii podejścia badawcze, formułować problemy badawcze adekwatne do wybranego przedmiotu badań, dobierać adekwatne do nich metody zbierania i analizowania danych, konstruować narzędzia badawcze, interpretować i prezentować uzyskane rezultaty oraz wskazywać kierunki dalszych badań dotyczące wybranego przedmiotu (K_U06)


K01 – Student/Studentka jest przekonany o konieczności zachowania się w sposób etyczny w trakcie projektowania badań, gromadzenia i analizy danych, interpretacji i prezentacji uzyskanych rezultatów, dostrzega dylematy etyczne związane z prowadzonymi przez siebie badaniami (K_K05)


K02 – Student/Studentka odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do podejmowania decyzji związanych z wyborem przedmiotu badań, stosowanego podejścia badawczego, skutki własnych działań (zwłaszcza dla osób badanych) (K_K06)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Ogólna metodologia nauk z elementami logiki.

Wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne na poziomie absolwenta studiów I stopnia z zakresu pedagogiki lub nauk pokrewnych.

Bilans pracy studenta:

BILANS PRACY STUDENTA OBEJMUJĄCY 3 SEMESTRY SEMINARIUM


90h zajęć (Po 30 h w każdym z 3 semestrów) + 125 h konsultacji w zakresie pracy magisterskiej + 335 h pracy własnej = 550 h = 22 pkt ETCS


Praca własna Studentki/Studenta obejmuje:

- przygotowanie do zajęć,

- lektury/samodzielne studiowanie literatury/analiza źródeł,

- pisemne opracowanie kolejnych elementów składowych pracy magisterskiej,

- realizacja badań empirycznych,

- opracowywanie wyników badań własnych.




Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)