Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P1BP-NP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Kościńska | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Kościńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01- ma uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, etycznych, socjologiczno-antropologicznych, historycznych, biologicznych i psychologicznych podstaw; (K_W03) W02 - posiada wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia, zarówno w aspekcie biologicznym, psychologicznym, socjologicznym oraz etycznym, a także występujących w tych płaszczyznach zaburzeniach; (K_W05) W03 – ma podstawową wiedzę o zdrowiu, chorobie, niepełnosprawnościach i ich rodzajach, zna biopsychospołeczne mechanizmy związane z funkcjonowaniem w zdrowiu i chorobie oraz niepełnosprawnościach; (K_W22) U01 - potrafi rozpoznać różne rodzaje opracowań i tekstów źródłowych z zakresu biomedycznych podstaw rozwoju człowieka oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod;(K_U17) U02 - potrafi identyfikować czynniki ryzyka, błędy i zaniedbania zdrowotne, i wskazywać zachowania antyzdrowotne wraz z możliwościami przeciwdziałania im; (K_U18) U03 - potrafi identyfikować i wzmacniać czynniki chroniące, wskazywać i promować zachowania zdrowotne; (K_U19) K01 – odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne, badawcze oraz działania związane z realizacją praktyk pedagogicznych i zawodowych; (K_K08) K02 - ma świadomość znaczenia zdrowego stylu życia i potrzeby jego promowania oraz tworzenia warunków sprzyjających bezpieczeństwu człowieka i zbiorowości społecznych. (K_K10) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Kościńska | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Kościńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Kościńska | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Kościńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Rębiałkowska-Stankiewicz | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Rębiałkowska-Stankiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Potrafi posługiwać się podstawowymi pojęciami z zakresu rozwoju biologicznego człowieka. Zna mechanizmy wzrastania człowieka oraz czynniki wpływające na rozwój człowieka W02 Wymienia etapy rozwoju człowieka i potrafi je scharakteryzować. Zna najczęściej występujące choroby wieku dziecięcego i inne, adekwatnie do fazy życia; opisuje ich etiologię, wyjaśnia mechanizmy ich przebiegu i prewencji, ze szczególnym uwzględnieniem szczepień ochronnych w przypadku chorób zakaźnych U01 Potrafi określać wiek biologiczny człowieka i zna jego wyznaczniki oraz metody oceny wieku biologicznego, którymi potrafi się posługiwać K01 Rozpoznaje i rozumie biologiczne uwarunkowania i mechanizmy zachowań człowieka na różnych etapach rozwoju i w różnych stanach biologicznych w kontekście działalności edukacyjnej i wychowawczej |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
|
Bilans pracy studenta: | 15 godz wykładów, 24 godziny pracy studenta Praca własna studenta obejmuje zapoznanie się z literaturą niezbędną do napisania projektu na zaliczenie przedmiotu. Projekt dotyczy wybranego okresu rozwojowego, opisania jego specyfiki, czynników warunkujących rozwój, zagrożeń dla rozwoju oraz metod oceny rozwoju |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.