Historyczne podstawy wychowania
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P1HPW-NP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Historyczne podstawy wychowania |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
KON
N WYK
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 20 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Witold Brzeziński | |
Prowadzący grup: | Witold Brzeziński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W_ 01 zna wybraną z przeszłości terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej historyczne źródła (K_W01) W_02 ma uporządkowaną wiedzę na temat środowisk wychowawczych i instytucji edukacyjnych w przeszłości (K_W03) W_03 zna historyczne uwarunkowania powstania i rozwoju wybranych nurtów pedagogicznych i koncepcji edukacyjnych (K_W11) U_01 potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się na tematy dotyczące wybranych zagadnień z historii wychowania (K_U06) U_02 posiada umiejętność prezentowania dawnych praktyk edukacyjnych w perspektywie historyczno-pedagogicznej (K_U08) U_03 analizuje historyczne przyczyny przebiegu wybranych procesów, zjawisk społecznych (K_U15) U_04 potrafi rozpoznać różne rodzaje opracowań i tekstów źródłowych z zakresu historii wychowania oraz potrafi przeprowadzić ich krytyczną analizę z zastosowaniem metod historyczno-pedagogicznych (K_U17) K_01 ma świadomość znaczenia roli historii wychowania w zachowaniu polskiego i - szerzej - europejskiego dziedzictwa kulturowego (K_K07) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak wymagań wstępnych. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 20 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Nawrot-Borowska | |
Prowadzący grup: | Monika Nawrot-Borowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W_ 01 zna wybraną z przeszłości terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej historyczne źródła (K_W01) W_02 ma uporządkowaną wiedzę na temat środowisk wychowawczych i instytucji edukacyjnych w przeszłości (K_W03) W_03 zna historyczne uwarunkowania powstania i rozwoju wybranych nurtów pedagogicznych i koncepcji edukacyjnych (K_W11) U_01 potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się na tematy dotyczące wybranych zagadnień z historii wychowania (K_U06) U_02 posiada umiejętność prezentowania dawnych praktyk edukacyjnych w perspektywie historyczno-pedagogicznej (K_U08) U_03 analizuje historyczne przyczyny przebiegu wybranych procesów, zjawisk społecznych (K_U15) U_04 potrafi rozpoznać różne rodzaje opracowań i tekstów źródłowych z zakresu historii wychowania oraz potrafi przeprowadzić ich krytyczną analizę z zastosowaniem metod historyczno-pedagogicznych (K_U17) K_01 ma świadomość znaczenia roli historii wychowania w zachowaniu polskiego i - szerzej - europejskiego dziedzictwa kulturowego (K_K07) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak wymagań wstępnych. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
N WYK
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 20 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Witold Brzeziński | |
Prowadzący grup: | Witold Brzeziński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W_ 01 zna wybraną z przeszłości terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej historyczne źródła (K_W01) W_02 ma uporządkowaną wiedzę na temat środowisk wychowawczych i instytucji edukacyjnych w przeszłości (K_W03) W_03 zna historyczne uwarunkowania powstania i rozwoju wybranych nurtów pedagogicznych i koncepcji edukacyjnych (K_W11) U_01 potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się na tematy dotyczące wybranych zagadnień z historii wychowania (K_U06) U_02 posiada umiejętność prezentowania dawnych praktyk edukacyjnych w perspektywie historyczno-pedagogicznej (K_U08) U_03 analizuje historyczne przyczyny przebiegu wybranych procesów, zjawisk społecznych (K_U15) U_04 potrafi rozpoznać różne rodzaje opracowań i tekstów źródłowych z zakresu historii wychowania oraz potrafi przeprowadzić ich krytyczną analizę z zastosowaniem metod historyczno-pedagogicznych (K_U17) K_01 ma świadomość znaczenia roli historii wychowania w zachowaniu polskiego i - szerzej - europejskiego dziedzictwa kulturowego (K_K07) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak wymagań wstępnych. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
WYK
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 20 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Nawrot-Borowska | |
Prowadzący grup: | Monika Nawrot-Borowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W_ 01 zna wybraną z przeszłości terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej historyczne źródła (K_W01) W_02 ma uporządkowaną wiedzę na temat środowisk wychowawczych i instytucji edukacyjnych w przeszłości (K_W03) W_03 zna historyczne uwarunkowania powstania i rozwoju wybranych nurtów pedagogicznych i koncepcji edukacyjnych (K_W11) U_01 potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się na tematy dotyczące wybranych zagadnień z historii wychowania (K_U06) U_02 posiada umiejętność prezentowania dawnych praktyk edukacyjnych w perspektywie historyczno-pedagogicznej (K_U08) U_03 analizuje historyczne przyczyny przebiegu wybranych procesów, zjawisk społecznych (K_U15) U_04 potrafi rozpoznać różne rodzaje opracowań i tekstów źródłowych z zakresu historii wychowania oraz potrafi przeprowadzić ich krytyczną analizę z zastosowaniem metod historyczno-pedagogicznych (K_U17) K_01 ma świadomość znaczenia roli historii wychowania w zachowaniu polskiego i - szerzej - europejskiego dziedzictwa kulturowego (K_K07) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Znajomość podstawowych kategorii pedagogicznych, periodyzacji dziejów, kontekstu kulturowo-społecznego poszczególnych epok historycznych. |
|
Bilans pracy studenta: | 5 punktów ECTS = 125 godzin pracy Studenta (20 godzin pracy w kontakcie z prowadzącym na wykładzie, 20 godzin na zajęciach konwersatoryjnych, 85 godzin samodzielnej pracy Studenta - przygotowanie się do zajęć, analiza materiału źródłowego, lektura, analiza i opracowanie literatury przedmiotu, opracowanie zadań zaliczeniowych, przygotowanie projektu zaliczeniowego, przygotowanie się do kolokwium i egzaminu. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 20 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.