Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia rozwoju i wychowania

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-P1PRW-NP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologia rozwoju i wychowania
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć podstawowych

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Deja
Prowadzący grup: Monika Deja
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Student zna podstawowe pojęcia oraz koncepcje psychologii wychowania (K_W03)

Student zna podejścia i teorie psychologii rozwojowej, opisujące i wyjaśniające przebieg, uwarunkowania, mechanizmy oraz efekty rozwoju człowieka w ciągu jego życia (K_W05)

Student charakteryzuje osiągnięcia rozwojowe w kolejnych etapach życia (okres prenatalny, dzieciństwo, dorastanie, dorosłość, starość) (K_W05)

Student posiada wiedzę z zakresu psychologii rozwoju i wychowania, która pozwoli mu zaprojektować ścieżkę własnego rozwoju (K_W18)

Student potrafi dokonywać analizy własnych działań na płaszczyźnie zawodowej i naukowej oraz modyfikować je, korzystając ze zdobytej wiedzy z zakresu psychologii rozwoju i wychowania (K_U14)

Student korzysta ze zdobytej wiedzy z psychologii rozwoju i wychowania przy analizowaniu i interpretowaniu zachowania ludzi w różnych sytuacjach społecznych (K_U15)

Student korzysta ze zdobytej wiedzy z psychologii rozwoju i wychowania przy definiowaniu, analizowaniu i rozwiązywaniu realnych problemów w życiu społecznym i zawodowym (K_K02)

Student, na podstawie zdobytej wiedzy z psychologii rozwoju i wychowania, prawidłowo planuje oddziaływania wychowawcze (K_K02)

Student dostrzega konieczność efektywnej współpracy z innymi specjalistami oraz z rodziną podopiecznych celem skutecznego udzielania pomocy (K_K09)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Deja
Prowadzący grup: Monika Deja
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Student zna podstawowe pojęcia oraz koncepcje psychologii wychowania (K_W03)

Student zna podejścia i teorie psychologii rozwojowej, opisujące i wyjaśniające przebieg, uwarunkowania, mechanizmy oraz efekty rozwoju człowieka w ciągu jego życia (K_W05)

Student charakteryzuje osiągnięcia rozwojowe w kolejnych etapach życia (okres prenatalny, dzieciństwo, dorastanie, dorosłość, starość) (K_W05)

Student posiada wiedzę z zakresu psychologii rozwoju i wychowania, która pozwoli mu zaprojektować ścieżkę własnego rozwoju (K_W18)

Student potrafi dokonywać analizy własnych działań na płaszczyźnie zawodowej i naukowej oraz modyfikować je, korzystając ze zdobytej wiedzy z zakresu psychologii rozwoju i wychowania (K_U14)

Student korzysta ze zdobytej wiedzy z psychologii rozwoju i wychowania przy analizowaniu i interpretowaniu zachowania ludzi w różnych sytuacjach społecznych (K_U15)

Student korzysta ze zdobytej wiedzy z psychologii rozwoju i wychowania przy definiowaniu, analizowaniu i rozwiązywaniu realnych problemów w życiu społecznym i zawodowym (K_K02)

Student, na podstawie zdobytej wiedzy z psychologii rozwoju i wychowania, prawidłowo planuje oddziaływania wychowawcze (K_K02)

Student dostrzega konieczność efektywnej współpracy z innymi specjalistami oraz z rodziną podopiecznych celem skutecznego udzielania pomocy (K_K09)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Deja
Prowadzący grup: Monika Deja
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Student zna podstawowe pojęcia oraz koncepcje psychologii wychowania (K_W03)

Student zna podejścia i teorie psychologii rozwojowej, opisujące i wyjaśniające przebieg, uwarunkowania, mechanizmy oraz efekty rozwoju człowieka w ciągu jego życia (K_W05)

Student charakteryzuje osiągnięcia rozwojowe w kolejnych etapach życia (okres prenatalny, dzieciństwo, dorastanie, dorosłość, starość) (K_W05)

Student posiada wiedzę z zakresu psychologii rozwoju i wychowania, która pozwoli mu zaprojektować ścieżkę własnego rozwoju (K_W18)

Student potrafi dokonywać analizy własnych działań na płaszczyźnie zawodowej i naukowej oraz modyfikować je, korzystając ze zdobytej wiedzy z zakresu psychologii rozwoju i wychowania (K_U14)

Student korzysta ze zdobytej wiedzy z psychologii rozwoju i wychowania przy analizowaniu i interpretowaniu zachowania ludzi w różnych sytuacjach społecznych (K_U15)

Student korzysta ze zdobytej wiedzy z psychologii rozwoju i wychowania przy definiowaniu, analizowaniu i rozwiązywaniu realnych problemów w życiu społecznym i zawodowym (K_K02)

Student, na podstawie zdobytej wiedzy z psychologii rozwoju i wychowania, prawidłowo planuje oddziaływania wychowawcze (K_K02)

Student dostrzega konieczność efektywnej współpracy z innymi specjalistami oraz z rodziną podopiecznych celem skutecznego udzielania pomocy (K_K09)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paulina Michalska
Prowadzący grup: Paulina Michalska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1.Student zna podstawowe pojęcia oraz koncepcje psychologii wychowania (K_W03).

W2.Student zna podejścia i teorie psychologii rozwojowej, opisujące i wyjaśniające przebieg, uwarunkowania, mechanizmy oraz efekty rozwoju człowieka w ciągu jego życia (K_W05).

W3.Student posiada wiedzę z zakresu psychologii rozwoju i wychowania, która pozwoli mu zaprojektować ścieżkę własnego rozwoju (K_W18).

U1.Student potrafi dokonywać analizy własnych działań na płaszczyźnie zawodowej i naukowej oraz modyfikować je, korzystając ze zdobytej wiedzy z zakresu psychologii rozwoju i wychowania (K_U14).

U2.Student korzysta ze zdobytej wiedzy z psychologii rozwoju i wychowania przy analizowaniu i interpretowaniu zachowania ludzi w różnych sytuacjach społecznych (K_U15).

K1.Student korzysta ze zdobytej wiedzy z psychologii rozwoju i wychowania przy definiowaniu, analizowaniu i rozwiązywaniu realnych problemów w życiu społecznym i zawodowym (K_K02).

K2.Student, na podstawie zdobytej wiedzy z psychologii rozwoju i wychowania, prawidłowo planuje oddziaływania wychowawcze (K_K02).

K3.Student dostrzega konieczność efektywnej współpracy z innymi specjalistami oraz z rodziną podopiecznych celem skutecznego udzielania pomocy (K_K09).

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Znajomość pojęć z zakresu psychologii ogólnej

Bilans pracy studenta:

10 godzin - wykład

10 godzin - konwersatorium

10 godzin - przygotowanie do egzaminu i kolokwium

10 godzin - przygotowanie prezentacji na temat wybranego zagadnienia

10 godzin - studiowanie literatury przedmiotu



Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1.Student zna podstawowe pojęcia oraz koncepcje psychologii wychowania (K_W03).

W2.Student zna podejścia i teorie psychologii rozwojowej, opisujące i wyjaśniające przebieg, uwarunkowania, mechanizmy oraz efekty rozwoju człowieka w ciągu jego życia (K_W05).

W3.Student posiada wiedzę z zakresu psychologii rozwoju i wychowania, która pozwoli mu zaprojektować ścieżkę własnego rozwoju (K_W18).

U1.Student potrafi dokonywać analizy własnych działań na płaszczyźnie zawodowej i naukowej oraz modyfikować je, korzystając ze zdobytej wiedzy z zakresu psychologii rozwoju i wychowania (K_U14).

U2.Student korzysta ze zdobytej wiedzy z psychologii rozwoju i wychowania przy analizowaniu i interpretowaniu zachowania ludzi w różnych sytuacjach społecznych (K_U15).

K1.Student korzysta ze zdobytej wiedzy z psychologii rozwoju i wychowania przy definiowaniu, analizowaniu i rozwiązywaniu realnych problemów w życiu społecznym i zawodowym (K_K02).

K2.Student, na podstawie zdobytej wiedzy z psychologii rozwoju i wychowania, prawidłowo planuje oddziaływania wychowawcze (K_K02).

K3.Student dostrzega konieczność efektywnej współpracy z innymi specjalistami oraz z rodziną podopiecznych celem skutecznego udzielania pomocy (K_K09).

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Znajomość pojęć z zakresu psychologii ogólnej

Bilans pracy studenta:

10 godzin - wykład

10 godzin - konwersatorium

10 godzin - przygotowanie do egzaminu i kolokwium

10 godzin - przygotowanie prezentacji na temat wybranego zagadnienia

10 godzin - studiowanie literatury przedmiotu



Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)