Diagnoza i ewaluacja w szkolnym wychowaniu fizycznym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1500-WF12DiE-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza i ewaluacja w szkolnym wychowaniu fizycznym |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: |
1 rok, 2 sem., wychowanie fizyczne, moduł zarządzanie w sporcie i rekreacji [SD] |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Frołowicz | |
Prowadzący grup: | Tomasz Frołowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – posiada wiedzę dotyczącą formułowania i operacjonalizowania celów edukacyjnych, realizacji i ewaluacji procesu kształcenia i wychowania dostosowanego do potrzeb ucznia, szkoły i środowiska; formułowania oceny ucznia szkoły ponadpodstawowej [K_W04]. W02 – zna zasady praktyki opartej na dowodach, w tym elementy wpływające na jakość wychowania fizycznego w szkole, zna sposoby kształtowania zainteresowań aktywnością fizyczną oraz rozwijania postaw prosomatycznych i prozdrowotnych [K_W09]. U01 – potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych i na jej podstawie podjąć działania praktyczne na różnych etapach edukacyjnych [K_U01] U02 – potrafi pozyskiwać, analizować i interpretować dane liczbowe związane z zawodem nauczyciela wychowania fizycznego, w tym wyniki badań naukowych oraz badań i obserwacji własnych jako refleksyjnego praktyka w działaniu [K_U07]. K01 – diagnozuje, programuje oraz kontroluje efekty swoich działań, potrafi rozwiązywać problemy związane z wykonywaniem zawodu, poszukuje optymalnych rozwiązań i wdraża je w różnych sytuacjach zawodowych [K_K08]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty kształcenia nauczycielskiego (w rozumieniu standardów kształcenia przygotowującego do zawodu nauczyciela) w planach studiów pierwszego stopnia. |
|
Bilans pracy studenta: | Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: - 30 godz. wykładu, - 30 godz. laboratorium, Praca własna (PW) studenta: - 12 godz. w ramach części wykładowej, m.in. kwerenda literatury, opanowanie treści wykładowych , przygotowanie do zaliczenia, - 24 godz. w ramach laboratoriów, m.in. przygotowanie do zajęć, opracowanie założeń projektu i przygotowanie projektu, pomiary i obserwacje w szkole. Dodatkowo: - 4 godz. konsultacji z nauczycielem (GK). Łącznie 60 godz. KB + 36 godz. PW + 4 godz. GK = 100 godz. (4 ECTS) |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT LAB
WYK
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Frołowicz | |
Prowadzący grup: | Tomasz Frołowicz | |
Strona przedmiotu: | https://kulturafizyczna.ukw.edu.pl//jednostka/wydzial-nauk-o-zdrowiu/ | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – posiada wiedzę dotyczącą formułowania i operacjonalizowania celów edukacyjnych, realizacji i ewaluacji procesu kształcenia i wychowania dostosowanego do potrzeb ucznia, szkoły i środowiska; formułowania oceny ucznia szkoły ponadpodstawowej [K_W04]. W02 – zna zasady praktyki opartej na dowodach, w tym elementy wpływające na jakość wychowania fizycznego w szkole, zna sposoby kształtowania zainteresowań aktywnością fizyczną oraz rozwijania postaw prosomatycznych i prozdrowotnych [K_W09]. U01 – potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych i na jej podstawie podjąć działania praktyczne na różnych etapach edukacyjnych [K_U01] U02 – potrafi pozyskiwać, analizować i interpretować dane liczbowe związane z zawodem nauczyciela wychowania fizycznego, w tym wyniki badań naukowych oraz badań i obserwacji własnych jako refleksyjnego praktyka w działaniu [K_U07]. K01 – diagnozuje, programuje oraz kontroluje efekty swoich działań, potrafi rozwiązywać problemy związane z wykonywaniem zawodu, poszukuje optymalnych rozwiązań i wdraża je w różnych sytuacjach zawodowych [K_K08]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty kształcenia nauczycielskiego (w rozumieniu standardów kształcenia przygotowującego do zawodu nauczyciela) w planach studiów pierwszego stopnia. |
|
Bilans pracy studenta: | Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: - 30 godz. wykładu, - 30 godz. laboratorium, Praca własna (PW) studenta: - 12 godz. w ramach części wykładowej, m.in. kwerenda literatury, opanowanie treści wykładowych , przygotowanie do zaliczenia, - 24 godz. w ramach laboratoriów, m.in. przygotowanie do zajęć, opracowanie założeń projektu i przygotowanie projektu, pomiary i obserwacje w szkole. Dodatkowo: - 4 godz. konsultacji z nauczycielem (GK). Łącznie 60 godz. KB + 36 godz. PW + 4 godz. GK = 100 godz. (4 ECTS) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ WYK
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Kultys | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Kultys | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - Potrafi stworzyć koncepcję Przedmiotowych Zasad Oceniania i kryteria diagnozowania (w znaczeniu oceniania) postępów edukacyjnych uczniów. (K_W04) W02 - Posiada wiedzę niezbędną do opracowania koncepcji badań ankietowych, testów sprawności fizycznej i technik socjometrzycznych niezbędnych do dokonania diagnozy i ewaluacji działań związanych z realizacją procesu wychowania fizycznego. (K_W09) U01 - Potrafi przeprowadzić proces diagnozy (indywidualne, grupowej i środowiskowej) w grupie klasowej oraz dokonać jego ewaluacji, celem stworzenia, modyfikacji lub zmiany procesu dydaktyczno-wychowawczego. (K_U01) U02 - Potrafi stworzyć, wykorzystać w praktyce kwestionariusz ankiety, arkusz wywiadu oraz test socjometryczny Techniki Moreno i zinterpretować uzyskane wyniki (K_U07) K01 - W swojej pracy planuje, prowadzi i ewaluuje podjęte działania dotyczące prawidłowego funkcjonowania grup dzieci i młodzieży, jak również jednostek funkcjonujących w tych zbiorowościach. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty kształcenia nauczycielskiego (w rozumieniu standardów kształcenia przygotowującego do zawodu nauczyciela) w planach studiów pierwszego stopnia. |
|
Bilans pracy studenta: | Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: - 30 godz. wykładu, - 30 godz. laboratorium, - 4 godz. zaliczenia Praca własna (PW) studenta: - 12 godz. W ramach części wykładowej, m.in. kwerenda literatury, opanowanie treści wykładowych , przygotowanie do zaliczenia, - 24 godz. w ramach konwersatorium, m.in. przygotowanie do zajęć, opracowanie założeń projektu i przygotowanie projektu, analiza ilościowa i jakościowa odpowiedzi ankietowych. Łącznie 64 godz. KB + 36 godz. PW = 100 godz. (4 ECTS) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.