Teoria i metodyka edukacji muzycznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1600-EA24TIMEM-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teoria i metodyka edukacji muzycznej |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
2 rok, 4 sem., edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej: em, pzm [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Kamińska-Kłos | |
Prowadzący grup: | Beata Kamińska-Kłos | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Wiedza W04Zna repertuar muzyczny podstawy programowej stanowiący podstawę kształcenia muzycznego w szkole podstawowej na II etapie nauczania (K1_W04) W16 Zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach edukacyjnych na I i II etapie nauczania (przedszkole, klasy I-III szkoły podstawowej i klasy IV-VI) oraz wychowawczych do pracy, w których uzyskuje przygotowanie (K1_W16) W18Posiada wiedzę na temat współczesnych systemów wychowania muzycznego (Dalcrozea, Orff, Koday, Mursell, Suzuki, B. Strauss) oraz podstawowych koncepcji pedagogicznych i psychologicznych, ich praktyczne zastosowanie dające kwalifikacje do edukacji muzycznej na drugim etapie edukacyjnym (K1_W18) W20Zna szczegółowe cechy rozwoju dziecka na II etapie edukacyjnym (ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi), posiada wiedzę na temat wydanych orzeczeń z poradni psychologiczno-pedagogicznej (K1_W20) W22Posiada wiedzę z zakresu wychowania, kształcenia oraz dydaktyki i szczegółowej metodyki edukacji muzycznej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu realizowanym na praktykach pedagogicznych na przedmiocie muzyka w ilości 30 godzin (K1_W22) W26 Posiada wrażliwość etyczną, empatię, otwartość, refleksyjność oraz postawy prospołeczne i poczucie odpowiedzialności związane z zawodem nauczyciela w XXI wieku (K1_W26) Umiejętności U18Wykorzystuje flety proste, instrumenty Orffa, wybrane instrumenty perkusyjne i klawiszowe instrumenty (elektroniczne, akustyczne) w pracy dydaktycznej na II etapie edukacyjnym zgodnie z podstawa programową (K1_U18) U30Wykorzystuje wiedzę w celu prognozowania zachowań dziecka w określonych sytuacjach stosując aktywizujące metody nauczania (K1_U30) U32Potrafi ocenić poprzez ocenianie kształtujące i dobrać skuteczne, efektywne metody (z wprowadzeniem najnowszych metod), procedury oraz dobre praktyki do realizacji zadań dydaktycznych na II etapie edukacyjnym (K1_U32) U33Potrafi zaprojektować samodzielnie lub z uczniami program uroczystości szkolnej i potrafi zrealizować działania dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze na II etapie edukacyjnym (K1_U33) Kompetencje społeczne K21Doskonali kompetencje pedagogiczne korzystając ze źródeł internetowych i najnowszych multimediów (K1_K21) K25Ma świadomość istnienia etycznego wymiaru diagnozowania i oceniania uczniów na II etapie nauczania (K1_K25) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Powiązania z innymi przedmiotami: ekspresja muzyczno-ruchowa, taniec, emisja głosu, fortepian, improwizacja fortepianowa, II instrument, zespół wokalny, zespół instrumentalny. |
|
Bilans pracy studenta: | 5 pkt. ECST dla zajęć = ok 125 h Zajęcia realizowane w dwóch semestrach: s IV - 15 W + 10 h praca własna studenta (wymagania dla IV semestru) s. IV - 15 ĆW + 20 h praca własna (wymagania dla IV semestru) s. V - 15 W + 20 h praca własna studenta (wymagania dla V semestru i przygotowanie do egzaminu) s. V- 15 ĆW + 15 h praca własna studenta (wymagania dla V semestru) |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Kamińska-Kłos | |
Prowadzący grup: | Beata Kamińska-Kłos | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Wiedza W04Zna repertuar muzyczny podstawy programowej stanowiący podstawę kształcenia muzycznego w szkole podstawowej na II etapie nauczania (K1_W04) W16 Zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach edukacyjnych na I i II etapie nauczania (przedszkole, klasy I-III szkoły podstawowej i klasy IV-VI) oraz wychowawczych do pracy, w których uzyskuje przygotowanie (K1_W16) W18Posiada wiedzę na temat współczesnych systemów wychowania muzycznego (Dalcrozea, Orff, Koday, Mursell, Suzuki, B. Strauss) oraz podstawowych koncepcji pedagogicznych i psychologicznych, ich praktyczne zastosowanie dające kwalifikacje do edukacji muzycznej na drugim etapie edukacyjnym (K1_W18) W20Zna szczegółowe cechy rozwoju dziecka na II etapie edukacyjnym (ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi), posiada wiedzę na temat wydanych orzeczeń z poradni psychologiczno-pedagogicznej (K1_W20) W22Posiada wiedzę z zakresu wychowania, kształcenia oraz dydaktyki i szczegółowej metodyki edukacji muzycznej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu realizowanym na praktykach pedagogicznych na przedmiocie muzyka w ilości 30 godzin (K1_W22) W26 Posiada wrażliwość etyczną, empatię, otwartość, refleksyjność oraz postawy prospołeczne i poczucie odpowiedzialności związane z zawodem nauczyciela w XXI wieku (K1_W26) Umiejętności U18Wykorzystuje flety proste, instrumenty Orffa, wybrane instrumenty perkusyjne i klawiszowe instrumenty (elektroniczne, akustyczne) w pracy dydaktycznej na II etapie edukacyjnym zgodnie z podstawa programową (K1_U18) U30Wykorzystuje wiedzę w celu prognozowania zachowań dziecka w określonych sytuacjach stosując aktywizujące metody nauczania (K1_U30) U32Potrafi ocenić poprzez ocenianie kształtujące i dobrać skuteczne, efektywne metody (z wprowadzeniem najnowszych metod), procedury oraz dobre praktyki do realizacji zadań dydaktycznych na II etapie edukacyjnym (K1_U32) U33Potrafi zaprojektować samodzielnie lub z uczniami program uroczystości szkolnej i potrafi zrealizować działania dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze na II etapie edukacyjnym (K1_U33) Kompetencje społeczne K21Doskonali kompetencje pedagogiczne korzystając ze źródeł internetowych i najnowszych multimediów (K1_K21) K25Ma świadomość istnienia etycznego wymiaru diagnozowania i oceniania uczniów na II etapie nauczania (K1_K25) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Powiązania z innymi przedmiotami: ekspresja muzyczno-ruchowa, taniec, emisja głosu, fortepian, improwizacja fortepianowa, II instrument, zespół wokalny, zespół instrumentalny. |
|
Bilans pracy studenta: | 5 pkt. ECST dla zajęć = ok 125 h Zajęcia realizowane w dwóch semestrach: s IV - 15 W + 10 h praca własna studenta (wymagania dla IV semestru) s. IV - 15 ĆW + 20 h praca własna (wymagania dla IV semestru) s. V - 15 W + 20 h praca własna studenta (wymagania dla V semestru i przygotowanie do egzaminu) s. V- 15 ĆW + 15 h praca własna studenta (wymagania dla V semestru) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.